30% скок на цените на колите втора употреба

Проблемът са чиповете за производство на автомобили
18 окт 2021 10:25, Елка Василева
91
30% скок на цените на колите втора употреба
Снимка: архив, БГНЕС

Колите втора употреба поскъпнаха с 20-30 на сто заради проблема с доставките на чипове за производителите на автомобили. Вносителите на стари коли в България няма откъде да купят стока, а малкото налични автомобили в автокъщите в Западна Европа са твърде скъпи и на твърде много километри. Това обясни за “Труд” Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Производството на автомобили в Западна Европа е ограничено заради забавянето при доставката на части, което наложи пандемията, и почти няма готови нови коли за продажба. Ако някой иска да купи нова кола от производителите, прави заявка и започва да чака.

Още по темата

“Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. Това пречи да има автомобили втора употреба на пазара”, каза Любомир Доросиев. В резултат автокъщите в Западна Европа вече са вдигнали цените поне с 30%. Липсата на стока наложи повишението на цените, обясни Доросиев.

В резултат повечето внасяни употребявани коли в България влизат в страната с 30% по-висока цена. Която веднага се калкулира и в крайната цена за клиентите. Заради дефицита на пазара повечето автокъщи, които имат налична стока, купена на по-ниски цени, също продават автомобилите поне с 20% по-скъпо.

Въпреки поскъпването автокъщите имат добри продажби. Основната причина за това е, че много хора са се усетили какво предстои с цените и са побързали да купят автомобил, докато на пазара има повече предлагане. Затова автокъщите в страната са имали доста работа.

Сега обаче отново е изгодно да се купува, защото ситуацията на пазара на употребявани коли е много по-добра от това, което може да се очаква. В страните от Западна Европа просто няма стари коли за продажба. Някои български търговци ходят до Италия и се връщат без нито един купен автомобил. Цените там вече са доста по-високи от тези, на които българските търговци продават автомобилите, дори след направеното увеличение.

Освен че са по-скъпи, изборът на автомобили в автокъщите в Западна Европа е малък. Може да се намери някой залежал автомобил, но той например е на над 200 хил. км. Такива коли обикновено се нуждаят от ремонт и търговците няма как да гарантират на клиентите, че са в добро състояние.

По отношение на предпочитанията на купувачите в България има разлика между малките и големите градове. В малките населени места купуват предимно много евтини автомобили. А от автокъщите в големите населени места най-често купуват коли в ценовия клас от 10 хил. до 30 хил. лв., каза Любомир Доросиев. По-рядко има сделки с по-скъпи автомобили, но и за тях има търсене на пазара.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
20
 
! Отговори
до 37 преди 2 години
И като тия тупнат автоджамбазите,ще проходиш пеша бе!Разправии със застрахователи,ходене по мъките.Таралясник за 2000лв ме кара от точка А до точка Б и неми дреме за него.Спокойствието е безценно!Рано е в България с тия мутри да се взима нова кола.Но като дойдеш на мера ще хванеш за вера!(Народна поговорка)
35
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цитат: " Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. " Е, така е при капитализма - чакаш. Аз по времето на соца си купих Вартбурга 14 дни след като си направих вноската.
34
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Турчинът получава средна пенсия от 400 евро с обезценената си лира , а средната заплата им около 1000 евро. Не говори глупости. В момента покупателната възможност им е доста по-добра от нашата. Хубав кашкавал може да си купиш за 5-6 евро, сирене за 4 евро
33
12
 
4
 
! Отговори
до 33 преди 2 години
Доста домакинства могат да си го позволят. Стотици хиляди. Но доста предпочитат да купят някаква тотална кошница (дърти Ауди-та, БМВ-та, Мерцедес-и), в която на година влагат толкова, колкото би излязъл лизингът на една чисто нова Сюпърб, Мазда 6 или Инсигния, например. Около мен няма човек без нова кола- всички домакинства са така. Като започнеш от евтини марки и се стигне до екзотики.
32
1
 
3
 
! Отговори
До34 трол преди 2 години
Тро-Л и тук ли се разпищоли?
31
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Файтонче с конче бате!Хем бензин не ти трябва,хем е ЕКО!
30
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Чорапа каза, който иска евтино гориво или азотни торове да отиде да си набере от Черно море . Вера су ви чака
29
0
 
14
 
! Отговори
До31 преди 2 години
Да де,ама колко процента от домакинствата в България могат да си позволят тая схема?
28
2
 
17
 
! Отговори
до 17 преди 2 години
Слез на Земята, моля те. Лирата се обезцени тотално, турчинът е по-беден от всякога, той седнал да говори колко евтин бил бензинът в Турция... Гледа се PLI на населението при СРЗ. Айде провери колко е PLI при СРЗ в Турция и сравни с нашия PLI. Ще се изненадаш много сериозно. Неслучайно 30 милиона турци работят черна работа в ЕС, защото е много хубаво при диктатора Ердоган и защото бензинът е много евтин.
27
20
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Коли втора употреба не карам. Пожелавам на всекиго да може да разбере колко всъщност евтино е да имаш нов автомобил. Няма ремонти, няма нищо. През 3-4 години сменяш за следващия модел и толкоз. Пускаш безлихвен лизинг с 35% остатъчна стойност и нищо не те интересува. Хубав нов автомобил за около 70-80к (каталожна цена 80-90) не тежи по никакъв начин на семейния бюджет. Да не говорим, че има малки градски решения и за по 30к лв.. Но българинът иска немски огормен параход осма употреба.
26
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Интересно при цени на горивата които са се задали от порядъка на 4-5 лева колко ли автомобили на тая цена ще могат да продадат скрападжиите?
25
19
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко поскъпва при чорапа.Миналата година гражданската ми беше 248 лева, сега в същата застрахователна компания вече е 286 лева.
24
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Чип на Москвича аз нямам,ама с 30% по-скъпо ще го продам!
23
0
 
25
 
! Отговори
аз преди 2 години
200 хил. км и за това търгашите не ги кукували????? Срещу 100 лева тая кола става на 130 хил. нов внос, карана от една баба само в Неделя до съседното село на магазин.
22
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А колко по просто би било да се кажеЗаради увеличената парична маса в населението и като защита от задаващата се инфлация-Компенсираме всичко това с повишаване на цените,нещо което се отнася и за имотите и за автомобилите и за техниката и за стоките от първа необходимост!
21
2
 
28
 
! Отговори
Az преди 2 години
Да си ги продават. Аз си научих урока и повече от 2000лв за кола не давам.
20
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 20 - - - До Сърбия мога да отида да видя колко е газът в момента. 2 пъти по евтин от в България.
19
10
 
20
 
! Отговори
анонимен преди 2 години
Възможно е най-накрая хората в големите градове да разберат, че не е задължително да притежаваш по 1-2 автомобила. Градският транспорт е 1,5лв, дори и всеки ден да се пътува, са 1000лв на година без абонамент. Една кола вече излиза по 600-700лв на година, ако е без автокаско и не се шофира, само данък, ГО и преглед. Когато отидем в чужбина, как бързо се оправяме с градския транспорт там, а тук всеки е велик, под нивото му е.
18
1
 
4
 
! Отговори
До 17 преди 2 години
Еми *** в Сърбия и виж там бензина колко е, па сравнявай!
17
1
 
31
 
! Отговори
А преди 2 години
Хахахаха. Страшни небивалици! Цените на колите втора ръка се вдигнали с 30%!?!?!? WTF? Те стареят и ръждясват, а цената им се вдигала защото нямало чипове за новите да бъдат произведение. Днес-а спирайте джонгата.