Как да спираме върху сняг или лед?

Това трябва да се случва плавно
26 дек 2021 14:20, Нели Христова
20
Как да спираме върху сняг или лед?

Шофирането през зимата е много по-трудно и съответно към него трябва да се отнасяме по-отговорно, отколкото през лятото. Трудните метеорологични условия, които влошават нестабилното състояние на пътищата и невниманието на шофьорите, могат да доведат до сериозни последици. И следователно воланът трябва да се държи здраво, водачът да следи внимателно за всичко, което се случва около него и, разбира се, да спира правилно.

На заснежен и заледен път всяка кола се държи много по-зле, отколкото на сух асфалт през лятото. Следователно дори леко превишаване на скоростта може да доведе до сериозни проблеми за водача, автомобила му, пътниците и другите участници в движението. И първото нещо, което шофьорите правят във всяка опасна ситуация, е да натиснат спирачката докрай.

Ефективността на спирането през зимата обаче не зависи от силата на натискане на педала. И тук възниква логичният въпрос – как трябва да се спира? Експертите от компанията Bosch, цитирани от Automedia, дават някои ценни съвети, които може да ви бъдат полезни. Те препоръчват да се определи колко хлъзгава е пътната настилка. Това няма как да стане предварително, защото състоянието на пътя може да се промени рязко и следователно трябва да се ориентирате по други знаци.

Фактът, че отред има лед, може да ви подскаже стъклото, което внезапно започна да се замъглява. При работеща климатична система подобен ефект може да бъде провокиран само от рязък спад на температурата. Струва си да се знае също, че най-заледените участъци от пътя се намират на спирки на градския транспорт, мостове и надлези. Ако се движите извън града, тогава трябва да бъдете изключително внимателни къде отива пътя. На открити участъци винаги духат ветрове и съответно пътното платно замръзва.

Най-добрият тест обаче е самото спиране. Ако пътят е заледен, тогава дори при ниска скорост, когато педалът на спирачката е натиснат към пода, колелата ще продължат да се плъзгат. В подобни ситуации трябва да си припомните съветите на професионалистите. Ако се наложи да спрете, не го правете рязко, защото заледеният път провокира поднасяне. И ако вашите шофьорски умения далеч не са перфектни, тогава в този случай просто няма да можете да се справите с управлението дори с помощта на анти-блокиращата система (ABS).

В този случай най-добрата тактика е да намалите оборотите на двигателя. Тоест, внимателно отстранете крака си от педала на газта, превключвайки на по-ниска предавка. Може да опитате спиране на кратки интервали - то не блокира напълно колелата и също е много ефективен начин за значително и безопасно намаляване на скоростта.

За успеха и безопасността на спирането скоростта и разстоянието играят съществена роля. На хлъзгав път, при неправилно избран скоростен режим, спирачният път се увеличава няколко пъти. В тази ситуация идеално работи народната мъдрост: „Колкото по-тихо вървиш, толкова по-далеч ще стигнеш“. А нетърпеливите шофьори с мигащи фарове е по-добре да бъдат пропускани напред.

Въпреки това, без надеждна и най-важното - изправна спирачна система, всичките ви усилия ще бъдат напразни. Спирачките трябва да бъдат проверени и подготвени за зимния сезон. Ако нещо ви притеснява през лятото, не забравяйте да се справите с проблема и да смените всички необходими елементи на системата, за да може тя да издържи на рязката промяна в температурите.

Ако въпреки всичките ви усилия, колата ви поднесе, тогава първото нещо, което трябва да направите, е че натиснатият до пода педал на спирачката не ви спасява, а само влошава ситуацията. Не бива и напълно да се спира подаването на газ. При автомобил със задно предаване оборотите трябва да се намаляват бавно. Ако колата е с предно предаване може да се подаде малко газ, като правилно насочените колела и сцеплението ще ви позволят да предотвратите плъзгането.

Трябва обаче да запомните едно - зимата не е време за почивка. Докато шофирате, трябва да сте събрани, готови за всяко развитие на ситуацията и да знаете какво да правите, ако нещата се объркат. Ако спазвате ограничението на скоростта, разстоянието и, най-важното, правите всичко плавно, а също така поддържате добре системите на автомобила, може да шофирате без инцидент дори през целия си живот. За съжаление, защита от глупаците на пътя няма.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко е за предпочитане пред него твърдо.
17
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако става дума за истински гладък лед, а не отъпкан сняг, спирането винаги е много бавно и почти сигурно колата ще поднесе. Няма как да се даде универсален съвет. Понякога дори може да е по добре да натиснете газта и да се насочите към пряспа сняг отколкото да се ударите в нещо твърдо като друга кола пред вас, мантинела и т.н.
16
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Този трик с преминаване на по ниска предавка го знаят повечето опитни шофьори,но не всички карат с ръчни скорости,кажете при автоматиците как се спира в такива ситуации!
15
0
 
11
 
! Отговори
ПорЦелан преди 2 години
"Колкото по-тихо вървиш, толкова по-далеч ще стигнеш" - Сакат превод от Руски? Гугел транслате? Срам. "Колкото по-бавно ..."!!!
14
1
 
8
 
! Отговори
Т.Шак преди 2 години
Зимните гуми и АВS-ът донякъде компенсират липсата на шофьорски умения, но все пак е голям кеф да видиш таралясник за 200К в пряспа край пътя, със всичките му там системи за безопасност и гуми за 1000 кинта и ядосан шофьор, който си поръчва пътна помощ по телефона си за 3 хилки.
13
3
 
6
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Изключете АБС.
12
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен123 преди 2 години
Благодаря! На журналистката, и статията. Как аджеба да спираме на лед и сняг... Та всеки шофьор е минал курсовете за да си вземе книжката... А и с повече стаж, просто вече сам си преценяваш ситуацията.
11
2
 
18
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Ако автомобилът е оборудван с ABS спирачния *** винаги се натиска с максимално усилие без значение от състоянието на пътя.Спирането на кратки интервали се отнася единствено за автомобил без ABS,но такива автомобили почти не останаха в движение.
10
8
 
6
 
! Отговори
kkkk преди 2 години
с бустерна доза се спира най-добре..ХА/ХА/ХА
9
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Жена и кола по лед тръгнат ли, немат спиране!
8
6
 
8
 
! Отговори
Док преди 2 години
Мога да се обзаложа със автора на статията, че дори 20 годишна бангия с читави зимни гуми и работещ ABS ще спре много по-ефективно на лед, от каквито и да е чалъми, описани тук, а за нова кола въобще няма смисъл да говорим.
7
26
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Де да знам, досега проблеми не съм имал със спирането върху сняг и лед. То туа трикове, чалъми, мурафети... Просто нови зимни гуми всеки сезон, с голяма стъпка - 285/40 са си моите. Старите - в ОЛХ, за "разбирачите". После ела да видиш това осембутално Brembo, с дискове като тави и нова гума - дали има проблем на лед? Ся, ако караш VW или Шкодилак на 10-15 години с гуми на джапанки и спирачки тип 'Кокото да има нещо'... сигурно трябват трикове, чалъми, мурафети, галения на спирачки...
6
1
 
35
 
! Отговори
СПОРЕД МЕН, преди 2 години
Добре е неопитните шофьори да намерят някъде равен заледен терен, на който няма други коли и там да потренират спиране върху лед. Тренировката ще им бъде от полза, когато някой път попаднат в критична ситуация.
5
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Автомобила спира плавно само като е ваксиниран срещу Мороник!
4
0
 
6
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Пускай на автопилот :)))
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ей, това га снимката са нашите блокове в Люлин до метрото.
2
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много е важно при заледен път зда се кара на ниска предавка и да се намалява скороста с отпеускне на газта. Спирачката да се ползва само за окончателно спиране на автомобила И ТО СЛЕД ПЛАВНО НАТИСКАНЕ.
1
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
През цялото време си личи, че статията е писана от жена.