Криза с чиповете за автомобили, но не и за Tesla

Как Мъск успя да предпази компанията си?
31 дек 2021 10:54, Нели Христова
22
Криза с чиповете за автомобили, но не и за Tesla
Снимка: БГНЕС

Tesla Inc. е един от големите печеливши в година белязана от недостиг на полупроводници и проблеми с веригата на доставки. Отчасти това се дължи на нейните корени в Силициевата долина, пише Wall Street Journal.  

Компанията на Илън Мъск се очаква да произведе 80% повече автомобили през 2021 в сравнение с 2020, показват оценки на анализатори. Това е и най-големият производствен ръст от 2018 г. Световната автомобилна индустрия беше осакатена от нарушените вериги на доставки и по данни на IHS Markit се очаква да произведе 1% повече автомобили през 2021 спрямо 2020 и 15% по-малко в сравнение с 2019 година.

Tesla успя да запази отворени поточните си линии отчасти заради собствената си експертиза в софтуерното инженерство, която ѝ помогна да се справи по-добре с недостига на чипове от много свои конкуренти.

Поради недостига през годината Илън Мъск каза, че компанията бързо е успяла да пренапише софтуера, за да интегрира алтернативни чипове в автомобилите си.

Анализатори казват, че като относително млада автомобилна компания Tesla е имала предимство, защото разработва автомобилите си от нулата. А традиционните автопроизводители ги развиват малко по малко в продължение на десетилетия и това е позволило на Tesla да консолидира някои системи.

Четете повече по темата в bloombergtv.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
0
 
! Отговори
българин преди 2 години
Ами чипират ни,само,че чиповете са не във ваксините,а в телефоните ни,и в компютрите ни.
16
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тесла не печели от продажба на коли а от акциите си. Пазарният им дял в Америка е нищожен. Въпреки това постоянно получават подкрепа в медиите както и в тази статия.
15
1
 
1
 
! Отговори
Hahah преди 2 години
Теслата е форд ама на ток, тоест дъното на качеството. Верно софтуера им е ок, и дърпат индустрията напред, но дотам. А това че имали чипове, айде да не се правят на луди, пак са ги купили от китая с политически игрици. Вместо да ги ръгат на смартфони по 100долара са им дали тройни цени.
14
1
 
5
 
! Отговори
Rtl преди 2 години
Откакто започнаха да чипират хората, не останаха чипове за автомобилите.
13
5
 
13
 
! Отговори
Вова, гр. Мухосранск преди 2 години
Ние в Русия много мразим Елон Мъск. На първо място защото неговата компания Спейс Х докара Роскосмос до просешка тояга. Второ, другата му компания Тесла е на път да извърши революция в автомобилостроенето и да оттърве света от петрола. За вас българите това е добре но за нас не.
12
1
 
12
 
! Отговори
Даа преди 2 години
Така е като се ръга електроника където трябва и не трябва. Не знам какво е това залитане, но по принцип един автомобил трябва да може да функционира и без бордови компютър. Мое мнение.
11
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тесла е Дачия , пък то и електрическа . Даже шкода не е . Нито като дизайн , нито като усещане , нито като качество си заслужава парите. Мерцедес е оценен на 10% от цената на тесла. Е аз моя мерцедес за тесла за дялане никога няма да го заменя, ако ще и 10 тесли да ми дават за него. Теслата е една ширпотреба.
10
3
 
6
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
Не знам за другите фирми и ИТ отделите им, но немците НЯМАТ нито електроинженери за електрическата част на колите, нито електронни инженери/програмисти за компютърната/софтуерната част на колите. Факт е, че "печелившите" немски автофирми получават милиардни субсидии от европейските данъкоплатци, за да не изчезнат.
9
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
естествено, нали работи за цру и пентагона?! а за тях международните санкции не важат!
8
2
 
5
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 2 години
Статията е пълно дрън-дрън. Консолидиране на системи. Мощната електроника която управлява батериите и мотора в една Тесла е повече от 10 бензинови коли. Разликата е в маржа и цената която могат да си позволят да платят. Ако на един Гоуф себестойността се качи със 100 евро е трагедия, ако на една Тесла себестойността се качи с 1000 - ми, 1000 горе, 1000 долу - все тая.
7
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дано дави се фалират фирмите и вие долни мутри вън в затвора дано да горите в ада проклети убийци неви искаме нищо айде върветеси на майната проклети убийци
6
3
 
24
 
! Отговори
Тото преди 2 години
Добре че са Тесла,че преди тях нямаше автомобили,липсват ми времената в които с няколко гаечни ключа, отвертки , чук и колата няма проблеми.Нито чипове нито простотии имаше, едно нещо колкото е по-просто ,толко е по-съвършено.
5
8
 
15
 
! Отговори
В. преди 2 години
И с чип и без чип електрическият автомобил не става за нищо друго освен да ходиш на плаж. Хвърлени пари на вятъра. Дават ги само тия, които ги получават даром.
4
11
 
5
 
! Отговори
Полицията краде имот преди 2 години
В БЪЛГАРИЯ СЕ ИЗВЪРШВА ГЕНОЦИД, В БОБОВ ДОЛ ПОЛИЦИЯТА ИЗТЕЗАВА ХОРА ДО СМЪРТ! GENOCIDE IS BEING COMMITTED IN BULGARIA, IN BOBOV DOL THE POLICE TORTURE PEOPLE TO THE DEATH!В Перник полицаите ми откраднаха къщата чрез терор!
3
5
 
18
 
! Отговори
Мбуахаха преди 2 години
Пълни глупости - другите автомобилни компании нямат ИТ, които да си пренапишат софтуера, само теслата има. И кои са тия "алтернативни чипове", дайте им производителите. Кризата с чиповете е от редкоземните елементи, на които Китай държи 80% от пазара и забрани износа.
2
17
 
10
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Тесла е най-добрата електричка.Продажбите на Тесла са колкото общите продажби на следващите четири конкурента.
1
4
 
25
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
Затова Тесла вика 500 000 автомобила за ремонт.