Само 10% от новорегистрираните коли у нас са нови през 2021 г.

Търсенето на нови коли в Европа е рекордно, но няма какво да се купи
20 яну 2022 21:15, Анисия Иванова
74
Само 10% от новорегистрираните коли у нас са нови през 2021 г.
Снимка: БГНЕС

Само 10% от новорегистрираните коли в България през 2021 г. са нови, засилва се тенденцията за увеличаване на възрастта на автопарка в страната. Средната възраст на колите е 19.8 години, около 90% от колите, които влизат в България, са над десет години, а вече има регистрации и на автомобили над 20 години. Заедно със Словения, Хърватия и Латвия, България е от малкото страни в Европа с ръст от 10% на продажбите на нови автомобили, но през 2020 г. те са спаднали с 30% и повишението не отговаря на пазара и потребителското търсене. Това коментира Храбрин Иванчев, председател на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

Производителите на автомобили в Европа са отбелязали най-отчетлив спад в производството в целия свят заради коронавируса, локдауните и най-вече заради кризата с доставки на микрочипове. "Това ще доведе до преосмисляне на веригата на доставки в Европа, така че те да станат по-независими от възможните глобални проблеми", каза Иванчев.

Очакват се нови мощности за чипове, които трябва да започнат производство до средата на 2022 г., но не може да се прогнозира колко време ще отнеме да се наваксат закъснените поръчки и да се запълнят изчерпаните складови наличности.

"Потребителите пазаруват както никога досега, но в момента няма какво са се купи.", каза още гостът.

Производството е намаляло, на места в Европа са затворени фабрики, а складовите наличности, които обикновено поддържат запаси за два-три месеца продажби, сега могат да покрият търсене от под един месец, каза Иванчев и добави, че за нов автомобил в момента може да се чака около шест месеца.

В коментар за 18% ръст в продажбите на южнокорейските Kia и Hyundai Иванчев заяви, че те разчитат на местни производители на чипове, които са спрели износа при първите сигнали за криза.

Заради инфлацията и повишените цени на електроенергията и металите ще има поскъпване на новите автомобили през 2022 г., но по-голямото повишение идва заради новите екологични изисквания и вграждането на нови системи за сигурност.

В коментар за стимула от 12 000 лв. от правителството за закупуване на екологични електромобили Иванчев напомни, че тъй като средствата ще са по европейска програма, ще има сериозни ограничения - фирмите няма да могат да се възползват от програмата, тя ще бъде само за градове със замърсен въздух, а електромобилите ще трябва да се закупуват на лизинг.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
32
 
! Отговори
Бонго Бацил преди 2 години
Кой има пари за скъпите електрички. Къде да ги зареждаш после? Няма инфраструктура, електрическата кола е пречка, нисък пробег и висока цена! Хората имат пари само за 15 годишен дизелак на половин милион пробег.
6
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
По малко са аз имам много познати едва няколко имат нови коли на лизинг и те съжеляват че са ги взели
5
2
 
9
 
! Отговори
младен преди 2 години
До АнонименНе 1,400,000,000 кафеви човека, а 1,400,000,000 кафеви маймуни.
4
5
 
10
 
! Отговори
шопендар преди 2 години
ОБЪРНЕТЕ СЕ КЪМ ФАНДЪКОВА И СИЕ,те ще измислят нови правила и забрани с които да посмачкат бедните,и те ще започнат да си купуват нови коли.за запрашаването в центъра трябва да се подходи справедливо.както се тормозят хората с стари коли,така и да се мерят газовете от комините на живеещите в замърсената зона И САНКЦИИ ДО ДУПКА.НИЩО ЧЕ ЖИВЕЯТ В МИЗЕРИЯ,ДА СИ КУПЯТ КЛИМАТИЦИ,В ГЕРМАНИЯ НА КОМИНИТЕ СЕ СЛАГАТ ТАКИВА УСТРОЙСТВА
3
4
 
42
 
! Отговори
гд преди 2 години
Само 10% от хората в трудоспособа възраст имат що-годе прилични доходи. Така че статистиката е логична!
2
3
 
34
 
! Отговори
Имало едно време преди 2 години
Едно време имаше нови Логани за под 18 000 лв. Сега 20 000 и за Сандеро не стигат, дотук с новите коли.
1
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Даа... седем месеца ми предложиха да изчакам за новата дачиа логан.