Само 10% от новорегистрираните коли у нас са нови през 2021 г.

Търсенето на нови коли в Европа е рекордно, но няма какво да се купи
20 яну 2022 21:15, Анисия Иванова
74
Само 10% от новорегистрираните коли у нас са нови през 2021 г.
Снимка: БГНЕС

Само 10% от новорегистрираните коли в България през 2021 г. са нови, засилва се тенденцията за увеличаване на възрастта на автопарка в страната. Средната възраст на колите е 19.8 години, около 90% от колите, които влизат в България, са над десет години, а вече има регистрации и на автомобили над 20 години. Заедно със Словения, Хърватия и Латвия, България е от малкото страни в Европа с ръст от 10% на продажбите на нови автомобили, но през 2020 г. те са спаднали с 30% и повишението не отговаря на пазара и потребителското търсене. Това коментира Храбрин Иванчев, председател на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

Производителите на автомобили в Европа са отбелязали най-отчетлив спад в производството в целия свят заради коронавируса, локдауните и най-вече заради кризата с доставки на микрочипове. "Това ще доведе до преосмисляне на веригата на доставки в Европа, така че те да станат по-независими от възможните глобални проблеми", каза Иванчев.

Очакват се нови мощности за чипове, които трябва да започнат производство до средата на 2022 г., но не може да се прогнозира колко време ще отнеме да се наваксат закъснените поръчки и да се запълнят изчерпаните складови наличности.

"Потребителите пазаруват както никога досега, но в момента няма какво са се купи.", каза още гостът.

Производството е намаляло, на места в Европа са затворени фабрики, а складовите наличности, които обикновено поддържат запаси за два-три месеца продажби, сега могат да покрият търсене от под един месец, каза Иванчев и добави, че за нов автомобил в момента може да се чака около шест месеца.

В коментар за 18% ръст в продажбите на южнокорейските Kia и Hyundai Иванчев заяви, че те разчитат на местни производители на чипове, които са спрели износа при първите сигнали за криза.

Заради инфлацията и повишените цени на електроенергията и металите ще има поскъпване на новите автомобили през 2022 г., но по-голямото повишение идва заради новите екологични изисквания и вграждането на нови системи за сигурност.

В коментар за стимула от 12 000 лв. от правителството за закупуване на екологични електромобили Иванчев напомни, че тъй като средствата ще са по европейска програма, ще има сериозни ограничения - фирмите няма да могат да се възползват от програмата, тя ще бъде само за градове със замърсен въздух, а електромобилите ще трябва да се закупуват на лизинг.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 19Не мога да се съглася с теб, че липсата на възможности е проблема. В повечето семейства има двама пушачи, което прави среден разход на месец за цигари средно между 300 и 400 лв. Ако към това добавим и разходи за стар автомобил, спокойно тези средства могат да се пренасочат за кола на лизинг. Само че за повечето хора е важно да пушат, а не да дишиат по-чист въздух и да карат нещо, което няма да се троши всеки божи ден. Въпрос на манталитет!
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стигат само новите политици! Други нови джаджи не ни трябват!
25
0
 
0
 
! Отговори
AtchisonBoccuri преди 2 години
mashunyaBoccuri
24
0
 
1
 
! Отговори
новвнос преди 2 години
Средна възраст на автопарка - 20 години, след още десетина години ще са ретро.
23
2
 
7
 
! Отговори
Lisso преди 2 години
А колко % да са като взимаме 10 % от заплатата на средния европеец?! Написано е заглавието с някакво възмущение все едно, че не съм се вкарал с 600 лв на месец за Дъстър...
22
0
 
1
 
! Отговори
Дачия преди 2 години
99% Dacia!
21
0
 
0
 
! Отговори
AndrewPuh преди 2 години
20
0
 
7
 
! Отговори
Бай Ганю преди 2 години
Нов внос от Германия на 300 хиляди километра. :)))
19
0
 
6
 
! Отговори
Хм преди 2 години
Обаче Румъния има собствено производство и на ел коли... Общо взето субсидията си остава в страната.
18
1
 
12
 
! Отговори
1-н преди 2 години
Само апаши по улиците, крадат коли, крадат катализатори, е що държа дизел на който ми гепиха катализатора, а де?
17
2
 
21
 
! Отговори
Коко преди 2 години
Албания (да тази същата дето я бъзикат за реотаните) забрани вноса на коли, произведени преди 2008 година. Тук се превръщаме в автоморгата на Европа...
16
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С какво да си ги купят хората новите коли, с обещанията на просто Киро или с парите от чекмеджето на ББ? Как да стане?
15
0
 
23
 
! Отговори
наблюдател преди 2 години
10% ми се струва даже много.
14
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Новата електрическа Дачия със субсидия е най-евтината кола в момента
13
2
 
7
 
! Отговори
Брях преди 2 години
Незнайно защо, тук е така. Дали парици да нямат хората? Едва ли, ама само това се сетих. Ама съм малко глЮпавЪ. Което е по-добре от това да не съм МАЛКО глупав.
12
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нов автомобил малък клас, за семеен автомобил не става, трябва си голям автомобил, а там вече не може да се класираш за нов, поне при 90% от хората е така и се минава на варианта употребяван. Всички искат нови автомобили, но при тези средни заплати в БГ, няма как да се случи, защото стигат само за покриване на разходите от заплата до заплата и евентуално да спестиш за барачка втора ръка.
11
1
 
24
 
! Отговори
Абе... преди 2 години
...и аз искам скъпа електричка, за едни 200к лева, ама не ми харесват цветовете на пазара 😉. Ще чакам за цвят и тогата - някъде към 2099-а година.
10
29
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Все повече българи могат съвсем спокойно да си позволят нов автомобил от нисък клас. Проблемът е в манталитета тип На гол тумбак, чифте пищови, който сме развили през последните десетилетия. Много хора у нас ще предпочетат уж премиум автомобил на незнайни километри, само за да се изфукат, отколкото нов, но от не премиум марка.
9
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
10 % това са парите на демократите които вършеят у нас след 10-ти трагичен.
8
8
 
16
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Българинът забогатява,затова не купува нови автомобили.Да благодарим на любимият ни Вожда,който издигна качеството на живот в България до тези висоти!Слава!Ура,другари!