България рязко се заинтересува от електрическите коли

Страната ни e сред държавите, които настояват за технологията
Обновена: 28 ное 2010 17:30 | 28 ное 2010 17:25,
138
България рязко се заинтересува от електрическите коли
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


138
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
0
 
2
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Ама ти няма да го задвижваш с този панел, а ще зареждаш!!!Значи ако ти дава 3 А на час, за 10 часа - 30 А часа, за 100 часа - 300 А часа. Не е много, но по принцип може.
83
0
 
2
 
! Отговори
Боби преди 13 години
Мдааа, ето един учил електротехникапоздравления :)
82
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Колкото и да ви е чудно, цената на тока дори може да падне ако станат популярни електромобилите по 2 причини:1. Електромобилите могат да се зареждат в извънпиковите часове (нощем и в по малко натоварените дневни часове). Това ще доведе до по равномерно натоварване на мощностите и ще стане ненужно инвестирането на огромни суми в мощности обслужващи само пиковите часове.2. Производството на по голямо количество ток води до намаляване на цената на единица произведен ток.
81
1
 
1
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Прав е - ват е единица за мощност, но понеже е малка, се използва киловат - 1000 вата. Киловат час е единица за енергия.
80
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 13 години
Уважаема помия :) виждал съм електрокарако акумулаторната батерия е 48 волта като на електрокарите, необходимите ампери стават 895 А, което пак е много за слънчев панелслънчев панел с размер 2 на 3 метра дава максимум 3 ампера и то ако има слънце, просто нещата са несравнимигоривните клетки и хибридните автомобили са от друг филм, сега коментираме чисто електрическитеа онзи лудия изобретател с водата :)) няма какво да кажа, прибраха го да го лекуват, затова изчезна
79
0
 
2
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Ама и ти не разбираш много!Първо, тяговите батерии не са 12 V, a най-малко 24 V, но по-често 48, а даже и 80.Второ, трябва ти много по-малка мощност.
78
0
 
1
 
! Отговори
ГЮНТЕР преди 13 години
има кинти за консултанти затова
77
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Всичката Мара втасала, само ...
76
1
 
2
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Първо, сигурен ли си че киловатчасът не е еденица за мощност, произведена за един час?Второ-виждал ли си на живо електрокар?Трето-ако акумулаторната батерия дава 48 волта (ако е киселинна) или 78 волта (ако е алкална),колко ампера са необходими?Четвърто-за горивни клетки чувал ли си?Пето-за хибридни автомобили, за автомобили с така наречените рекуператори?Има един сайт, наречен "Свободна енергия"Влез там и ще видиш, че още през 70-те години са подкарали автобмобил на вода, но е изчезнал открива
75
2
 
4
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Точно за такива като теб, драги анонимен 78, е направена една статия в нета.Напиши "България,която изгубихме" и чети.Ще ти е полезно да помислиш без всякаква идеология за това което някога сме имали и произвеждали, и това, което произвеждаме и изнасяме сега.Даже и да сме били в положение на "догонващи", което не винаги е вярно.Между другото, като не сме технологично дорасли за международния пазар, защо се даде мило и драго от запада, за да унищожи нискотехнологичното ни производство?
74
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 13 години
киловтачас не е единица за мощност, не се излагай като не разбирашедна средно голяма кола има нужда от двигател около 60 конски силиедна конска сила е равна на 730 вата, значи 60 кс са 43 киловатаако акумулатора е 12 волтов, това означава ток 3580 ампераразбираш ли за какво става въпрос, май не разбираш учил ли си електротехника
73
4
 
7
 
! Отговори
инед преди 13 години
Искрено се надявам скоро електромобилите да не станат популярни у нас. Защото наште *** веднага ще сложат акциз на тока. Или пък недай си боже да направят кола работеща с вода - тогава сте сложат акциз и на водата :ш
72
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Истината е друга-имахме база на световно ниво за производство на редица стоки------------------------ База сме имали, но конкурентни стоки не сме произвеждали. Заради червените помии.Всеки може да ограби народа и да накупи последна мода машини, но не всеки може да ги ползва с печалба.
71
0
 
7
 
! Отговори
Петър Петров преди 13 години
Готвят сигурно поръчки за някой мутро-олигарх като Гриша ганчев - нали той се кани да прави евтини китайски пластмасови джипове, може и ел.автомобили да тръгне да произвежда ловешкия феодал.
70
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Китай не краде технологии, а просто в Китай има заводи на западни фирми, които произвеждат по собствени технологии. Това, което Китай е откраднал и произвел, се купува на никакви цени от шепа прошляци, вследствие на което печалбата е никаква и не дава възможност за инвестиране в нови технологии. Идеологията да се краде и да се подбиват цени води до бунището на историята.
69
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Е,и? И пред десетчленна комисия да защитиш, като живееш в соц. условия, все едно нищо не може да се развие. Няма ли конкуренция и неравенство, няма прогрес. Целия прогрес при соца беше за сметка на крадени технологии и догонване на Запада. Когато руснаците "измислят" нещо, винаги се хвалят, че "не уступает своим западним аналогам", т.е. винаги са в положение на надигащия се на пръсти пигмей.
68
1
 
3
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
В заключение, за всички критикуващи тук, ще кажа любимия си стар виц за състоянието в държавата днес: Сват и сватя отишли да копаят лозе заедно.Завалял дъжд, и те се скрили в една колиба на близо.По едно време сватята казала: -Ех, свате, както вали дъжд, и както няма никой...-И многозначително си замълчала.След малко пак: -Свате, вали дъжд и няма никой наоколо...- и очакващо погледнала свата. Трети път-Ех свате, вали и няма никой!?! -Знам, знам, -отвърнал сватът-НО ВЕЧЕ НЯМА С КАКВО....
67
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
И като колите почнат да вървят на ток, к'во??? Нали и за генерирането на ток също се отделят големи количества кофти емисии
66
2
 
2
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
57,не подценявай нашите инженери, които не са си купували дипломата на времето, а са я получили след защита пред 5 членна комисия....
65
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Електрически коли ДА БЕ ДА :)))