България рязко се заинтересува от електрическите коли

Страната ни e сред държавите, които настояват за технологията
Обновена: 28 ное 2010 17:30 | 28 ное 2010 17:25,
138
България рязко се заинтересува от електрическите коли
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


138
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
1
 
4
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
67, за 10 киловатчаса е достатъчна батерия разположена на покрива на средно голяма семейна къща.Порови из нета за фотоволтаични централи и фирми, които ги доставят, и ще видиш, че съм прав.Но това е кошмарът на НЕК, ЕВН,ЧЕЗ,Еон и всички, които печелят от електро и топло енергия, и скоро няма да са масово явление у нас...
63
2
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
63,Точно толкова, колкото Германски инженери са работили "доброволно" след 2 св.война в Щатите.То и Китай краде технологии, но я си погледни телефона, компютъра, часовника?Да не би да са произведени в САЩ или на Запад, където са разработили технологиите?Истината е друга-имахме база на световно ниво за производство на редица стоки, които днес се търсят на всякъде, имахме специалисти и оборудване.Но продажници и комисионери ни отредиха ролята на страна, живееща от туризъм и селско стопанство.
62
0
 
3
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Защо да е необходим ток от няколко десетки ампери?! Това не е вярно!!Ще могат да се зареждат и с милиампери само, че ще са необходими дни за пълното зареждане...
61
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
От началото на 2011-а в Турция град Бурса фабриката Renault започва производството на нови модели с електиричество.
60
2
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Дядо Доню, по една случайност знам за какво става дума при тракторите.Най-здравия и непретенциозен трактор у нас беше и си остава ЮМЗ 6 ЛС.Просто хващаш човек от полето,за 3 дена го обучаваш за тракторист и 20 години той си вади хляба и върши работа с този трактор, при изключително проста и евтина поддръжка.Но, нашите Болгари ,макар и с Руски двигатели, биеха ЮМЗ-тата по всички показатели.И до днес са в движение трактори на по 30-40 години, без сериозни повреди.Беше нужна само модернизация.....
59
1
 
2
 
! Отговори
Боби преди 13 години
не пич, грешишакумулаторите няма да могат да се зареждат от слънчеви панели, по простата причина, че е необходим няколко десетки ампера заряден ток, какъвто слънчев панел не може да осигури, освен ако не е с размери няколко декара :)
58
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Сега, вместо от нас да искат разрешения и лицензи за новите модели-ние се молим... ----------------------- Няма начин да ни искат лицензи, защото технологиите ги измислят ТЕ.Социалистическият инженер никога кога е измислял технология? Направи си справка колко американски и германски инженери са работили в СССР, докато са се индустриализирали.
57
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Кой може да плаща на кожодерите от ЕВН ако колата му е на ток?! Пък и като знам каква им е мрежата просто ви е бедна фантазията ако и 10% от хората си включат колите да се зареждат как ще спира тока.
56
1
 
3
 
! Отговори
Дядо Доню преди 13 години
с тракторите имаше малко проблем, бяха много тежки и трудно ги тегли коня като се повредят, а те често се повреждаха.затова спряха производството
55
2
 
0
 
! Отговори
tgtg5gh преди 13 години
tova e strahotno :) akomulatorite 6te mogat da se zarejdat ot slun4evi paneli prez denq... po skupo 6te e no pone na 100km razhodite 6te sa 1..2 leva smqtam samo procenta izhabqvane na akumolatora :P:P a i prez denq procen ot toka moje da se dobavq ot panelite....taka 6te izdyjat za pove4e KM
54
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
За това става дума. Има интерес от чужди компании в България да се произвеждат ел. автомобили. Това също е и пример как държавите действат в интерес на корпорациите...
53
3
 
8
 
! Отговори
аз преди 13 години
Вие преди всичко осигурете работа на хората,увеличете им заплатите и слеееед това се интересувайте от подобни неща!!!!
52
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Кейс, Джон Диър и Дойц никога не може да са изправени пред ценова конкуренция от Болгарите, защото болгарите никога не могат да направят свестен двигател, без да крадат технология. А в сегашните условия краденето на технология се наказва.
51
2
 
2
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
А какво ще кажеш за произвежданите у мас много модели трактори, като се почне от малогабаритни бензинови 4Х4 , минем през верижните 3 и 4 цилиндрови, с изцяло Бългърски двигатели и ходова част,минем през самоходните шасита и се завърши със съвременните колесни трактори ?Ако не бяхме такива продажници, днес Кейс ,Джон Диър, Дойц и другите щяха да са изправени пред непреодолима ценова конкуренция на Болгарите....
50
1
 
5
 
! Отговори
Рязък преди 13 години
Рязко заявявам,че се чувствувам рязко горд, от рязката заинтересуваност на BG управляващите,относно ел.автомобилите.Предлагам,като започнем рязко производство,да се въведе рязък закон,забраняващ дизеловите и бензинови возила,и рязки глоби на притежателите им 20 години-назад!/проверки от комисията Кушлев/По този начин рязко ще се напълни бюджета и рязко ще се обеднее."Но това не е проблем".Само дето "рязкото" ще стане "рядко",навито!!!
49
2
 
5
 
! Отговори
Дядо Доню преди 13 години
не само електрокари и мотокари, произвеждахме през 60-те години на миналия век по лиценз на Рено, БулгарРено и Рено Алпин в рамките на СИВ, после СССР купи лиценза на Фиат почнаха ладите през 70-та а нашето Рено го спряха.
48
1
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
48, пропусна да добавиш-напук на всичко....Знам....Знам даже и че завода "Георги Костов" е покрил и изискванията на щата Калифорния за безшумни електродвигатели на голф карите и е изнасял и за там...Но както винаги-пак откриваме топлата вода.И всичко започва от долна мъртва точка за кой ли път.Но какво да се очаква в държава, в която децата мечтаят да са фолкпевици,футболисти или "добре облечени бизнесмени", в краен случай-дистрибутори, а не както едно време-учителки или инженери...
47
0
 
4
 
! Отговори
до 50 преди 13 години
кат ти свърши тока,вземаш две мравки да хвърлят въглища и си готов
46
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
ами ще се интересуваме,щото Бойко Тиквата,*** и неговата дружка шефа на ЛУКОЙЛ са на власт и затова караме колите със скъпо гориво,неотговарящо на пазарните принципи.
45
1
 
5
 
! Отговори
Бай Иван Шофьора преди 13 години
Сега като ми свърши бензина на 200 метра от бензиностанцията, взимам тубата от багажника и отивам пеша да напълня.А слектрическата кола, като свърши акумулатора....тока как ще го нося?