България рязко се заинтересува от електрическите коли

Страната ни e сред държавите, които настояват за технологията
Обновена: 28 ное 2010 17:30 | 28 ное 2010 17:25,
138
България рязко се заинтересува от електрическите коли
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


138
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Хахаххаха уби ме тва заглавие... хахах сорри :))) България днес и електрически коли ::D:D:D:D
43
3
 
7
 
! Отговори
запознат преди 13 години
47, всъщност в БГ още се произвеждат електрокари..
42
2
 
17
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Само да напомня на по-младите, и мислещи че всичко започва от тях, че България ПРОИЗВЕЖДАШЕ и ИЗНАСЯШЕ електромобили из цял свят!!!Вярно, това бяха електрокари-високоповдигачи , гарови електрокари и електрокари за вътрешнозаводски транспорт, но с едно зареждане нощем, цял ден работеха без да отделят вредни газове.Произмеждахме всичко-от гумите, до електромотора и алкалните батерии.При това-в едри серии и масово.Сега, вместо от нас да искат разрешения и лицензи за новите модели-ние се молим...
41
1
 
2
 
! Отговори
Вуте преди 13 години
Нали се научииме да правиме педалете , рязко , че научиме и останалото .
40
0
 
5
 
! Отговори
XXL преди 13 години
до номер 5Наистина не е далеч врремето , когато привидният излишек на генериращи мощности ще се изчерпи, но тогава споровете за АЕЦ Белене ще бъдат отчайващо закъснели. Ел.транспорта ще си каже думата.
39
1
 
1
 
! Отговори
Старик преди 13 години
Рязко са им заповядали ГОСПОДАРИТЕ ! Голям смях :))
38
1
 
1
 
! Отговори
bros преди 13 години
Айде, тогава бих си купил машинка!
37
2
 
3
 
! Отговори
30 преди 13 години
Ел колата няма аспух, а ползва ток, който за да се произведе пуши комина на ТЕЦ-а. Така резултата е същото замърсяване, но при редица неудобства за шофиращия.
36
0
 
4
 
! Отговори
Българин преди 13 години
За съжаление сегашната цена на такъв автомобил е доста висока....но хубава новина!
35
1
 
4
 
! Отговори
Браво! преди 13 години
Хе-хе-хе,Както е тръгнало със затварянето на блоковете ни в АЕЦ и увъртането за АЕЦ Белене, по-скоро би трябвало да се интересуваме от коли на дърва и въглища :)Сега сериозно - аз подкрепям това. Мисля, че електрическите коли ще са основен следващ етап в транспорта.
34
3
 
3
 
! Отговори
кико преди 13 години
Браво.Веднаж да сме в първите
33
1
 
7
 
! Отговори
Отговор преди 13 години
От 27 държави в ЕС автомобили произвеждат 20. Не е вярно, че само в България не се произвеждат; пък дано да потръгнат работите с китайското производство тук, защото перспективата е да завземат голям дял от евтината група китайците след 20 години. Тогава можем да се гордеем примерно ако държим производството на 50% от ниския клас автомобили за Балканския полуостров.
32
2
 
8
 
! Отговори
Delyanster преди 13 години
На който не му харесват ел. автомобилите да не си ги взима.Проблема е че скоро няма да ги видим по магазините в БГ. :(
31
0
 
7
 
! Отговори
дянков преди 13 години
и на луната,данък луна нищо че е на македонците
30
1
 
3
 
! Отговори
NM преди 13 години
А казват че премиера ни не ставал, напротив- ето заговори се за Белене и човека веднага намери приложение на тока, нищо че едва ли ще доживеят достатъчно поданици та да им се радват при тази "далновидност" в новите ни политици.
29
5
 
14
 
! Отговори
механик преди 13 години
в България вече е произведена първата за страната eл. кола - с един проблем....камиона с акумолаторите не може да догони колата... :))))
28
2
 
13
 
! Отговори
мениджър преди 13 години
Аз виждам голямо бъдеще за производство на акумулатори в БГ! Ниски еко- и здравни норми, ниски глоби и евтина раб.ръка - ***, сипващи отровите с голи ръце за без пари и без здравна защита. Рай !!!
27
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Вече ще има в с.Баховица Ловеч. и автобуси дори!!!!!
26
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Преполагам че ще ги закупят за НС и МС за поголяма икономия на пачки че както са тръгнали далече няма да стигнат......:)))))))
25
1
 
13
 
! Отговори
автоджамбазз преди 13 години
Тези страни нямат свои марки, но произвеждат ишлеме.А Словакия е най-големият производител на автомобили в Европа, на глава от населението.