Брюксел се захваща с мотористите

Готвят задължителни прегледи на мотоциклетите като на автомобилите
1 апр 2012 17:22,
51
Брюксел се захваща с мотористите
Европейската комисия предвижда мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите. Снимка: архив, Булфото

Брюксел ще предложи мерки, които да затегнат правилата за управление на мотоциклети, за да се опита да намали смъртността по пътищата.

Европейската комисия обяви, че 2011 г. е била сред най-кървавите през последното десетилетие, като 31 000 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС или по 85-има всеки ден. Голяма част от жертвите са мотористи и броят на загиналите не намалява.

Ето защо Европейската комисия готви промени в директивата за шофьорските книжки, за да наложи ограничения върху мощността на първия мотоциклет, на който се качва получилият скоро книжка водач. Предвижда се още мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите.

Европейският комисар по транспорта Сийм Калас съобщи, че е изготвил писма до министрите в 27-те страни членки на ЕС, в които ги призовава да не съкращават разходите за мерки за повишаване на безопасността, както и да не намаляват полицейските проверки по пътищата.

Европейската комисия публикува днес данни, които подреждат по предварителни данни България на 7-о място по намаляване на жертвите на пътя през 2011 г.

Данните сочат, че в резултат на многобройните кампании в медиите през миналата година броят на загиналите е намалял с 15%, като на 1 милион българи 88 са загинали по пътищата през миналата година. През 2010 г. те са били 103/милион.

Макар намалението на жертвите да е чувствително, все пак в България смъртността на пътя  надвишава чувствително средната в Европа, която е била 61 на 1 милион жители. По брой на смъртните случаи резултатът от миналата година ни нарежда на 6-о място в ЕС.

Повече загинали на глава от населението имат в Полша, която е европейски рекордьор (109 жертви на 1 милион жители), Гърция (97), Румъния (94 ) и Литва (92).

Брюксел бие тревога, че през 2011 г. дисциплинирани шофьори като тези в Германия и Швеция са причинили значително повече катастрофи с жертви. Загиналите в Германия са с 10% повече (49 на милион), а в Швеция те са нараснали с 30 на сто (33 на 1 милион). Въпреки влошения резултат шведите продължават да са най-внимателните шофьори в Европа наред с британците (32 жертви на 1 млн. жители).

"Не сме сигурни дали 2011 г. е била лоша година или увеличената смъртност е тенденция, но не можем да приемем този факт", коментира Калас. Той ще иска да прегледа националните планове за пътна безопасност на всички страни членки.

Еврокомисията настоява още за по-бързо внедряване в масовите автомобили на интелигентни системи за управление, за строителство на по-безопасни пътища и за по-строги проверки на пътя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
10
 
10
 
! Отговори
прагматик преди 12 години
не им трябва преглед!Тези, дето карат мотори в БГ и без това се пребиват далеч преди да се появят каквито и да е технически дефекти по машините.
23
9
 
5
 
! Отговори
dancho82 преди 12 години
aide,4e te i bez tova nqmat mnogo mozak tiq s motorite!!
22
11
 
25
 
! Отговори
Rocker преди 12 години
Качете се на мотор, и рязко ще се осмисли жалкото ви съществуване ! Да караш мотоциклет се изисква смелост която повечето хора нямат ! Всички завиждат и мечтаят тайно да разберат какво е да караш мотор :) имайте малко уважение към мотористите и те имат деца като вас, карат коли, имат майки и са най обикновени хора ....
21
13
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А за тия, които наричат мотористите комплексари само ще кажа, че сте жалки същества! Вие ще си заминете от света със жалкото си съществуване и никога няма да усетите и капка удоволствие от него! Яд ви е и осъзнавате безсмислено си живуркане и си избивате злобата върху мотористите и върху всичко друго! Жалки хейтъри сте, мъчно ми е за вас :)
20
10
 
13
 
! Отговори
До 25 преди 12 години
Дай си името и адреса бе, отворко! Ще дойдем веднага! :)))
19
22
 
14
 
! Отговори
Комплексари преди 12 години
Българските "моторджии" са елементарни комплексари, избиват си егото в нещо дето бръмчи и дига пушилка. Елате ме фанете за ху.. да си ги мерим или на канадска бе чворове пухкавки
18
22
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
85% от мотористите и такситата са живи"шапки".Или дрогирани,или пиани ***.Тази ***,требе да се вкара в пътя.
17
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ето защо Европейската комисия готви промени в директивата за шофьорските книжки, за да наложи ограничения върху мощността на първия мотоциклет, на който се качва получилият скоро книжка водач. - просто нямам думи. Това може да бъде измислено само от нечий брутално *** олигофренски мозък. Целият ЕС с неговите ш**ани правила почва да издиша вече , голяма грешка беше дето се набихме и ние там.
16
1
 
11
 
! Отговори
c0ldblooded преди 12 години
няма и никакъв контрол над олигофрено-***-педерюгите дето пишат тъпанарщини под новините с мвр-никове ама и вас трябва да ви траем... ***...
15
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Това което най-много ми харесва през зимата е, че няма мотористи по пътищата! Ако искаме да не правят простотии трябва да е 12 месеца зима!
14
9
 
18
 
! Отговори
Ime преди 12 години
Няма никкъв контрол над *** с коли, особено на "тунинг" бас каса, които тормозят населенето със силеш шум от касата или издъненият аспух, включително нощем. Оторизираните органи не правят нищо защото ги е страх, фусти ***.***!
13
16
 
24
 
! Отговори
МВР спи и пърди преди 12 години
Няма никакъв контрол на *** с мотори които тормозят населението със силния шум, включително и вечер. Оторизираните органи не правят нищо защото ги е страх, фусти ***.
12
6
 
27
 
! Отговори
Къци преди 12 години
Абе достатъчно ми е само да им сложат заглушители, че вече не се живее от воя на тия ***! Това да форсираш тези ревящи шитни в града денонощно показва какви хора и с какъв акъл ги карат. Като искат да са свободни като каубоите, да идат некъде на полето и да си трещят на воля, защо требва да се "освобождават" под балкона ми?
11
8
 
9
 
! Отговори
Ime преди 12 години
Нито е глупост, нито се събират повече такси. Сега, как ще се извърти в България е съвсем друга тема.Загорял- примерно неизпрвни спирачки. Често точно това причиняв катаастрофите, особено при пистарките и високите скорости.А ниската култура, арогантност и агресия си ги има и при автообилистите, няма нищо общо с мотористите.
10
1
 
10
 
! Отговори
Ime преди 12 години
n7- с какво викаш се разлилчават от гъзетата с БМВ /примерно, не се хващайте за марката../А колкото до ограниченията- в Испания същесствува отдавна и не виждам нещо да пречи. Навремето новаците нямаха право да карат над 250 кубика, сега го смениха. Когато изкараш книжка ти дават А1 и можеш да караш мотори до 35 киловата /около 500 кубика/ и чак след като минат 2години минаваш един кратък курс за да получиш А.А годишните прегледи са си като на колите- на стендове.
9
0
 
13
 
! Отговори
laverda преди 12 години
до колкото знам от личен опит а и от дукоментите в джоба и сега минават моторите на преглед пък и ако пита някои и гражданска се плаща и то почти колкото за кола а се кара около 6-7месеца пък и миналата година са загинали около 20 моториста
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И как точно това ще намали катастрофите? Поредната глупост която има една единствена цел и тя е да се събират повече пари чрез нови такси!
7
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
сложете им ограничители на скороста като Балканчетата
6
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
аз им спирам на полицаите, дори когато нямах категория пак им спирах.те не искаха да ми пишат актове, а искаха да им дам пари.само че не знаеха, че аз пари на полицай не давам.
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
супсидий сигурно е нещо, дето "сиди" в супата