Брюксел се захваща с мотористите

Готвят задължителни прегледи на мотоциклетите като на автомобилите
1 апр 2012 17:22,
51
Брюксел се захваща с мотористите
Европейската комисия предвижда мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите. Снимка: архив, Булфото

Брюксел ще предложи мерки, които да затегнат правилата за управление на мотоциклети, за да се опита да намали смъртността по пътищата.

Европейската комисия обяви, че 2011 г. е била сред най-кървавите през последното десетилетие, като 31 000 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС или по 85-има всеки ден. Голяма част от жертвите са мотористи и броят на загиналите не намалява.

Ето защо Европейската комисия готви промени в директивата за шофьорските книжки, за да наложи ограничения върху мощността на първия мотоциклет, на който се качва получилият скоро книжка водач. Предвижда се още мотоциклетите да се подлагат на същите технически прегледи като автомобилите.

Европейският комисар по транспорта Сийм Калас съобщи, че е изготвил писма до министрите в 27-те страни членки на ЕС, в които ги призовава да не съкращават разходите за мерки за повишаване на безопасността, както и да не намаляват полицейските проверки по пътищата.

Европейската комисия публикува днес данни, които подреждат по предварителни данни България на 7-о място по намаляване на жертвите на пътя през 2011 г.

Данните сочат, че в резултат на многобройните кампании в медиите през миналата година броят на загиналите е намалял с 15%, като на 1 милион българи 88 са загинали по пътищата през миналата година. През 2010 г. те са били 103/милион.

Макар намалението на жертвите да е чувствително, все пак в България смъртността на пътя  надвишава чувствително средната в Европа, която е била 61 на 1 милион жители. По брой на смъртните случаи резултатът от миналата година ни нарежда на 6-о място в ЕС.

Повече загинали на глава от населението имат в Полша, която е европейски рекордьор (109 жертви на 1 милион жители), Гърция (97), Румъния (94 ) и Литва (92).

Брюксел бие тревога, че през 2011 г. дисциплинирани шофьори като тези в Германия и Швеция са причинили значително повече катастрофи с жертви. Загиналите в Германия са с 10% повече (49 на милион), а в Швеция те са нараснали с 30 на сто (33 на 1 милион). Въпреки влошения резултат шведите продължават да са най-внимателните шофьори в Европа наред с британците (32 жертви на 1 млн. жители).

"Не сме сигурни дали 2011 г. е била лоша година или увеличената смъртност е тенденция, но не можем да приемем този факт", коментира Калас. Той ще иска да прегледа националните планове за пътна безопасност на всички страни членки.

Еврокомисията настоява още за по-бързо внедряване в масовите автомобили на интелигентни системи за управление, за строителство на по-безопасни пътища и за по-строги проверки на пътя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
8
 
! Отговори
до 5 преди 12 години
явно е беден народа, не може да си позволи дори запетайки да сложи в изречението.и е гладен, та чак яде последните букви от думите (глупос)а какво е супсидий? някакъв нов елемент от менделеевата таблица? или може би нещо като цианкалий, за да не се мъчи тоя гладен и беден народец да пише по форумите, да харчи грешни пари за интернет и компютри, вместо да си плаща данъците и такситеа колкото кой ще им спре, просто да разрешат употребата на огнестрелно при преследване ...
3
8
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мотористите са като луди.Карат "на слалом" по улиците с 100 км. в час.
2
21
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Брюксел да си налага мнението в Брюксел! Тук е България.
1
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хахаха затегнали мерките всеки който иска може да си купи по един мотор и да се блъсне у някой дирек никви листчета не могат да ни спрат