Дали Волфсбург ще стане "европейският Детройт"?

72 000 души в града с население от 125 000 работят за Volkswagen
Обновена: 27 сеп 2015 14:44 | 27 сеп 2015 10:48, Десислава Попова
104
Дали Волфсбург ще стане "европейският Детройт"?
Снимка: архив, Reuters

Няма друго място по света, където разрастващата се криза във Volkswagen AG (VW) да се чувства по-остро от германския град Волфсбург, където се намира централата на концерна, пише Bloomberg.

Тук, на около 160 км на запад от Берлин, VW финансира местния университет, управлява най-големия музей и притежава местния футболен клуб, който играе срещу някои от най-големите отбори в Шампионската лига.

„Ако трябва да се визуализира трафикът, който влиза и излиза от града, той би изглеждал като неговия пулс, а сърцето му е заводът на VW“, коментира таксиметровият шофьор Карстен Раабе. “Без VW този град и целият регион ще умрат. Ще станем Детройт на Европа“, коментира той. (Детройт обяви най-големия общински фалит в САЩ през 2013 г.)

Още по темата

Повече от седем десетилетия, след като нацистите издигнаха Волфсбург от нищото, за да произвеждат оригиналната „народна кола“, днес за VW работят около 72 хил. души в град с население от 125 хил. Годишните продажби на компанията са нараснали четирикратно през последните две десетилетия до 202 млрд. евро. Бумът помогна да се намали безработицата до 4,9%, доста под средното равнище в национален мащаб.

Дори основната туристическа атракция в града е заслуга на VW: тематичният парк Autostadt с площ 28 хектара беше завършен през 2000 г. и е на стойност около 400 млн. евро. Да не забравяме и брандираните наденички с марката VW – 7,8 млн. от тях се произвеждат годишно във Волфсбург и се продават в страната.

Във вторник в дървена таверна в близост до централната гара шестима мъже разгорещено обсъждат признанието на VW, че е измамила за вредните емисии от автомобилите си на тестовете в САЩ, предизвиквайки разследване, което изтри около 25 млрд. евро от пазарната капитализация на компанията.

„Черен понеделник за VW“ гласи челната страница на местния вестник пред тях. Мъжете обсъждат в детайли колко големи ще бъдат глобите, колко работни места могат да бъдат съкратени и каква е ролята на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн.

„Развитието на Volkswagen влияе на нашия град по много специален начин“, казва кметът Клаус Мор, чийто офис се намира на улица „Фердинанд Порше“. „В интерес на града се надявам нещата са оправят бързо и изцяло.”

Натискът върху автомобилния производител се засилва. Разследването в САЩ се разшири, а VW отдели 6,5 млрд. евро за покриване на евентуални щети. Правителството на Германия планира да изпрати специален екип, който да разследва случая във Волфсбург. Регулатори от Франция, Южна Корея и Италия също изразиха намерения да разследват случая.

Дори и на футболния терен VW губи. Футболният клуб на компанията VfL Wolfsburg загуби с 5-1 от Байерн Мюнхен във вторник.

Хората по улиците изглеждат притеснени и се надяват кризата да отмине. Трима мъже и две жени, запитани за скандала в различни райони на града, отказват учтиво да коментират с усмивка: “Работя за VW.”

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
10
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тази кучешка нация отдавна се самоуби. Свидетели сме на кончита вурст и третият пол. Прекалено толерантни са, а прекаленият светец и Богу не е драг!
51
8
 
36
 
! Отговори
Ano преди 8 години
До АнонименКак си пробутват "***" в Балгария? 90 от 100 българи не признават друга освен немска кола ама ти явно си разбирач на немски коли и затова ги класифицираш като ***. Браво на експерта. От утре спираме да ползваме немските коли и си купуваме каручки за да се запътим към средновековието. Талибан
50
8
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А скоро ще трябва и ново "заемче' за Гърция, да не се бави баба Меркел, че да им спре сиртакито!
49
9
 
42
 
! Отговори
Проруски настроен преди 8 години
Какво да се лъжем, това е сериозен икономически удар на щатите срещу мощна немска фирма, като смисъла е "внимавай какво правиш, приемай бежанци, иначе ще те смачкаме"... Това е истината, САЩ предупреждават косвено немците да слушат и да се подчиняват.
48
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До петърХахахахаааааТова съвсем скоро ще се промени.
47
8
 
40
 
! Отговори
едни пари тука преди 8 години
Аз пък си мисля, че тука не става въпрос за пари! Тука вече става въпрос за страшно Много Пари!!!
46
14
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да фалират дано. Зради немците Европа пропада и е налазена от . Ни коли могат да оравят, както се видя, ни нищо. Хахахах и решили да лъжат САЩ. То това да не им е България да си пробутват ***
45
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
mnogo sam dovolen po malko sozialni pomoschi za imigranite sche ima kef
44
13
 
38
 
! Отговори
Минко преди 8 години
И тогава виновни са VW или теста не е читав, защото не се провежда в реални условия? VW-тата са едни от най-добрите автомобили в Европа, да не кажа в света. Карам такива от 13 години и не ми пука за вредните им емисии. Показателна е цената на VW=та "втора ръка", в сравнение с другите европейски марки. Потребителите не се лъжат от разни измислени скандали, а от това, колко им струва поддръжката. Така ще е и този път.
43
8
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Минко 92При тестовете колата не е под товар и компютъра регистрира това и променя режима на горене. Прочети по-старите статии.
42
13
 
35
 
! Отговори
Минко преди 8 години
Защо никой не казва, че вредните въглеродни емисии не се отчитат от собствения софтуер /компютър/ на колата, а от датчик, сложен в ауспуха и свързан към метрологично сертифицирана измерителна апаратура и от фирма /различна от VW/, лицензирана за тази дейност? Изкуствен скандал.
41
12
 
44
 
! Отговори
петър преди 8 години
Между Волфсбург и Детройт съществува една малка разлика- в Детройт живеят 90% ***, а във Волфсбург 90% германци.Така че, не се притеснявайте за Волфсбург другари руски ***.
40
11
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Германия вече няма нищо общо с това което познаваме от миналия век. Това е една мошеническа, корумпирана страна, която само използва марката "Германия", за да пробутва технологичните си ***. Днес, когато кажем "германец", не бива да си представяме точен, трудолюбив, чистоплътен и с висок интелект човек, а най-обикновен мошеник и наркоман.
39
12
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
сбогом vw сбогом германия
38
8
 
32
 
! Отговори
до 84 преди 8 години
я не заблуждавай а си припомни,какво стана с хитлер и германия през 1945г
37
9
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само че ако стане Детройт ще наблюдаваме бунтове на обеднели германци, а немеца като обеднее няма да почне да слуша рап, а ще почне да марширува и да си спомня за мустакатия чичо ...
36
15
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Който се е хванал с Германците все е загубил войната ..
35
18
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 79Бай *** всичката му мара втасала, няма си корумпирани политици, не живее в бунище, не е глупав, децата му не са глупави, средата му не е глупава, та взел да мисли колко богати станали германците и как трябва да спрем да работим с тях, нищо че са ни едни от най-големите търговски партньори. И конспирации как американците "стоели" зад тях (ако ми обясни как по-точно става това), и как зад американците стоят извънземните. А голите руснаци ще ми спасят от.... търговията с Германия
34
8
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До до 67Преди време имаше данъчни облекчения в някои западни страни за конверсия на газ. Та може и да има такива.
33
8
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам дали Волцбург ще стане като Детройт, но знам, че Хамбург, Мюнхен и Берлин ще заприличат на Багдад, Дамаск и Мека след като им докарат още 10-20 милиона бежанци.