Брюксел маха винетките в ЕС, пуска данък "задръстване"

Предложението сега ще бъде изпратено в Европейския парламент
31 май 2017 12:15,
59
Брюксел маха винетките в ЕС, пуска данък "задръстване"
Снимка: архив, Reuters

Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е  на пътя. Това е принципът в нов законодателен пакет за мобилността, който Европейската комисия подготвя.

Брюксел смята, че винетките като възможност за плащане трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. както за товарните автомобили над  3 тона, така и за автобусите и за леките автомобили, и да бъдат заменени с тол система.

Държавите, в които винетки в момента има, ще получат право да ги запазят до  1 януари 2024 г. за ТИР-овете и до 1 януари 2023 г. за леките коли, за да имат време да се организират да преминат към тол системата на заплащане.

Освен че е по-справедлива, тол системата – заплащане според изминатото разстояние, ще позволи на ЕС да се представи по-добре и в борбата срещу затоплянето на климата и срещу замърсяването на въздуха, защото хората ще ползват магистралите, когато наистина им е необходимо, ако трябва да плащат на километър, смята Еврокомисията.

Така принципът "замърсителят плаща", който е водещ в екологичната политика на ЕС, ще може да се приложи на практика.

Брюксел смята, че при определяне на цената на тол таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на автомобила, като по-чистите и по-старите модели, хибридните, електрическите и дизеловите, се отделят в различни категории.

За товарните машини освен СО2 емисиите значение за цената трябва да има и пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете  EURO.

Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., казва Брюксел.

Държавите, които не изискват заплащане за ползването на най-бързите си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол бариери, се казва в предложението на Еврокомисията. Тези, които решат да ползват тол системата, ще трябва да я прилагат не само върху магистралите, но и в участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони.

Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис.

Законодателният пакет се занимава и с условията на труд на шофьорите на ТИР и продължителността на работното им време. Западноевропейските държави от години се оплакват от социален дъмпинг на шофьори от новите страни, включително български, които са готови да работят по-дълго за по-малки заплати и социално осигуряване, измествайки така на пазара местните водачи. Задължителното време за почивка от 45 часа седмично на всеки 2 седмици се предлага да се намали на 24 часа, като го замени с друг начин на изчисление.

Предложението сега ще бъде изпратено в Европейския парламент и на страните членки, които ще преговарят с Комисията за това как и дали ще бъде прието и приложено.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още по темата: есвинеткитол система
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И защо тогава бързат в България да въвеждат тол система, след като скоро ще има ес правила, за да може повторно да се преработи българската тол система, съгласно новите ес правила, и повторно да се гушат държавни пари? Пак политическа с.винщина!!!
8
2
 
35
 
! Отговори
Разбрахте ли преди 6 години
защо се даде поръчка за печатане на винетки за три години напред?
7
9
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
След падението ,,щастливи прасета , щастливи кокошки +музика,,,не се чудя още какви ,,бисери ,,ще измислят . Психиятрия ,не съюз .
6
10
 
49
 
! Отговори
Българина преди 6 години
До az, никой не е умрял за *** столица. Постоянно пренасочване пари, т.е. Крадете от провинцията.метрото и околовръстното се построиха от национални фондове, които бяха за цялата страна. Дайте да преместим столицата в Търново а? Швейцария е с повече население от България с по малка територия, но най големия град е Берн! 400 хил души.парламента им е 6 пъти по малък от нашия
5
2
 
24
 
! Отговори
Бай Иван преди 6 години
В България може и да има ефект защото сме бедни, но в западна Европа си плащат като попове и хич не им дреме колко часа висят по пътищата и колко им замърсява колата. Това е поредния финт с който искат да събират повече пари от данъци. Единици са тези които си купуват коли с малка мощност от екологична гледна точка.
4
3
 
31
 
! Отговори
хахаха преди 6 години
За нас не важи, ние имаме свинетки! Очаквайте ги на цени от 150лв.
3
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стара чанта ама лачена!
2
46
 
33
 
! Отговори
az преди 6 години
И сега аз да плащам данък задръстване, за това, че в София са се навъдили селяци и ми тровят живота ли?
1
5
 
53
 
! Отговори
Свинетка преди 6 години
Не пипайте винетките, беее!Кви кви кви квииии!!!!!!!!!