Евростат: За българина колата е много по-любима от дома!

За нея даваме 7,6% от парите си, за къщата - 5%
9 дек 2017 07:30, Анисия Иванова
87
Евростат: За българина колата е много по-любима от дома!
Архив: Булфото

Българинът отделя повече разходи за поддръжката на колата си, отколкото за битовото обзавеждане на домакинството, показват данни от анализ на Евростат за общите потребителски разходи за "обзавеждане, домакински уреди и обичайна поддръжка на домакинствата" в ЕС през 2016 г.

Според европейската статистика българинът отделя за автомобила си около 7,6 на сто от общите си разходи /при среден показател за ЕС от 6,3 на сто/, докато за поддръжката на домакинството, покупка на домакински уреди и обзавеждане отделя едва 5 на сто от същите разходи /при среден показател за ЕС от 5,5 на сто/.

През 2016 г. средният общ разход на домакинство у нас е бил около 11 хиляди лева, според данни на НСИ. За обзавеждане, поддържане на жилището /без консумативи като отопление и вода/ или купуване на различни уреди за дома - българското домакинство е отделяло средно по около 400 лв., а разходите средно на едно лице са били около 175 лева.

В същото време разходите за транспорт на едно домакинство у нас са били над 700 лева или за едно лице средно по около 320 лева, показват данни на родната статистика.

Според данните на НСИ през миналата година почти сто процента от българите са имали в дома си телевизор, хладилник или фризер, пералня или мобилен телефон. Малко над половината от сънародниците ни - 52%, са имали компютри плюс Интернет, а около 35 на сто от домакинствата у нас са притежавали климатик.

Едва 50 процента от домакинствата обаче са имали личен автомобил. За него едно българско семейство е можело да си позволи да закупи средно по около 300 литра гориво годишно от общите си разходи, според статистиката, без да се броят разходите за ремонти или осигуряване на автомобила с различни застраховки.

През 2016 г. домакинствата в ЕС са изразходвали 5,5 на сто от общите си потребителски разходи за "обзавеждане, домакински уреди и обичайна поддръжка на домакинствата". Това представлява общ разход от над 443 милиарда евро, което съответства на 3 на сто от БВП на ЕС или 900 евро на жител на ЕС, показва анализът на Евростат.

През 2016 г. най-голям дял от общите си разходи за обзавеждане, домакински уреди и поддръжка на домакинствата са отделяли домакинствата в Малта /7 процента/, Германия /6,8 процента/, Австрия /6,6 процента/, Литва /6,5 процента/, Белгия и Италия /по 6,2 процента/ и Словакия /6 процента/.

В противоположния край на скалата, най-нисък е бил процентът за поддръжка на дома в Гърция - 2,8 на сто, Латвия - 4 на сто, Испания - 4,2 на сто, Ирландия и Кипър - по 4,3 на сто и др.

Най-много са "свили коланите" около поддръжката на дома в Гърция - през 2006 г. южните ни съседи са отделяли около 5,2 на сто от общите си разходи за обзавеждане и домакинска поддръжка, докато през миналата година този процент е спаднал до 2,8 на сто. (БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
1
 
2
 
! Отговори
Няма край от Край преди 6 години
Няма край от Край! Статия за разпределението на разходите на домакинствата в България и ЕС, но Край пак се опитва да ни внуши неистини за колите и за чистотата на въздуха. Колко процента от разходите на домакинствата в ЕС е чистотата на въздуха? А в България...
62
1
 
2
 
! Отговори
край преди 6 години
Вярно е че темата за колите и организацията на транспорта в София ВИНАГИ ме запенва здраво. За мен това че не можем да се справим с тази организация е симптом за това че българите не можем да организираме общество и държава. По въпроса с колите задръстванията и паркирането София стои по-зле от Истанбул, Белград и Букурещ. В Момбай може би е по-зле.
61
2
 
6
 
! Отговори
До 60 лъжеинфото преди 6 години
Въглродният оксид се получава се при непълното изгаряне на въглища, природен газ и дървесни материали. Автомобилите също произвеждат въглероден оксид. Тези 65% за България ги дава една публикация на правителствен сайт, но реално няма такава статистика за България. Най-вероятно където има по-висока концентрация на въглероден оксид, дела на автомобилите в него е под един процент.
60
0
 
5
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че по разходи за жилището, България е под средното за ЕС, но е на 16-то място сред 27 държави включени в тази статистика, т.е. горе-долу по средата.
59
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щом прогресивните умнокрасиви сили (и Кмета) са се заели с въпроса за чистотата на софийския въздух аз съм спокоен.
58
3
 
3
 
! Отговори
ИНФО за шофьори преди 6 години
Въглеродният оксид е безцветен, горящ газ, без миризма. Образува се при изгаряне на различни видове горива при недостиг на кислород.Здравни ефекти Въглеродният оксид реагира бързо с хемоглобина на кръвта, образувайки карбоксихемоглобин. Реакцията протича със скорост 200 пъти по-бързо отколкото тази на кислорода с хемоглобина. Намалява работоспособността на човека. Той е токсичен газ.Източници Най-голям източник е автомобилния транспорт над 65% от общото емитирано количество
57
2
 
10
 
! Отговори
до 55 преди 6 години
Ами аз не съм лежал толкова върху жена си, колкото под колата.
56
2
 
3
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Статията е какви са разходите на домакинствата, а не за избиване на комплексите на Край, повтарящ като папагал едни и същи нелепици под всяка статия, в която се споменава кола или чист въздух. Какво е важното в тази статистика? Важното не е показано, а това са къде са най-големите разходи в България, средно за ЕС и в по-богатите държави. В България най-големият разход е за храна, както и за ток, вода, телефон, отопление, докато средно за ЕС тези разходи са много по-малки като процент.
55
1
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Разходите за транспорт на българина са голями заради ниските доходи. Без транспорт и храна не може и плащаш колкото имаш, а това е огромен процент от мизерните доходи. В другите държави от ЕС, плащат много повече и за транспорт и за храна, но процентите са по-ниски заради доста по-високите доходи. Тенденцията при колите за България е ясна - колите сега са доста малко, сравнено с подобни държави и градове в ЕС и очевидно ще се увеличават, особено при все по-влошаващия се обществен транспорт.
54
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
до 51И за едно "спокойствие сутрин" тровиш всички наред, вкл. твоите си деца. Разходи се в някоя "бяла" държава - хората карат колело, използват гардски транспорт, вървят пеша, липсват задръствания и въздуха става за дишане. Какво ти пука какви хора има в метротото? Те имат право да бъдат там точно колкото и ти! И за справка метрото в София е 100 пъти по-чисто и поддържано от повечето метра в Европа, които хората си ползват и не им пречи. Както казах аман от снобария!
53
1
 
3
 
! Отговори
маке преди 6 години
малка корекция "по любима от жената"
52
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 46 - Това с баничарката е смешен пример...
51
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 48Зимата въздуха не става за дишане от въглищата за отопление. Пълна забрана за тях!
50
1
 
15
 
! Отговори
Динко преди 6 години
Мерцедес 600SL паркиран пред панелка!Българска работа!
49
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До От Трудовъкъ до КрайНе виждам, как безплатен градски ще намали престъпността. Картата в София, не беше ли нещо от 50 лева на месец ?
48
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
48 - Някой хора искат спокойствие в автомобила си, особено ранно сутрин. Нещо, което не можеш да имаш в градския. Да не споменаваме, че там пускат всеки вмирисан бездомник, напушени тийнейджъри и ***...
47
0
 
7
 
! Отговори
От Трудовъкъ до Край преди 6 години
Безплатен обяд действително няма. Но като се сметнат ползите и вредите, безплатен ГТ е по-добре. Тук включвам не само чистия въздух, по-малките нива на шум, но и рязкото намаляване като ефект на белодробните и подобни заболявания. Ще намалеят и ПТП-спасения живот, колега, вярвам ще признаеш си струва цената. Престъпността също ще намалее, това са спестени пари, които ще отидат за субсидиране на ГТ. Ще се разтовари пътната полиция (също икономии, и то не - малки). И т.н. и т.н. Така че пари има!
46
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кои направи тази сметка ? Това цената на горивото ли е само ? Защото предложената сума (7.6% от 11000 лева, или 836 лева) ще успее да покрие застраховките, смяната на маслото и едно посещение в автомивката. А всички останали посещения, нови гуми, винетки, тол такси в случай на пътуване в чужбина, ремонти, бои, ароматизатор Борче, такси за паркиране, както и двата най-големи разхода - гориво и цената на автомобила.
45
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българина е сноб - иска да се покаже, да му завиждат. Българина го е срам да иде пешком на 200 м да си вземе децата от градина - той се качва в колата и отива та всички да го видят ,че КОЛА кола. Българина ходи сам с кола на работа . Може да се кооперира с колеги, да хване автобус или метро, но това му е под нивото. Затова и в градовете въздуха зимата не става за дишане, ама на него не му пука - друго си е да се качи на трошляка и да иде на кафе в квартала за да се покаже.
44
2
 
11
 
! Отговори
Ethash преди 6 години
Как се оплаквате от ГТ в София като той е в пъти по-удобен и евтин от този във Варна? Ако имахме такъв ГТ наистина щях да си зарежа колата с това постоянно дране.