Евродиректива оставя 100 хил. BG шофьори без работа

От бранша ще търсят съдействието на държавата
Обновена: 23 мар 2018 08:33 | 23 мар 2018 08:23, Петя Славова
90
Евродиректива оставя 100 хил. BG шофьори без работа
Снимка: архив, Булфото

Над 100 хил. български шофьори може да останат без работа, твърдят от бранша. Превозвачи от цялата страна се събират в София на 23 март, за да търсят съдействие от държавата.

Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас.

На практика камионите спират да работят, а превозвачите не могат да изпълнят договорите си, пише "Труд".

"Ако това стане, фалираме, а хиляди шофьори остават без работа", заяви Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

70 хил. са българските камиони, които возят стоки в Европа. Големите страни в ЕС се страхуват, че българските, полските, унгарските и румънските камиони вземат дял от пазара им.

Най-много за приемане на новата регулация настояват Германия и Франция.

Родните превозвачи обмислят протести и настояват българското правителство да се възползва от европредседателството и да постави остро въпроса.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
8
 
17
 
! Отговори
Джо преди 6 години
На Терминал 2 заминаващите са колкото пристигащите.
30
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Терминал 2.Работи денонощно.
29
2
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
3 седмици е приличен срок. Може да направи 2 курса и да се върне. Тези хора са също ХОРА спят по камиони, готвят на улицата. Хотел само във Франция ако са повече от определени часове. Ужасно тежка професия. Просто на нашите работодагели не им се плаща, защото тази директива е пари. Иначе тръбата какви големи заплати предлагат. Шофьорите не говорят чужд език, иначе отдавна да са се развили с българските чорбаджия.
28
11
 
41
 
! Отговори
Гюнтер преди 6 години
Германия и Франция не искат да делят баницата с другите. Ами затворете си границите и не пускайте никой. Нашите депутати и те ще измислят гениален закон: всички служители на ЛИДЛ да ходят през ден до Германия да се подписват, че все още имат желание да работят.
27
9
 
42
 
! Отговори
Тираджия преди 6 години
Еврогейския съюз ни подлага на поредното унижение и лицемерие. Има равни и по-равни. Дори сега договорите за транспорт минават първо през големите западни спедиции и после ги дават източноевропейски фирми под изпълнители срещу ангарииска комисионна. Или иначе казано си правят пари от въздуха на наш гръб. Не гласен картел.. ако искаш. Вярно е че има разлика в условията на труд и заплати между западните и нашите фирми, нотази мярка не решава това.
26
4
 
44
 
! Отговори
0т Cидней Авcтpaлия преди 6 години
Ами да заповядат френските и германски шофери да въртят в БГ тогава, никой не ги спира. Какво стана с свободното движение на капитали стоки и услуги а? Това са базови директиви и ако ги ограничите тогава най добре ЕС на 27 скорости да има.Поздрави от австралия
25
6
 
33
 
! Отговори
Киро преди 6 години
Ето това е пример за безсмислено законодателство. Бюрокрацията ще разпадне ЕС. Но всеки закон може да се заобиколи. Скоро ще направят закон с който да задължават всеки в ЕС да има 5 деца. Юнкер е за бесилото.
24
76
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Предпочитам да пазарувам в Лидл и Била, всичко е чисто и качествено, повечето неща са произведени в България, има и вносни вкусотии.Няма ги онези празни грозни соц магазини дето чакаш цял ден за 1 мляко или салам кучешка радост!Сегашното изобилие е супер! Има огромен избор от стоки, цени за всеки джоб.
23
9
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо се сърдите, че страните си пазят интересите ?Ако има кадърни у нас нека направят хранителни вериги, ама нещо не се получава, нали ?И български да са тези вериги пак нищо няма да остане у нас, освен данъците и таксите, както е нормално, печалбите си отиват при собствениците.Но ще фалират бързо заради некачествени стоки и лошо управление - българския манталитет.С кражби и измама не става
22
29
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нищо хубаво не сме видели от ЕС!!!!!!!
21
24
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нищо хубаво не сме видели от ЕС!!!!!!!
20
7
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И в Европа има недостиг на шофьори, нашите отиват да работят там за много повече пари.
19
8
 
59
 
! Отговори
158 преди 6 години
Абе ***, вие какво искате още хиляди хора ли да се изнесат от България? Къде отиде пазарната икономика? Аман от закони в полза на големите.. после били много производителни..
18
8
 
91
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А няма ли да има директива, чуждите вериги магазини, които са окупирали пазарите в Източна Европа, да работят три седмици в страната и една седмица да се прибират във Франция или Германия например.
17
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 11Че аз какво дрънкам, нали казвам същото ...
16
15
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За да отида да бера ягоди 3 месеца в испания - то не бяха договори тичане и други изисквания по тяхното законодателство, защо шофьорите минават метър , работейки за бг фирми?
15
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До хахахаТе и сега няма как да ги отчитат
14
8
 
77
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще изгубят само българските фирми, които си експлоатират хората !Водачите просто ще заработят във Испания, Германи, Франция.
13
19
 
20
 
! Отговори
ex преди 6 години
То до няколко години компютри ще ги карат тировете...
12
6
 
97
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма да останат без работа, просто ще почнат да работят за европейски фирми.И нашенските краддливи чорбаджии ще изгубят всичко.И сега много българи карат за евро компании, затова има и недостиг на шофьори !