Евродиректива оставя 100 хил. BG шофьори без работа

От бранша ще търсят съдействието на държавата
Обновена: 23 мар 2018 08:33 | 23 мар 2018 08:23, Петя Славова
90
Евродиректива оставя 100 хил. BG шофьори без работа
Снимка: архив, Булфото

Над 100 хил. български шофьори може да останат без работа, твърдят от бранша. Превозвачи от цялата страна се събират в София на 23 март, за да търсят съдействие от държавата.

Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас.

На практика камионите спират да работят, а превозвачите не могат да изпълнят договорите си, пише "Труд".

"Ако това стане, фалираме, а хиляди шофьори остават без работа", заяви Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

70 хил. са българските камиони, които возят стоки в Европа. Големите страни в ЕС се страхуват, че българските, полските, унгарските и румънските камиони вземат дял от пазара им.

Най-много за приемане на новата регулация настояват Германия и Франция.

Родните превозвачи обмислят протести и настояват българското правителство да се възползва от европредседателството и да постави остро въпроса.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
1
 
4
 
! Отговори
Elei преди 5 години
Oh kef... 100 000 bg vazstanici, hayduti, partizani...i nov bg nationalen praznik na 14 uli...
70
1
 
7
 
! Отговори
До професионален шоф преди 6 години
Ти бе човечко самонадеян, дето се изтъкваш с Ханс и го възхваляваш, че се държи с теб като с животно и те глобява за всичко а плюеш нашите шофьори, защо не вземеш и *** да им правиш на тея смрадни и гнусни немци? А за адресите и за навигацийте....ти може би имаш 10 ад. и само тях обикаляш 20 год . Разбира се, че не може да се намери ад.ес без навигация..това е смешно дето го говориш. Ти сега можеш ли да отидеш на пример до испания, сарагоса улица хуан карлос 1? Разбира се че без нави няма ка
69
1
 
28
 
! Отговори
Иван Димитров преди 6 години
След като българските шофьори им взимат от работата и искат да ги ограничат тогава да ограничим техните вериги в България за да работят Бг магазините а от там и българските производители.
68
5
 
9
 
! Отговори
Kvinar преди 6 години
Bezraboten profi shofior....non possible...
67
3
 
6
 
! Отговори
Каруцар преди 6 години
До Бивш шофьорТакива капацитети като теб по паркингите с лопата да ги ринеш
66
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българските тираджии в европейски фирми вземат няколко пъти по-големи заплати за еднаква работа. Нашите скръндзобизнесмени да фалират, шофьорите ще отидат в западни фирми и готово.
65
1
 
15
 
! Отговори
Гн Миташки преди 6 години
Пълни *** гонят Българите а взимат сириици
64
3
 
14
 
! Отговори
Гн Миташки преди 6 години
Колко ли Български шофьори ще изгуби България като останат навънка като ..........
63
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре че не станах тираджия макар че даваха по 4000 лв заплата .Знаех си че няма да е за дълго.
62
2
 
21
 
! Отговори
Имам над 500 000 км преди 6 години
Аз съм от Силистра а Работя в София от 20 г Няма ли ЕС да ми осигори на всеки три седмици бачкане в Сф да си почивам една седмица в Силистра. Защото сега си ходя 10 дена за велик ден и 10 дена за коледа .6 месеца бачкам като луд в Градския транспорт без да си ходя не ли същото ***?Ако съм тираджия и трябва да си идвам от Испания 6 дена ми е пътя отиване връщане тоез ще почивам 1 ден в БГ в които ще мога да ; Изакам; и пак натам.Много ясно че Запада ни цака защото сме ***
61
2
 
9
 
! Отговори
Kief преди 6 години
Urush v ruskite firmi na eu...
60
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Решението е просто, човека кара из Европа 3 седмици и в последния ден идва колегата му и го сменя. Може да го чака някъде близо до маршрута на камиона. Трябва да се прибират шофьорите, а не камионите.3х7=21 работни дни и след това заслужена почивка от една седмица. След една седмица, след като си е починал, го прехвърлятна друг камион
59
1
 
16
 
! Отговори
Freemarkt преди 6 години
Koito ne moje da prodava, izpada ot pazara...
58
6
 
17
 
! Отговори
Майката преди 6 години
- Даниела Терзийска, мисля, се казваше не беше луда, изкараха я такава, а Костов си преля кръвта на детенцето й, отвлече го за донор, *** ! Горката жена ! Костов изпи кръвта на цял народ български, а вие спите още и вярвате на лъжи !
57
3
 
13
 
! Отговори
80% преди 6 години
И вие,останалите 20 % като сте го осъзнали - какво правите ?!? Голям "елит" сте, за срам сте !
56
3
 
17
 
! Отговори
Koly kucia преди 6 години
БраВус така трябва
55
2
 
20
 
! Отговори
Баба Сийка... преди 6 години
Еееее, доживяхме европците да се грижат за раждаемоста на българките... Еееее, уууффф!! Е па щом го нема цел месец и жена му е празна, тооооо правото е на европците!!!
54
11
 
16
 
! Отговори
Бивш шофьор преди 6 години
Само че и това със западните фирми ще мине. Те вече създават регистър с " професионалните " шофьори, който не стават или са се издънили в други фирми.Такъв има и у нас, в сайта на спедитор .нет.И за такива няма да има работа в този бранш. Само за справка в българският регистър има записани над 2000 такива " професионалисти". И всеки с история. Като четеш и настръхваш. Половината да е вярно, пак е достатъчно. Така че мили " колеги" молете се да останат БГ фирми, та да има къде да се върне
53
16
 
20
 
! Отговори
Бивш шофьор преди 6 години
Само българин може да ги търпи, да се напият в събота и неделя и да не тръгнат в понеделник. И като му направят забележка , да обере камиона и да го изостави на някои паркинг. А при Ханс това няма как да стане. Ще бачкаш както ти нареди, ще те глобява за всяка грешка и пропуснат по твоя вина срок, за повредената поради не укрепване стока и т.н. А българският чорбаджия ще измисли нещо друго, с което да си изкарва хляба. Който се справил с транспорт и шофьори, ще се справи и с друго.
52
4
 
27
 
! Отговори
Бивш шофьор преди 6 години
Като чета коментарите тук, разбирам колко много мъка има по този свят. Някой от пишещите тук , не само че не са работили тази работа, но даже и камион не са виждали. Други пък си мислят , че като фалират българските чорбаджии изедници, те мигом ще отидат в европейските държави и ще започнат работа на " огромните " заплати. Само че повечето "професионалните "шофьори не знаят една дума на друг език, не могат да си намерят адресите без навигация, не могат да паркират назад и т.н.