Казусът с превозвачите: Може ли да сме оптимисти?

Създал се е един правен хаос, смята евродепутат
11 яну 2019 21:37, Петя Славова
18

2059 гледания   |  Още видео
Премиерът Бойко Борисов настоя пред председателя на Европейския парламент Антонио Таяни да бъде обмислена възможността пакетът "Мобилност" да бъде разглеждан от следващия парламент след евроизборите.

Борисов направи това след последното гласуване на текстовете в Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент, на което два от трите доклада по пакета бяха отхвърлени.

С писмо до Таяни президентът Румен Радев също призова исканията на българските превозвачи да бъдат чути.

"Имаше шанс този пакет да бъде одобрен в много лош вариант. 2/3 от пакета бяха отхвърлени изцяло. Това ни дава възможност да помислим, че шансовете до края на този мандат той (пакетът "Мобилност" - бел. ред.) въобще да не мине, неимоверно са се увеличили", заяви евродепутатът от ГЕРБ и ЕНП Андрей Новаков пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Той е на мнение, че се е създал правен хаос. В момента са чака правната служба на европарламента да обясни какво се прави в такива ситуации, тъй като по думите на Новаков това е пакет от три неразделни части, в който две от трите са отхвърлени за пореден път.

Гостът в предаването "Денят ON AIR" уточни, че третата част от пакета "Мобилност" е събрала мнозинство, но според него тя не може да се разглежда отделно от останалите две.

"Все още има какво да се върши. Ние сме нащрек. Не сме се отказали, не сме казали, че е окончателно, но имахме повод да се порадваме на този успех. Очаквам да опитат какво ли не", предупреди Андрей Новаков.

Той подчерта, че не се е фокусирал върху това да очаква лошия финал на казуса с превозвачите. И разясни, че отивайки разглеждането на пакета в следващия мандат на европарламента, ще спечелим поне една година време, което означава различни комисари, нови приоритети, както и повече лостове за влияние върху процесите.

Новаков каза още, че очакваме ключова намеса по въпроса от страна на Румъния, която поема европредседателството. По думите му вече сме получили помощ от северната ни съседка в борбата с новите мерки срещу превозвачите.

"България е в лагера на справедливостта този път", категоричен бе евродепутатът.

 


18
Още от ЕС
Защо Германия ще бъде най-губещата от Brexit страна?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Разбира се, че може да се връщат веднъж в месеца до БГ, що за глупост!
16
0
 
3
 
! Отговори
пепи преди 1 седмица
Гошо.коя българска фирма плаща 4000 лева на шофьор.Това са митове.а и нали знаеш как е там.Макс три месеца работят и на четвъртия у дома за месец.Ама месеца у дома се плаща на минимум.Тъй че по полека с тия 4000 лева на месец.А и 4000 лева на запад са 2000 евро.Едно ядене е 10 евро.Кафето е 1.2 и нагоре.по бензиностанциите.
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен №1
Куртев, пак ли???
14
3
 
2
 
! Отговори
Гошо преди 1 седмица
2. На мнооого малко места в Европа има хотели в близост до паркингите, което означава, че нашите шофьори незнаещи западен език (повечето) трябва да пътуват десетки километри с обществен транспорт, естествено всичко е разход за българския и приход за западният бизнес. Освен това CMR и карго застраховките важат само при присъствие на шофьора по време на събитието, и ако стане кражба кой го отнася?!? Да - гадния чорбаджия, който плаща по 4000лв на шофьорите си! ОТ ПАКЕТ МОБИЛНОСТ ГУБИ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ
13
2
 
3
 
! Отговори
Гошо преди 1 седмица
Май никой от тука пишещите няма ясна представа за пакета Макрон, но чукча не е читател а писател. Основните проблеми са два.
1. Прибиране на камион и шофьор на всеки четири седмици - може да се осъществи, но в държава, с голям внос и износ. Колко изнасяме за западна Европа? Могат ли толкова камиони да си намерят товари, при все, че дори фирмите правещи прави курсове нямат достатъчно товари?
12
0
 
4
 
! Отговори
15709 преди 1 седмица
има ли някъде преведени на български текстовете на документите които Евро парламента гласува?
Аз чета английски но от право нищо не разбирам.
искам да прочета, защото маи ПИМК и други като тях май ни водят за носовете за цялата истина.
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Закъсняла реакция на едно умряло правителство,загробват методично държавата ни,унищожават малък и среден бизнес,време е за търсене на сметка.44
10
2
 
10
 
! Отговори
Хари преди 1 седмица
Да се гушат Петко, Пимк, АИТ и прочие, това ли е доброто? Бг шофьора кучета го яли! ***
9
2
 
11
 
! Отговори
имигрант преди 1 седмица
дискриминация ли е;бг шофьора да получава колкото френския му колега или немския,да ползва същите права и застраховки и даначни права и детски надбавки и дневни и медецински услуги.кажете вие които носихте плакатите защото фирмите са ваши.
8
3
 
9
 
! Отговори
дедо преди 1 седмица
чеда управляващи!!!преди не много години една от първите три фирми за междунароен транспорт в европа и азия беше българска.СОМАТ се казваше.
7
2
 
9
 
! Отговори
брюксел преди 1 седмица
кое не е добро в закона на макрона.в бг фирмите няма осигуровки няма застраховки(освен бухалката),че те всички бг трансфирми са на политици.
6
2
 
11
 
! Отговори
пепи преди 1 седмица
Вижте сайта на пимк пловдив.Над 1000 влекача и още толкова цистерни дрехарки и кво ли не.Фирмата е в топ 10 на транспортните фирми в европа а плаща осигуровки като чистачка в испания на два часа.Даже и по малко.
5
2
 
10
 
! Отговори
пепи преди 1 седмица
Само едно въпросче.Как така в българия има фирми с по 350 камиона.Не ви ли говори нещо това.Ясно е че са с немски и френски капитали.Аз съм шофьор на фургонета в испания в момента.Осигуряват ме на 1300 евро и взимам над 1400 всеки месец.Как ще се сравни това с осигуровките на българските шофьори в чужбина.
4
2
 
8
 
! Отговори
пипи дългото чорапче преди 1 седмица
Не.Макрон не е ББ да се върти като пумпал а центъра и ценностите му са той и неговите интереси.Франсето защитава повече шофьорите.Има да се пипне но е прав.Нашите чорбаджии никога няма да помислят за нас
3
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Цялата българска администрация и обществено мнение са впрегнати да зашитават интересите на мутрите, които експлоатират нещастните хорица да им работят почти без пари и в условия, които никой друг евопеец не е съгласен да живее и работи.
И се чудим защо сме бедни?
2
1
 
7
 
! Отговори
хм преди 1 седмица
Само, ако макрон е песимист !
1
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
При ГЕРБне може да сме оптимисти.
До сега не се е случило нищо добро от 10 години.