Оглавихме класация: Румънците и българите са най-лошите шофьори в ЕС!

Смартфоните сред топ причините за катастрофи на пътя
Обновена: 5 апр 2019 07:13 | 5 апр 2019 07:10,
174
Оглавихме класация: Румънците и българите са най-лошите шофьори в ЕС!
Снимка: архив, Reuters

Румъния и България имат най-висока смъртност на пътя в Европейския съюз. Това показват анализите на Европейската комисия за 2018 г.

Според статистиката 96 души в Румъния и 88 в България са загинали на 1 млн. население през миналата година.

Еврокомисарят за транспорта Виолета Булц каза, че това е стар проблем и че Брюксел работи с двете държави, както и с Хърватия, която ги следва в черната статистика за подобряване на контрола и на пътната инфраструктура.

Най-безопасни са пътищата на Великобритания, Дания и Ирландия, където смъртността при инциденти е между 28 и 31 души на милион население. В повечето европейски държави тежките катастрофи със смърт са под 60 на милион.

Въпреки мястото на България в черната класация през миналата година страната е успяла да намали с 9% фаталните пътни инциденти и е сред страните с най-голям прогрес, заедно със Словения, Литва, Словакия и Кипър. За последните 8 години тежките катастрофи със смърт в България са намалели с 20 процента.

Статистиката на Еврокомисията показва, че няма северен и южен тип шофиране. В Италия смъртните случаи са 55 на милион, в Испания - 39/милион, в Германия 39/милион, а в Полша – 76/милион.

Използването на смартфони по време на шофиране вече се е изкачило в четворката на най-честите причини за катастрофи по пътищата наред с превишената скорост, употребата на алкохол и наркотици и неизползването на предпазни колани на задните седалки.

Намаляването на катастрофите със смърт на пътя през миналата година в ЕС е с 1% - 200 души по-малко са починали на пътя, но жертвите все още са впечатляващ брой - 25 100 души са загинали, а 135 000 са ранени.

Еврокомисията се надява, че новите стандарти за безопасност на колите след 2022 г. ще помогнат за намаляване на фаталните инциденти. ЕС ще задължи производителите да продават включени технологиите за безопасно движение, като ограничителите на скоростта, автоматизираното аварийно спиране и записващите устройства. Собствениците на автомобилите ще трябва да ги изключват ръчно, а не както досега да ги включват след покупката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


174
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
112
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това въобще не е вярно! В Италия от Рим надолу е клане...По калпави от тамошните няма никъде по Европа
111
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Къде са сега тези които твърдят, че българия е на дъното на всички класации? Ето, в тази за калпави шофьори сме лидери.
110
1
 
0
 
! Отговори
Българин шофьор преди 5 години
И евреин миньор няма
109
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е лъжа: най-лоши шофьори в Европа са турците, на тях никаква глупост не им е чужда!
108
0
 
4
 
! Отговори
az преди 5 години
В БГ и РО няма магистрали, а около 50% населеието има кола...т.е същият процент както е в развитите западни страни.Но на Запад има много магистрали, а в БГи РО много малко, и лошо качество в БГ. по-лощо от РО. А по магистралите стават по-малко катастрофи! За 2017 за целият ЕС инциденти - 8% по магистрали, 54% по междуградкси пътища, 38% в града. потърсете в Гугъл лесно се намира статията отгоре, само дето услужливо тия журналистчета не са ви споменали другата част на статистиката...пазете се!
107
0
 
10
 
! Отговори
До Discovery преди 5 години
Автомобилът в България е необходимост, а не е лукс от около 1975 година. Грешни са ти представите.
106
6
 
3
 
! Отговори
До 116 Discovery преди 5 години
Ти на кой свят живееш? Всички от семейства от съседите ми, които сега имат автомобили, имаха автомобили и преди 1989 година, но някои от тези, които сега нямат автомобили, имаха автомобили преди 1989 година. Говоря за София. Очаквано е някои като теб да не могат да схванат, че за единица време преминават по-малко автомобили наредени в колона и изглеждащи адски много, но движещи се с 11 км/час, в сравнение с относително нарядко преминаващи коли със скорост 110 км/час. Шофирам от преди 1989 година
105
3
 
5
 
! Отговори
Exec преди 5 години
Половината причини за тежки катастрофи са стари и/или неизправни автомобили.Другата половина са недисциплинирани шофьори за които истината си е, че нямаме контрол.Ако има камери за скорост на всеки 1-2км, или такива за средна скорост на всеки 4-5км и на всеки светофар, и да видите как всички ще карат с ограничението, че даже и с 10км под него, за да са сигурни.Но това няма да намали броя опасни таралясници, дето могат да се разпаднат всеки един момент.
104
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 118Тия имат мозък на гли.ст........родина синко, родина.
103
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз като видя бул.гар.истански шебек на стероиди, налузил тениска с 2 номера по-малка и качен на 20 годишно тунинговано беимве нов внос от гедерето и гледам да съм далече от него. Тия имат мозък на гли.ст и голям мерак да изпреварват всичко живо. А барутника им хвърля сажди и ФПЧ като стар кюнец. Ама кво да се прави културно особенности на бай *** балкански ....
102
3
 
7
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
До "До 1989 година по Цариградско шосе в София.."A бе ти четеш ли какво пишеш бе??? Тогава преминавали повече автомобили по цариградско от сега??? Хубаво е да си измисляш, ама поне си измисляй нещо дето може да ти повярва някой... преди 30 години, дето това да имаш автомобил си беше лукс, и да твърдиш, че повече движение е имало...
101
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1989 година по Цариградско шосе в София максимално разрешената скорост беше 110 км/час, катастрофите бяха много по-малко от сега, а за единица време преминаваха повече автомобили в сравнение със сега. Сега максимално разрешената скорост е 80 км/час, задръстванията са навсякъде, често скоростта пада до 5-10-20 км/час и катастрофите са много повече при по-малко преминаващи по шосето автомобили. Всеки може да си пресметне колко автомобила ще преминат за единица време при скорост 40 и 110 км/час
100
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Около 1-2% от катастрофите и загиналите се заради намаляването на разрешената скорост много под безопасната скорост за пътя. По цял свят е известно, че такова намаляване води до повече катастрофи, само в България се твърди, че по-ниската разрешена скорост води до по-малко катастрофи и нямаляват още повече разрешената скорост и катастрофите се увеличават. После пак намаляват разрешената скорост и катастрофите още повече се увеличават
99
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо някои шофират пияни или дрогирани - защото няма контрол.Защо някои карат с превишена скорост - защото няма контрол.Защо изпреварват неправилно - защото няма контрол. Защо ... - защото няма контрол.Защо ... - защото няма контрол.Защо ... - защото няма контрол....Да, шофьорите извършват тези нарушения, но ги извършват защото няма контрол. В нормалните държави има контрол и тези нарушения са рядкост. Просто е ....
98
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
30 години се твърди, че шофьорите са виновни и 30 години се вдигат наказанията за шофьорите и 30 години нарушенията и катастрофите се увеличават. Така и ще бъде, ако се продължава с тази лъжа.
97
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България няма контрол за спазването на правилата. Затова без значение от коя държава е шофьора, той е "недисциплиниран" както е написал номер 107 емигрант и най-недисциплинирани са чужденците шофиращи в България, които се чувстват като отвързани като разберат, че контрол няма и парвят всякакви дивотии.
96
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Материалът" не е по-лош в сравнение с другите държави от ЕС. На едно ниво сме. Друг е проблемът.
95
5
 
4
 
! Отговори
sofeto преди 5 години
Когато "материяла" е некачествен к`во друго може да се получи? ***!
94
3
 
7
 
! Отговори
Не! преди 5 години
Пътищата и КАТ ли са виновни, за манталитета ни на джигити? За един бакшиш питам... Голямата смъртност по пътищата е главно заради превишена скорост! Щото сме тарикати... Права е тиквата, материалът е лош, много лош...
93
6
 
7
 
! Отговори
емигрант от 22 г преди 5 години
Отново тъпотии...Не сме лоши шофори, а НЕДИСЦИПЛИНИРАНИ.Особенно в България.Всяка година през лятната ваканция ,прекарана у нас наблюдавам как се превишава скоростта и се преминава бялата непрекъсната линия...Нито търпение, нито самодисциплина.Убийци и самоубийци в голям %.