Седми сме в Европа по производство на велосипеди

Данните са на Евростат за миналата година
15 авг 2020 14:08, Петя Славова
71
Седми сме в Европа по производство на велосипеди
Снимка: Pixabay

България е в топ 10 на производителите на велосипеди в Европейския съюз (ЕС), показват данни на европейската статистическа служба Евростат.

В страната ни през миналата година са произведени 525 746 велосипеда, което ни нарежда на седмо място в ЕС. Стойността на производството е за 132,405 млн. евро.

Данните показват обаче, че производството на велосипеди у нас намалява. През 2018 г. броят им е бил 775 735 за 157,395 млн. лева.

Лидер по производство на велосипеди в ЕС  е Португалия с 2,7 млн. броя за 2019 г. На второ място е Италия с 2,1 млн. броя, а на трето – Германия с 1,5 млн. броя. Четвърта е Полша с 900 хил. броя, а пета - Нидерландия със 700 хил.

Петте страни съставляват 70 на сто от общото производство на велосипеди в ЕС през 2019 г., посочват от Евростат.

През 2019 г. държавите членки на ЕС почти 1 млн. велосипеди на обща стойност 368 млн. лева за държави извън ЕС. Това е с 24% повече спрямо 2012 г., отчитат от Евростат.

За същия период са внесени над 5 млн. велосипеда за 942 млн. евро от трети страни, което е с 12% по-малко спрямо 2012 г, информира Investor.bg

Страните членки на ЕС са изнесли и 191 900 електрически велосипеда на стойност 272 млн. евро през 2019 г., а са внесли 703 900 електрически велосипеда на стойност 594 млн. евро от трети страни.

В сравнение с 2012 г. броят на изнесените електрически велосипеди е почти дванадесет пъти по-голям през 2019 г., докато вносът се удвоява.

Основни страни, за които ЕС изнася велосипеди, са Великобритания и Швейцария, следвани от Турция, Узбекистан и Норвегия. Основните дестинации за износ на електрически велосипеди са Великобритания, Швейцария, Норвегия и САЩ.

През 2019 г. вносът на велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (24% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (15%) и Китай (14%), следван от Филипините (9%), Бангладеш и Шри Ланка (и двете 7%).

Вносът на електрически велосипеди в ЕС идва основно от Тайван (52% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Виетнам (21%), Китай (13%) и Швейцария (6%).
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
1
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
- Ама това наистина е много добре - дявол да ни вземе! :)
44
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Ланс АрмстронгВ Пловдив. Дори са няколко. Така добре ли е? Или нищо не произвеждахме... Мини огледай индустриалната база около Пловдив и си води записки
43
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 44Леко неуместно ...
42
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В университета бях пети по успех в моя курс. Общо бяхме шест човека.
41
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Христо Христов"Ако вярваме на статията, българските колелета са по-скъпи от европейския износ."И къде пише такова нещо?
40
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 40Доста съм сигурен, че е както ти казвам, но ако не мислиш така може би да ми цитираш евентуално Закона или ПП към него та да видим какво толкова "знаеш". М?
39
5
 
3
 
! Отговори
Ланс Армстронг преди 3 години
В кой град или село се произвеждат велосипеди някъде в България?За един прЕател Флойд Ландис питам
38
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 24Ти и твоите познати си нямате и на представа от ЗДП. Това е и 99% от проблема с велопедалковците. Все те са с предимство и дума не може да става да си изчакат червения сигнал като ост. участници в движението.
37
4
 
5
 
! Отговори
Б@й Хай преди 3 години
Пълен успех другари, скоро и рала ще произвеждаме и ще бъдем първи защото никой не произвежда!
36
2
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 години
Ако вярваме на статията, българските колелета са по-скъпи от европейския износ.
35
0
 
5
 
! Отговори
Трополетка преди 3 години
Но по производство пeдaли - първи!Средна скорост на градския транспорт - 20км/ч, МТБ - 25-30км/ч (в градска среда със светофари, задръствания и спирки).
34
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До От 11Значи нарушават Правилника за движение по пътищата, но това няма нищо общо с това дали има начин или не. И как минахте от "не караме щото няма условия" до "колоездачите само ни пречат".Май не сте много искрени в причините защо не карате веолсипеди из града. Аз ви казвам, че проблема ви е в главата, а не в условията.
33
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 9, как само децата карат колело? Хахаха, това е несериозно, ако го мислиш. В половин Европа хората се придвижват с велосипед. Но там и условията са много по-добри оттук. Наисти на за нашия джоб, въобще за относително занижения стандарт на живот в България, са си скъпички. Но пък има велосипеди за 300 лв и за 3000 лв.
32
1
 
5
 
! Отговори
Прасчо преди 3 години
А кога ще станем по производство на цели проводници
31
0
 
1
 
! Отговори
От 32 до 24 преди 3 години
Предният коментар е до 24.
30
1
 
6
 
! Отговори
От 11 преди 3 години
Я не се прави на интересен. Знаеш ли колко велосипедисти минават ПО пешеходната пътека на ден в София. Точно на Дондуков и Раковски,където живея? Не става дума като има протест,а в нормално време? Знаеш ли,че точното на спирката на трамвай 20 до ДМ бях на тротоара,където едвам един велосипедист се отърва на косъм да не го блъсне джип? Някакво спряло такси тръгна точно в тоя момент и щяха са блъснат двете коли заради тоя,който изскочи от някъде внезапно? А като карате по тротоара да не говорим
29
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 27Ако Алеко беше жив след твоя пост щеше да напише глава" Бай *** се изказва за велосипедите"
28
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Откакто минах на електрическо, трябва да е студ, дъж и сняг, че да не изкоча с моето. Минава 25-30 километра, а ако тръгна да въртя, все едно е на първа, а се движа с по 32-3 км/ч и минавам по 70-80 км с едно зареждане.
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГЛАВАМързел си и то голям.
26
0
 
2
 
! Отговори
Уеф преди 3 години
До Анонимен 25Беше ми подарък и после разбрах че струвало 400 лв ама...обичта си остава от близките :) Много рядко съм го карал,допреди карах колело на Пежо ама беше раздрънкано вече и после ми го откраднаха.В гаража имам захвърлено балканче и едно някакво руско колело без инициали.