България сред страните с най-малко загинали по пътищата през 2020 година

В ЕС има безпрецедентен спад със 17% спрямо 2019 г.
20 апр 2021 18:10,
50
България сред страните с най-малко загинали по пътищата през 2020 година
Снимка: БГНЕС

Европейската комисия публикува предварителни данни за жертвите по пътищата в ЕС през 2020 г. Почти 18 800 души са загинали при пътнотранспортни произшествия миналата година, което представлява безпрецедентен годишен спад от 17% спрямо 2019 г. Това означава, че през 2020 г. жертвите по пътищата на ЕС са с 4000 по-малко в сравнение с 2019 г., пише БГНЕС.

По-ниските обеми на движението в резултат на пандемията от COVID-19 имаха отчетливо, макар и неизмеримо въздействие върху броя на смъртните случаи по пътищата.

Най-голямо намаление (с 20% или повече) е постигнато в Белгия, България, Дания, Испания, Франция, Хърватия, Италия, Унгария, Малта и Словения. За разлика от тях пет държави членки (Естония, Ирландия, Латвия, Люксембург и Финландия) отчитат увеличение на смъртните случаи, въпреки че броят на жертвите в малките държави подлежи на значителни колебания на годишна основа.

Въпреки че безпрецедентните събития през 2020 г. доведоха до някои промени в подреждането на държавите по броя на смъртните случаи, най-безопасни остават пътищата в Швеция (18/млн. жители), докато Румъния (85/млн. жители) отчита най-високия процент през 2020 г. Средната стойност за ЕС е 42 жертви на млн. жители.

Наблюдава се значително нарастване на популярността на колоезденето и в много градове по света (временно) се преразпределя пътното пространство за велосипедисти и пешеходци. Това окуражаващо развитие може да има значително положително въздействие върху качеството на въздуха и изменението на климата, но същевременно създава нови предизвикателства за пътната безопасност.

Около 70% от смъртните случаи по пътищата в градските райони в целия ЕС са свързани с уязвими участници в пътното движение, в т.ч. пешеходци, мотоциклетисти и велосипедисти. Ето защо осигуряването на безопасност по пътищата в градовете е от ключово значение и Комисията иска да гарантира, че безопасността на движението по пътищата се взема предвид на всички етапи от планирането на градската мобилност.

Настоящите цифри се публикуват по повод на Конференцията на ЕС за резултатите в областта на пътната безопасност, която обединява лицата, определящи политиките, гражданското общество и специалистите в областта на пътната безопасност, за да оценят актуалното състояние на пътната безопасност в ЕС и да определят най-добрите начини за предприемане на следващите стъпки към постигане на "нулева смъртност" по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Валерче, лъжкиня ниедна. България е сред страните с НАЙ-ВИСОКА смъртност по пътищата в европа. Може тоя процент доста да е паднал, но все още на глава от населението сме сред ПЪРВИТЕ СТРАНИ ПО СМЪРТНОСТ.Четеш статистика като нявола - евангелието. Ега си гнусарската работа.
32
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вариантът е само един. Виновният да се наказва с 3 години ефективна присъда за лишаване от свобода и 10 г лишаване от правоуправление при смъртен случай и тежки телесни повреди. 1 г. Затвор и 5 г. Лишаване за средни и 3 г лишаване за леки телесни повреди. Всичко останало е в полза на полицейско-адвокатско-застрахователната мафия. Споразумения и т.н.
31
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
КОВИД НЕ САМО УБИВА НО И СПАСЯВА ЖИВОТИ АЛИЛУЯ
30
0
 
16
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
Айде сега намалете гражданската отговорност. Щото когато имаше много я вдигахте нали.
29
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
17% спад =! най-малко загинали на пътищата. Абсолютно грешен извод. Потърсете в Гуглето Bulgaria: 67 road death per million inhabitants in 2020, which is the third highest rate in EU.
28
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Vза народа и по малко за мутрите които герб нарича ,,бизнеса ,,КОЛЕГИ ТАКА ГИ НАРЕЧЕ ,,КОЛЕГИ АЙДЕ ИСВЕТЛЕТЕ СИ БИЗНЕСА АКО ОБИЧАТЕ,,
27
0
 
8
 
! Отговори
бай Тъпчо преди 3 години
На мене пък ми казаха на ухото, че свободата на приказването е минала една крачка назад, пък свободията на приказките е дръпнала с три напред. Значи, не ти дават да говориш истината ама за лъжите ограничения няма... Днеска пишеш едно, утре-друго, важното е писане да има и да се показват всички гледни точки на всички плямпала-от горната, та чак до долната махала, пък хората да са чешат по главите и да викат - ей за туй ни е таквоз дереджето, и да си сипят една ракия за да им се приспи по-бърже...
26
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За какво били магистралите, не само магистрали - трябва инфраструктура дори за най-примитивната икономика и каквото и да било и то навсякъде, но това простестърите няма как да го разберат, за тях това е да си джуркат джипките по 200 бона.
25
1
 
9
 
! Отговори
Пфф преди 3 години
Това е измислена статия. Една конкретна цифра за България не е посочена. Само някакви субективни сравнения. Япма! Дайте цифрите да видим.
24
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това е заради повечето километри магистралиПак ще гласувам за ГЕРБ
23
8
 
18
 
! Отговори
Демократ преди 3 години
Когато бяхме с Русия България фалира 3 пъти, а днес при деморакцяита и ЕС икономиката се развива, населението расте, заводите никнат като гъби, българинът се замогна, забогатя, прави деца, живее по 90г. купува амолед и кулед форка, пет ка и 8К да гледа мачовете, върти западна кола по магистралите и прави тапи по празниците като пътува за чужбина, а пенсионерите меткат пачки с хилядарки от балконите. В своята 1300г история българите не са живяли толкова добре както днес при демокрацията и ЕС, ЕС е най-прекрасното място за живот.
22
18
 
7
 
! Отговори
Гербер преди 3 години
Какво стана, хейтъри? Нали асфалт не се яде. За какво ги правел Бойко тези магистрали, хората искали хляб..какви ли не доводи, от 9 кладенеца вода. Ето, черно на бяло, това са спасени животи. Е, хайде, сега е ваш ред. Ще ме оборите, че това е заради корона, населението намаляло и шофьорите карали по-внимателно. Дерзай, Бойко. Победа.
21
4
 
14
 
! Отговори
истина е преди 3 години
Джипко не спря да ги открива , но след месец всичко се срива !!!
20
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
това че има неадекватни мерки в Европа ги ги легитимира тук, така ли? дишайте маски!
19
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мутри вън от авиобизнеса .Това не са бухалки ;) Нямат място в Европа хора от застрахователния и охранителния ,,бизнес,, от 90 те. Има по кадърни ,млади и анбициозни от тях. Да кажем сбогом на мутрите от банкя и варна .Няма да ни липсват.Смърта на душмана е свобода за народа.
18
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ко рече, ко. Най малко викаш. Ми то и населението малко.
17
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
смърта на душмана и двете му змиичета е свобода за народа.
16
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Въпрос на статистика - загиналите ги броят като загинали в полето, понеже не могат да разпознаят че е път.
15
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А познайте тази магистрала къде е? Все едно не е в България нали. Модерна европейска работа.....Това което Бойко построи Слави не може само да го боядиса!
14
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тука загинал в катастрофа, размазан в кола, ще го пишат коронавирус. Да става далаверата.