Тревожно: България и Румъния на първо място с най-много жертви на ПТП в ЕС

Полша и Хърватия също заемат челни места в класацията
24 юни 2021 18:00, Ния Христова
59
Тревожно: България и Румъния на първо място с най-много жертви на ПТП в ЕС
Снимка: БГНЕС
България и Румъния са двете страни в ЕС с най-висок брой жертви на пътнотранспортни произшествия (ПТП). Това сочат новите данни на европейската агенция Евростат, предаде БГНЕС.
 
Румъния заема първо място в класацията с 96 жертви на ПТП на милион жители, веднага след нея е България с 90, следвана от Полша (77) и Хърватия (73).
 
Най-ниските нива на загинали по пътищата през 2019 г. са наблюдавани в Швеция (22 жертви на ПТП на милион жители), Ирландия (29), Малта (32), Нидерландия и Дания (и двете по 34), пред Германия и Испания (и двете по 37).
 
През 2019 г. броят на загиналите при пътнотранспортни произшествия е намалял с 2,5% в сравнение с 2018 г. Общият брой на загиналите при пътнотранспортни произшествия в ЕС е 22 756. От тях 44% са пътници с леки автомобили, 20% пешеходци, 16% мотоциклетисти, 9% велосипедисти и 11% други категории (включително тежки товарни автомобили, автобуси, мотопеди и други превозни средства).
 
За фатални произшествия с пътнически автомобили България отново е рекордьор с най-голям брой убити на милион жители. 49,7 смъртни случая на милион жители, регистрирани през 2019 г., са малко повече от 48,4 през 2018 г.
 
Швеция се нарежда в другия край на скалата с 10,1 смъртни случая на милион жители при произшествия с пътнически автомобили.
 
По отношение на останалите превозни средства България регистрира 0,4% смърт от ПТП с автобуси, 3,9% с велосипеди, 0,3% с мотопеди, 0,7% с мотоциклети, 22% с пешеходци – отново втора тук след Румъния, която е с 37% загинали пешеходци на милион жители. Нулев е обаче процентът в България по отношение на загинали в ПТП от моторни средства за превоз на стоки.
 
През последните 10 години се наблюдава тенденция към намаляване на броя на жертвите на ПТП в ЕС. В сравнение с 2009 г. броят на загиналите по пътищата е спаднал с повече от 10 000 души (-31%), от почти 33 000 на по-малко от 23 000 през 2019 г.
 
През 2019 г. в ЕС като цяло има 51 жертви на пътния трафик на милион жители.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
6
 
! Отговори
i'm преди 2 години
Не е изненада! Преди всичко е въпрос на манталитет, после на инфраструктура, но инфраструктурата в България не е толкова лоша по основните пътни възли, даже бих казал, че е добра.
30
0
 
4
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
Е,па ние отдавна сме си първи в тая трагична класация...Тревожно щеше да бъде,ако по некакво чудо изпаднем надолу..Поне до средата..Това ще бъде сигурен знак,че.."НЕЩО НЕ Е НАРЕД" в нашата Територия..
29
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много коли са и задръствания и трябва да вдигнат данъка няколко пъти.
28
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ем тука хем сме разери, хем прос.ти, хем полицията блее, па пътищата от ГРОБ.... това води до гроба. ГРОБ води до гроба.
27
0
 
6
 
! Отговори
баба мара преди 2 години
изтрихте ми коментара заради думата де-би-ли и като изтривате мнението на хоратарешавате проблемите
26
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С такъв контрол по-зле ще става, вижте какви клипове има качени от видеорегистратори от Сф. примерно как се шофира, няма такива наглеци просто.
25
1
 
8
 
! Отговори
До 16 фактите преди 2 години
Това,което си написал е голяма заблуда. Съзнание, лична отговорност, дрън-дрън. Затова имаме толкова много жертви и катастрофи, защото масово ни промиват мозъците, че ние шофьорите сме винаги виновни. В нормалните държави не лъжат хората, че съзнанието и личната отговорност ще намалят катастрофите и загиналите и резултатите се виждат
24
0
 
4
 
! Отговори
Panow преди 2 години
Може да започнат от видима и правилна пътна маркировка, и да запълнят всякаквите дупки, ямища, и неравности. Когато човек е спокоен, че пътят няма да му счупи колата, и пътят е видим през нощта, както и в дъжд, респективно обръща нужното внимание на пътната обстановка. *** не е това целта.
23
1
 
6
 
! Отговори
До 18 преди 2 години
Няма държава по света, в която правилата за движение да се спазват без държавата да налага спазването им. Примерният австриец, като дойде в България кара като обезумял, а българите в Австрия примерно спазват правилата. Очевидно не е до шофьора, а до налагането на спазването на правилата. Как се налагат се знае и това не става с огромни глоби други огромни наказания.
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
18000 си заминаха от вируса ама те са съчки,
21
2
 
4
 
! Отговори
Истукан преди 2 години
Единствената готова магистрала в България, построена от ГЕРБ, дава най-много жертви. Не си го измислям аз, прочетох го от новините. Не съм настроен против ГЕРБ, само казвам факти. И Слави Трифонов е един дол дренки и още по-зле от ГЕРБ.
20
1
 
1
 
! Отговори
абоната е на мо~~~ре преди 2 години
Съзнание има при възпитани цивилизовани хора, не при проклето племе.Нация има при народ, не при бълкански диваци, дето се самоизяждат в условията на слободия.Така ли беше при соца?!Държаха ни изкъсо руснаците-тук не беше джунгла и зверилник.
19
1
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Данни за 2019 година, т е. преди пандемията. Ясно е защо са толкова много в България - лиши неподдържани пътища, лоша организация на движението и тотална липса на контрол за спазването на правилата за движение. В същото време вината се хвърля към шофьорите и промитите мозъци вярват, че е така.
18
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами защото карат като изтървани от лудницата. Масово не се спазват ограниченията за скорост. Знаците по пътищата вече стоят като за украса. Младите в България са изглупели, наркомани, пияници, безотговорни. Абсолютни нещастници. Да не говорим пък книжки как се купуват и се раздават на килограм. Нищо не учат, няма никакви сериозни изпити. Никой не ги проверява могат ли реално да карат автомобил.
17
1
 
1
 
! Отговори
Заглавия преди 2 години
Заглавие, което би отговорило на съдържанието е:Тревожно: България на второ място в ЕС по жертви на ПТП за 2019г.Но някак си постно! По-добре да поизкривим данните:Първо: ще обявим България за "победител", нищо че Румъния е с повече жертви.Второ: няма да казваме за коя година са данните.
16
1
 
9
 
! Отговори
Фактите ! преди 2 години
Всичко опира до СЪЗНАНИЕ , нямаме ли съзнание и ЛИЧНА отговорност , нищо не се получава !!Защо в чужбина спазваме , и то стриктно законите и правилата за движение , а в България ПОДЦЕНЯВАМЕ елементарни изисквания към нас .Трябва да се отървем от балканският синдром , и вредните навици като нация .Колкото и полиция да има по пътищата , няма ли съзнание ---до там сме !
15
1
 
6
 
! Отговори
Коя година сме? преди 2 години
Новината е че 2019 г. имаме много жертви по пътищата.Да натъртя: 2019г........А за статистиката за 2020г. ще изчакаме до юни 2022г.Много бавно броим нещо....Или ако имаме добри данни, няма да ги обявим. Няма да е достатъчно сензационно.
14
0
 
8
 
! Отговори
Даа! преди 2 години
Временният кабинет е виновен , нали Бойко !Виновни са и за ваксините , нали Бойко ,... важното е да те потупват по рамото ''чужденците'' , а в своята държава , с камъни и дрЪве !
13
3
 
7
 
! Отговори
Ама как? преди 2 години
Буци каза, че пътищата са масло? Това да не е фейк нюз?
12
2
 
7
 
! Отговори
Така ще е... преди 2 години
С математик, който бори вируси и шеф на Пирогов, който изследва пътни настилки, как да е? А БЕ?