Спад на пътниците в БДЖ, така е и в цяла Европа

Причината за по-малкото пътуващи е пандемията
17 сеп 2021 12:35, Петя Славова
23
Спад на пътниците в БДЖ, така е и в цяла Европа
Снимка: БГНЕС

По-малко превозени пътници отчитат от БДЖ. Според техни анализи хората, които пътуват с българските железници,  са с 19% по-малко. Това всъщност е сред най-ниските спадове в ЕС, отчитат от Евростат.

В България за периода са превозени 900 000 по-малко пътници, а в Румъния - 2,8 милиона по-малко. Най-малко намаление на трафика от 11 на сто и 300 000 пасажери са регистрирани в Словения.

В останалите страни от Евросъюза ограничителните мерки за предотвратяване на разпространението на Ковид-19 и промяната в предпочитанията за пътуване са засегнали значително туристическия сектор в ЕС, включително железопътния транспорт.

През първото тримесечие на 2021 г. броят на пътниците в железопътния транспорт е останал доста под нивото от същото тримесечие преди година, когато коронавирусът все още нямаше осезаемо отражение в страните от ЕС.

Най-голям спад се наблюдава в Ирландия (-85% и 8,4 млн. пътници по-малко в сравнение с първото тримесечие на 2020-а). Следват Гърция (-66%, -2,6 млн. пътници), Словакия (-60 нова, -9,8 млн. пътници), Нидерландия (-59%, -46,9 милиона пътници) и Дания (-53 процента, -22 милиона).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още по темата: есБДЖЕвростатпътници
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
4
 
! Отговори
115 преди 2 години
Кюстендил София, време за пътуване от 2 часа и 45 минути, до 4 часа, разстояние 102 км! Коментарите са излишни.
16
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всички пари за жп транспорт пропадат в софийското метро! Локомотивите са на по 40+ години, постоянно влаковете закъсняват (немалко дори и не пристигат)! Какво ще ни сравняте с европейските железници с климатици, чисти тоалетни, електричество, интернет и бистро-вагони?!
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Само някой, който никога не е пътувал с влак в Европа, може да каже, че нашето БДЖ било ОК.Дано никога да не ми се налага да стъпя в български влак.Последния път, две пияндета се сбиха. Единия лежа и хъркаше на пода. Другия го риташе.Всички стояха отстрани и ги беше страх да се намесят. Аз си доближих до бияча и му препречих пътя до падналия. Другите стояха и ни гледаха. Никой от БДЖ или каквато и да е охрана във влака не се появи.
14
4
 
4
 
! Отговори
Краси преди 2 години
През м. август пътувах от Сливен до Ст. Загора с влак на БДЖ. На Дъбово слязох от влака. Там има прикачване на друг влак за Ст. Загора. Докато чакахме на гарата в Дъбово, си мислех: - Чисти вагони, малко хора, евтин билет. Какво не е наред в цялата тази картина? И тогава вратата на локомотива на влака, с който бях пътувал от Сливен до Дъбово, се отвори, показа се един разгърден машинист и изрева: - Ще ме побъркате, ей! Отивам да изпия две бири! И картината с БДЖ изведнъж се подреди по нашенски!
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много от пишещите явно не са пътували много, много с влак. Варна - София, първа класа, отиване и връщане, общо цена - 45лв. В първа класа ро-ми почти няма. Седалките са скоро претапицирани. Спален вагон, бизнес класа(сам в купе с 3 легла), двупосочен билет - 81лв. В купето е чисто, има мивка, шкафчета, контакти, регулираш си температурата вътре. Може да си пушиш айкос, да си пиеш биричка. Варна - София - 8 часа.
12
1
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 2 години
Последните години от управлението на Бойко Борисов железницата е на това ниво защотото много се крадеше нищо не се инвестираше не се копуваха нови влакове а тя точно от това се нужадае за да може да има по вече пътници
11
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Но затова пък на магистралите е пълно. Само малко слънце да се покаже и веднага всички се качват на дизеляците и газ към Гърция.
10
0
 
0
 
! Отговори
Нали преди 2 години
това беше целта, социЯлна дистанция! Голяма новина, голямо откритие!
9
0
 
7
 
! Отговори
Термостат преди 2 години
Спадът в БДЖ е катастрофален не е от вчера! Причини са огромни кражби, политика на много правителства, некадърно управление и на последно място Ковид.Така,че не е като в ЕС ,само бегъл поглед по ДМА ще го показва...
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Немската автоиндустрия отдавна е убила железопътният транспорт в Европа още 50-те и 60-те.
7
3
 
5
 
! Отговори
Лудко преди 2 години
Кво се чудите бе, БДЖто? Кой нормален ще се качи в тези *** наречени вагони? Значи да пътувам 8-12ч София-Варна или Бургас в тая мизерия, на цени по-високи от автобусните, без да си пална цигарка, заобиколен от шведи без билет??????? Как я мислите, а?
6
1
 
5
 
! Отговори
Т.Шак преди 2 години
Не пандемията е виновна за по-малкото пътуващи, а зелените сертификати, които искат из Европата.
5
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С автобус например Бургас Ловеч е 23 лв ,ас влака е близо 30 лв ,затова да не чудят )скъпа железница ,а вагоните на 60 г.купетата мръсни и счупени седалки миришат на лошо ,е таолетната не може даде опише с думи )предполагам че такива вагони няма никъде по света
4
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Някои купета са като ромско гето след групува оргия и запой цяла нощ -как да пътуваш в тая не мизерия,ами няма дума която да опише всичко
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Здрав железен път - сигурен транспорт! От какво се оплакват?
2
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Спад на пътниците в БДЖ, така е и в цяла Европа" Значи в цяла Европа има отлив на пътници в БДЖ. Преди спада рядко се виждаха европейци в БДЖ, сега колко са?
1
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ами то в тая мизерия само крайно нуждаещите се могат да пътуват - какви ли не болести от мръсотията можеш да хванеш - дизентерия , дифтерия, и всичко завършващо на -ерия от телесните течности и урината.