Европейците се насочват към е-коли, с 11% скочили продажбите

Делът на регистрациите им в Европа е нараснал до 9,9% април - юни
21 юли 2022 11:34, Анисия Иванова
44
Европейците се насочват към е-коли, с 11% скочили продажбите
Снимка: БГНЕС

Все повече европейци се насочват към използването на електрически автомобили. Делът на този тип возила в регистрациите на нови коли в Европа в периода април - юни е нараснал до 9,9%, сочат данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), цитирани от Ройтерс.

За сравнение - делът през същия период година по-рано се е равнявал на 7,5 на сто.

Въпреки че колите на бензин и дизел са останали с най-голям дял от 55,8%, продажбите им са намалели с над една пета. За сравнение - през второто тримесечие на миналата година делът им е бил 62%.

Същевременно продажбите на електромобили са се увеличили с 11,1%, достигайки 233 413 продадени единици.

Сред основните пазари в региона Испания и Франция са допринесли за положителните данни, записвайки двуцифрен ръст в размер на съответно 22% и 18,6%. От друга страна, Италия е отчела значителен спад от 19,6%, а Германия - леко понижение в размер на 0,5 на сто.

Проблемите с веригите на доставки, както и продължаващият недостиг на чипове са свили регистрациите на нови автомобили до малко над 1,06 млн. превозни средства, показаха данните на АСЕА, публикувани по-рано тази седмица. Това е най-ниският брой регистрации за юни от 1996 г. насам.

Що се отнася до България, изчисленията на АСЕА показват, че през второто тримесечие на 2022 г. има продадени 314 електромобила (спрямо 112 през същия период на 2021 г.), като е налице ръст от 180,4% на годишна база. Продажбите на плъгин хибриди са намалели от 30 броя на 28 броя, а тези на хибриди са нараснали с 5,2% от 173 броя до 182 продадени единици.

Целият анализ четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
0
 
! Отговори
Така е! преди 1 година
Забелязани са огромни тълпи от евроатлантици да купуват масово пластмасови електрички! Щандовете в супермаркета се изпразват за минути, даже по две ги грабят под мишници и тичат към къщи, други пълнят чанти и торби с ел. коли и пълнят шкафове и чекмеджета! Поради бързо изчерпващите се количества,веригите ограничават покупките на 3 броя на човек. Забелязани са и спекуланти, рзаменящи стек олио за тесла, втора употреба.Масово хората залагат къщи и яхти, за да се сдобият с ценната електричка!
29
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всички немски производители вече са обявини план от кога напълно ще престанат да произвеждат коли с ДВГ. За момента моделите им полека лека изчезват и биват заменяни с електически. Пасат, Инсигния няма вече. Евентуално ще останат модели за САЩ. Така че е неизбежно. После наред са бензиностанциите.
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
40% от норвежците карат Ел коли. Могат, купуват.
27
2
 
2
 
! Отговори
СПОМЯТЕ ЛИ СИ? преди 1 година
Спомятели си мега - хипер еко и също толкова скъпите луминсцентни лампи дето ни накараха да купуваме преди диодните? На същия маркетингов похват ми прилича всичко!
26
1
 
1
 
! Отговори
стара песен! преди 1 година
парните двигатели от ново поколение са пъти по ефективни и вървят със всичко отделящо топлина!
25
1
 
3
 
! Отговори
А ТОКА? преди 1 година
А тока каво го прави? Закона за запазване на енергията не са го отменили ,нали? Щом атомните реактори са изоставени кой ли ще е източника за електроцентралите?
24
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Могат - купуват! А България ще продължи да се пълни с таратайките на Европа.
23
1
 
2
 
! Отговори
не е верно преди 1 година
Повечето коли се купуват от фирми отдаващи под наем
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
и се зарежда в гаража 12 часа,отделно за бърз заряд трябва да инсталират отделен модул за бърз заряд към инсталацията на къщата4000евро и пак чакаш 4м.да дойде фирмата,това в DE,ха честито
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
70 000 евро и чакаш над 4месеца нямат налични произведени
20
2
 
6
 
! Отговори
t666 преди 1 година
До ДЕМ И не само след - преди също. Тези батерии се произвеждат от изкопаеми суровини. Добре е някой да разясни на "зелените" как точно се добива лития и какви са последствията от добива му, както и от производството на литиево-йонни батерии.С две думи - едни ще си карат "чистите" коли, а в страните на производство ще е цялата мизерия. Страхотна екология.
19
3
 
14
 
! Отговори
До 19 преди 1 година
80 бона за Опел Корса няма да дам никога. Ако ще и без пари да ми е тока.Имал си бол пари,дал си ги.Ами не ни пробутвай опорки колко хубаво било да дадеш 80 бона за Корса.А и като цяло за електричките. Кога ще избиеш по-високата цена?А и като тръгнеш на дълъг път има вероятност и да не стигнеш. Като един познат си купи електрическо БМВ и трети път вика Пътна помощ да го взема.
18
2
 
15
 
! Отговори
ДЕМ преди 1 година
И как така електрическите коли са по-екологични? Какво ще се случи с батериите на тези тостери след гаранционния период?
17
1
 
9
 
! Отговори
И язека преди 1 година
Съм приготвил едно 70 иляди дувара за електричка, само се чудим къде че я връзвам да пасе
16
5
 
16
 
! Отговори
Не се насочват преди 1 година
По скоро ги насочват насила. Със глупавите еко норми и забрани за автомобили, ЕС ни натрапва електрокарите. Иначе никой няма да ги купи.
15
0
 
2
 
! Отговори
до 18 преди 1 година
Посмали, куме... За 70к мисля да взема Тесла втора ръка с рециклирани батерии. 100к лв., но можеш да се нагодиш с огромна остатъчна стойност от рода на 45%.
14
1
 
4
 
! Отговори
от 19 преди 1 година
80к лв. с фотоволтаичната система включена. Колата е Опел Корса Е с всички екстри.
13
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За семейна кола имаме голям автомобил на 2 години, бензин. За града и да ходим на вилата, да пазаруваме- електрически мъник. За 80к лв., колкото струва читава Мазда 6, Сюпърб, 508, Инсигния или подобен клас среден автомобил си е повече от идеална. Зареждаме без пари с фотоволтаична система на вилата, помощ от държавата, помощ от работодател, разходи по нея- 0. Пожелавам всекиму. Лошото е, че *** скача на дърт Кайен, Е60ка или подобна развалина, които имат десеторни разходи на нов автомобил.
12
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
При тези цени не е изгодно. Електрическите коли които стават за нещо и имат някакъв нормален пробег са над 100 000 лева. Но пък животът им е най много 8-10 години. Тоест няма никаква сметка и си е чисто прецакване финансово погледнато. Най изгодно е да си купиш обикновена доказана кола втора употреба до 10 бона. Ще смениш някой неща за още 2-3 бона и ще си караш дълги години безпроблемно.
11
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мхм - и един мармот завива шоколада...