Ако педалът на газта изведнъж залепне за пода, какво да се направи?

Такъв проблем се среща често при по-старите автомобили
Обновена: 11 яну 2023 10:59 | 12 ное 2022 07:37, Елка Василева
113
Ако педалът на газта изведнъж залепне за пода, какво да се направи?
Снимка: Pixabay

Рязко увеличение на оборотите или ускоряване със свободен педал на газта? Спирачката е натисната докрай, но това не дава желания ефект и стрелката на оборотомера продължава да върви нагоре? Честито – педалът на газта ви е заседнал, което е типична повреда за по-стари автомобили. Какво обаче трябва да се направи в момента?

Във времената, когато на никого не му беше хрумвало да направи електронен педал и се използваше на връзка на дросела с кабел, такова нещастие се случваше доста често. И причината за това е, че по време на работа устройството не само губеше смазка, но понякога се разпадаше. И единственото решение е смяна на педала, което става лесно, бързо и е сравнително евтино, пише Automedia.bg.

При по-новите коли обаче се залага на електроника, която прави нещата по-сложни. Съответно е нужно да се търси различно решение.

Преди това обаче трябва да се провери позицията на стелката. Статистиката показва, че в три от четири случая именно тя е причина за неволното задействане на педала на газта. Неслучайно новите „килими“ са снабдени със специални крепежни елементи, които не им позволяват да се търкаля надолу и да блокират работата на педалния възел.

Друг много по-важен въпрос е какво да правите, ако педалът е блокирал? Всъщност по време на паркиране този проблем не се проявява, а това става само при движение. Представете си следната ситуация – бавно движение в задръстване заради светофар отпред и в този момент колата ускорява, като натиснатият педал на спирачката не дава ефект. Оборотите се вдигат, двигателят бучи, автомобилът се устремява напред и сблъсъкът с предното превозно средство изглежда неизбежен.

Единственото правилно решение е да поставите скоростната кутия на неутрална предавка.

Независимо дали е автоматична или механична, скоростта на двигателя ще бъде надеждно отклонена от колелата, а спирачката, притисната до пода, ще довърши работата, като затвори накладките на спирачния диск.

За съжаление, употребяваните автомобили са склонни да се развалят, затова при липса на възможност за придобиване на по-добра кола е нужно да инвестиране повече в старата. При това става дума не само за ремонти и диагностика, но и за следене на поведението на превозното средство. То може да ви подскаже евентуалната поява на бъдещи проблеми.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


113
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
1
 
15
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
Време е да погледнете към пътя,като вдигнете от очи от сккап.ания теУефон!
73
1
 
3
 
! Отговори
Нямам бомбажи преди 1 година
Това в моят автомобил не може да се случи, защото имам икона на Богородичка и тя ме пази.
72
1
 
3
 
! Отговори
Нямам Бомбажи преди 1 година
Това в моята кола не може да се случи, защото имам иконката на Богородичка да ме пази.
71
1
 
6
 
! Отговори
До 69 преди 1 година
И как блокира круиза? При натискане на спирачка се изключва, както и при смяна на предавка също...Не случайно е направен по този начин!
70
0
 
3
 
! Отговори
До д-р Дрегер преди 1 година
Ъхъ, личи си досега ти с новите автомобили! Общо взето по картинки. Първо от около 10тина години, че и повече, автоматиците имат ръчен режим, както и перца по волана. Второ, няма начин при движение да включиш R или P. Просто електрониката на кутията го игнорира. Спирачката може и да е по-мощна, но при висока скорост и ускоряващ автомобил, накладките ще се запалят, спиране няма.
69
1
 
9
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 1 година
Аааа допълнение: Ефектът двигателят да самоускорява и спирачката да не работи го има ИМЕННО на новите коли със софтуерно управление. В традиционните автомобили това са независими една от друга системи, а спирачката е по-мощна от двигателя. Така че препоръката в статията да си вземем нова кола могат да си я приберат дълбоко в катализатора. Хубаво нещо са новите коли ама не защото правят по-малко неочаквани неща.
68
1
 
3
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 1 година
Дрън-дрън-ярина е статията.Нормален шофьор на кола с ръчни скорости може и да се стресне ама по навик ще натисне съединителя до долу и ще има време да помисли какво да прави с двигателя който реве като карпатска мечка.При автомат е по-сложно защото нормалния шофьор няма въобще навик да вкара рязко на N а и да уцели, скоростната кутия може да се направи на хитра и да не го отрази. Има и риск да уцели реверс или паркинг.Затова първо спирачка! С цялата тежест на тялото!
67
1
 
4
 
! Отговори
Патил преди 1 година
ИЗКЛЮЧВАШ ОТ СКОРОСТ ! ДРУГО НЕ ПОМАГА ! Със спирачката намаляш, но не можеш да спреш до нула. Оборотите са много високи. Това с ръчната го забрави.
66
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много по-страшно е ако ти блокира круиза... Напротив, не старите коли са проблема, а новите с тия електроники, които понякога наистина могат да се скапят баш когато не трябва
65
0
 
2
 
! Отговори
ahahahaha преди 1 година
До ФитипалдиС тия цени на горивото спринта ще е кратък.
64
3
 
3
 
! Отговори
От Вселената преди 1 година
Ако пeдaлът на гаста на колата по време на каране ти залепне за пода, отиваш при пeдaлите в парламента и преди да те запепнат на пода се одyпвaш за да ти оправят крачния двигател на по-високи скорости. След като ти оправят крачния двигател на талото, сядаш в колата и тя продължава да кара даже и без бензин до работното място. Това са най-новите научни постижения в науката за колите - "крачна кола с бягане до работа и обратно, а до магазина бягане с раница за хранителни продукти"
63
1
 
6
 
! Отговори
Фитипалди преди 1 година
Отваряш вратата и скачаш в движение, после бягаш след колата докато и свърши горивото.
62
1
 
2
 
! Отговори
До 61 преди 1 година
Просто ще запалиш накладките и нищо няма да се случи! Не давай съвети, като не разбираш! Връщане на предавки, изключване от скорост, спирачки или/и ръчна при по ниска скорост. Електронна ръчна, така и не лови при висока скорост, действа единствено като спирачка
61
4
 
4
 
! Отговори
3 млн км !!! преди 1 година
Поне 5-- пъти ми го е правила този номер дърта дачия -- веднага загасям със ключа така че да не заключа и слизам псувайки да наместя филтъра който се кривеше и разместваше под него жилото , Аз си бях виновен !На здрава не пипана кола със здраво жило на което нишките не са разплетени няма как да се случи ! А ако само освоодиш от скорост ще и пръснеш мотора ,много зависи от задволаното устройство ! Случи ли се на новак във някое задръстване задължително спира във предната кола !
60
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като карате 25 годишни пушещи таралясници , ще ви залепва всичко, докато не се лепнете за някой стълб или стена и ни отървете от присъствието си !
59
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Просто натиснете спирачката.
58
2
 
4
 
! Отговори
-- преди 1 година
На едно Рено ми се е случвало, жилото на газта дърпа едно палче, което като се замърси от прахоляк, запецва и след отпускане на *** не се връща. Ако си опитен шофьор, веднага отработваш ситуацията, ако е с ръчна скоростна...Спрях точно до една железария, от която с WD40 реших проблема за 5 минути.
57
1
 
1
 
! Отговори
До 42 преди 1 година
Отдавна пеТалите са отдолу, стелка там няма! Не може да се заклещи! Отделно при електронни, каквито са от около 25г, дори да влезе стелка, датчика ще бъде блокиран и колата няма да ускорява. Възможно е само при Тойота и такива с жило!
56
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Намерете кола на бгтол и се блъснете в нея!
55
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Натисни спирачка ***