Високи цени на полети, хотели... наблюдават се признаци на умора от пътуванията

Протестиращите срещу свръхтуризма могат да получат това, което искат
Обновена: 4 сеп 2024 18:40 | 4 сеп 2024 18:30, Анисия Иванова
16
Високи цени на полети, хотели... наблюдават се признаци на умора от пътуванията
Снимка: БГНЕС

За следващата си лятна почивка, може би ще се замислите за протестите срещу туризма в някои части на Европа.

През последните месеци движението обхвана Испания, а Гърция може да въведе ограничения за круизните кораби, посещаващи най-популярните острови в страната от следващата година. Но тези, които искат да ограничат прекомерния туризъм, трябва да внимават какво си пожелават.

Засега спадът в настроенията на туристите е най-силно изразен в САЩ. Европа се държи, може би подкрепена от богатите американци, които пътуват до Париж и Милано. Но опасността е пазарът да се охлади още повече, като слабостта в ниския сегмент се разпространи и върху по-богатите потребители, докато европейските туристи също намалят разходите си.

Така или иначе, тази динамика повдига въпроси за това, което ще нарека „carry-on trade“: замяна на разходите за вещи, като обувки и чанти, с преживявания, като ваканции и хранене навън.

След като не можахме да разперим криле по време на пандемията, потребителите по цял свят дадоха приоритет на почивките на плажа и в града. Въпреки това три години по-късно навсякъде се наблюдават признаци на умора от пътуванията, изострени от високите цени на полетите и хотелските стаи, които балонът ускори. Поради това хотелите, авиокомпаниите и онлайн туроператорите в САЩ представят предимно приглушени прогнози за тази година.

Миналата седмица Airbnb Inc. съобщи, че наблюдава някои признаци на отслабване на търсенето от страна на американските клиенти, които правят резервации по-близо до момента на пътуването си. Expedia Group Inc., която управлява едноименната си марка и Hotels.com, също заяви миналата седмица, че през юли е отчела забавяне на темповете, предимно в САЩ.

Спадът се отрази и на хотелските вериги, включително Hilton Worldwide, Hyatt Hotels и Marriott International, а Walt Disney Co. отчита по-малко посетители в своите тематични паркове в САЩ през тази година.

Със сигурност пътуванията не падат от скалата. Но това е забавяне спрямо много високите темпове на растеж, когато икономиките се отвориха отново за нещо по-пешеходно. Изглежда, че се наблюдава известна загуба на апетит в ниските и средните сегменти на пазара, тъй като потребителите се противопоставят на по-високите цени на хотелите и самолетните билети и стават по-предпазливи преди изборите в САЩ.

Анализаторите на Bernstein предполагат, че поколението Z се е върнало към пътуванията по-бавно от очакваното, което може би е една от причините за забавянето на темповете на растеж на Airbnb. По-възрастните и по-заможни потребители все още харчат, особено американците, които се възползват от силния долар, за да посетят Европа. Това може да обясни защо досега регионът се държи стабилно.

TUI AG, най-големият в света оператор на туристически пакети, заяви, че летните резервации в световен мащаб са се увеличили с 6%, като са продадени около 88% от програмата, като и двата показателя като цяло съответстват на тези през 2023 г.

Цените на летните почивки в TUI обаче са се повишили с 3% в сравнение със 7% по това време миналата година. TUI обикновено продава на по-заможни туристи, което е една от причините за нейния просперитет. Миналия месец нискотарифната авиокомпания Ryanair Holdings Plc, която е по-склонна към клиенти, търсещи изгодни цени, намали прогнозата си за цените на билетите, предупреждавайки за значително по-ниски цени.
 

Андреа Фелстед е колумнист на Bloomberg, който се занимава с потребителски стоки и търговия на дребно. Преди това е била репортер във Financial Times.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
0
 
! Отговори
Туристи преди 1 месец
Ние не се спираме. Малдиви, Хаваи, Сейшели, Коста Рика. Парите ги имаме за нищо.
14
7
 
3
 
! Отговори
до 12 преди 1 месец
ми на Поморие е 100 пъти по-добре от амоляни ,да скъпичко ,ала Кеф -сауни,басеини,джакузита,солен басеин ,обилни закуски и вечери ,лукс и на крачка от плажа ,а на Албена беше супер и на Приморско до южния плаж си е екстра -обиколихме яко тази година....
13
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ми надопиха ни на Амоляни - цени до небето за Нищо - за 5 дена 1600 евро хвърлихме буквално -Гадна храна а скъпа ,120 евро на ден студио тесно като тоалетна ,гърчолята се мръщат -Никога вече няма да им стъпя
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
850 лева няколко дни ол инклузив на Поморие как ви се струва.
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимний преди 1 месец
Един и същи хотел на едно и също място в Париж. Цена на нощувка със закуска 20-ти юли 2019 г. - 96 евро, спрямо 202 евро за 20-ти юли 2024 г. Математиката я оставям на туристите.
10
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То не бяха компенсации, то не бяха помощи , то не бе намалено ддс, субсидия за цената на тока, концесионни такси, помощи за персонала. Хотели к заведения се пукат по шевовете онея гърмят с най новите модели коли и пак реват че още не били избили загубите от ковида. Ахаха цените литнаха в небесата. Ама помощите им идват от нашите данъци и от дълговете които поема държавата. Искам намалено ддс за храни и лекарства -стоки коитонпотребяват всичко. Не за кръчми и алкохол
9
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ах дюнер, ах полет, ах, ах, ах. Чудо неземно.
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре, че обиколихме доста места преди и сега хич не ни интересува кое колко се е вдигнала. Жалко за много младите хора, които ще се затруднят финансово да видят свят.
7
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вече не си заслужава да пътуваш на тези двойни цени. Преди ковид всичко беше нормално и приятно. Нека "баровците" да плащат, техните пари са на гърба хората и не са изкарани с мъка. Заплати и пенсии нарастват годишно от 3-10%, а на пътувания 100% . Няма как да стане, а и няма смисъл има такива хубави травъл канали. Нека чалгарите да си правят селфита това е за тяхното ниво.
6
2
 
22
 
! Отговори
Признаци на умора преди 1 месец
се били наблюдавали! Аирбнб удвои цените, някои хотели даже ги утроиха при същото качество, което икономически си е 200% до 300% инфлация т.е. продукта е непроменнен, но цената е даже утроена! Това не е умора а просто здравомислене! Обикалям цяла Европа и го казвам това защото мога и знам!
5
15
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Туризма е несъвместим със зелените политики. Огромно количество ресурси се прахосват, произвеждат много вредни емисии и се замърсява природата само за да може едни тълпи от хора да обикалят безцелно по света като мухи без глави и да плюскат по ресторанти. И цялото това нещо се представя като важна икономическа дейност и се изтъква че генерира БВП и работни места. За щастие по високите етажи на властта (не в Бг) има и умни хора и е въпрос на време недоразумението наречено туризъм да приключи.
4
2
 
20
 
! Отговори
Дюнер преди 1 месец
В Аликанте 5 евро, бира San Miguel На плажа 3 евро, същото във скалния мафиотски Слънчев бряг 15лв дюнер от съмнително месо, Бургаско на плажа 7лв,добрв, че изкарах само 2 дни в това пробито място. Българските opku са гадни СПЕКУЛАНТИ, гадно племе
3
1
 
26
 
! Отговори
дедо Ванго гадател преди 1 месец
Номер 1 е абсолютно прав за ганитата! Иначе схемата е ясна. Заради Ковида и Украйна, две манипулирани събития, собствениците на парите напечатаха тонове и с тях си купиха почти 90% от държавите в Света, отпускайки им кредити. Политиците сега прибраха част от паричките и гледат като послушни кученца на запад, а дълговете останаха за овцелюдието. Предизвика се инфлация и робите вече си взимат коли и къщи на изплащане за два живота. Робите на капитала са осигурени до 2100 година. Поне 3-4 поколения
2
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Три пъти ходих на море тая година. Два пъти в България и един път в Гърция. И трите пъти в имоти на приятели, нула лева и евро за хотели!
1
2
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Алчни хотелиери и авиокомпании още ни баламосват че избиват загуби от ковида и надуха зверски цените. Нашите ганита хотелиери и кръчмари не останаха по-назад и при 9% ддс вместо да намалят цените - вдигнаха всичко двойно.