Фатални грешки на пилота на самолета ковчег на Сала

Машината паднала от стотици метри само за 20 секунди
25 фев 2019 20:30, Нели Христова
26
Фатални грешки на пилота на самолета ковчег на Сала
Снимка: Reuters

Фатални грешки при излитането може би стоят зад катастрофата на самолета, в който пътува футболистът Емилиано Сала. Журналистът Кристиан Мартин публикува нови снимки на машината, както и плана за полета.

Още по темата

Според доклада на отдела за разследване на авиационни произшествия всичко започва с проблеми с регистрацията на самолета. Пилотът попълнил лицензионния му номер неправилно. А други документи показват, че Дейвид Ибстън не е имал право да вози пътници или да лети през нощта. Това обаче далеч не са най-големите проблеми.

Според Мартин, Ибстън така и не е използвал уредите на самолета, когато е преминавал през облаците, които са ключови за тези атмосферни условия. Вместо това, той е разчитал само на ръчното управление.

Още по време на издирването на самолета стана ясно, че пилотът "не е особено добър с използването на уредите за летене в машината". Признанието прави самият той в профила си в социалната мрежа Facebook.

Точно когато самолетът на Сала прелита над Ла Манша, облаците са ужасно гъсти. За да лети без да използва автопилота, Ибстън е трябвало да вижда земята. Атмосферните условия обаче не позволяват. Това означава, че въпреки неблагоприятните атмосферни условия, той не се е доверил на техниката и най-вече на приборите за ориентация.

Освен това, Дейвид Ибстън се отклонил от предварително одобрения план за полета. Той бил на непълен работен ден. Въпреки грешките си, все пак се опитал да предотврати трагедията, но за жалост не успял. 

Данните от дослада на разследващите британски служби показват, че самолетът е паднал от стотици метри в рамките на 20 секунди. Преди това се преобръща на 180 градуса. Машината е намерена на 30 метра от последното място, където я засичат радарите. Разцепена е на три места.

Тялото на Сала бе намерено седмици след разбиването на самолета във водите на Ла Манша. Останките на пилота Дейвид Ибътсън, чието тяло все се издирват благодарение на частна акция, която семейството му  предприема.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
9
 
! Отговори
Цецо преди 5 години
"Останките на пилота Дейвид Ибътсън, чието тяло все се издирват благодарение на частна акция, която семейството му предприема." - уважаема г-жо Христова, бихте ли ми пояснили какво искате да кажете с това изречение?
16
0
 
19
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 5 години
Седемнадесет коментара само от пилоти.
15
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най фаталната грешка на пилота е била,че преди да излети не е погледнал под седалката,всички останали грешки са само илюзия.Че то за двайст секунди ,освен със ,,свредел'' с друго не мож се заби във водата.Но пилотът едва ли е направил ,,свредел'' ,вие как мислите?
14
0
 
8
 
! Отговори
До 14 преди 5 години
Едномоторен самолет с достатъчно аеродинамично качество може да планира десетки километри ако е на достатъчна височина. А при самолет с повече от един двигател при отказа на единия имаш проблем с контрола на асиметричната тяга която се опитва да обърне самолета през крило. Изисква се сериозен опит и умения.Статистически това са по-честите катастрофи. Pilatus pc 12 какъвто имаме и ние е с един двигател и масово се използва от ВВС по света и като бизнес самолет и е рекордьор по безопасност.
13
1
 
14
 
! Отговори
@14 преди 5 години
Самолетите не падат, когато им се повредят двигателите. Дори и с повредени двигатели самолетът може да кацне безопасно (току що изгледах такъв клип), въпрос на опит на пилота е. Но е вярно, че за малките самолети поривите на вятъра могат да бъдат опасни, особено комбинирани с неопитен пилот или някаква друга повреда. Да не говорим, че ако времето е било лошо и е имало буря, това за малък самолет може да е фатално.
12
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 11Има значение как да няма.Угасва двигателят и самолетът пада.Ако е достатъчно малък удар с птица може да го накара да падне.Малкият двигател е капризен на гориво например ако е смесено с вода което понякога се случва от конденз.Изобщо малките едномоторни самолети са много рискови.Самолетът трябва да е така сметнат,че да има поне 2 двигателя и да може да лети известно време с 1 повреден..Аз съм летял малко на такова самолетче-с 4 човека едвам набира и вятърът го духа много силно.Ламерски е.
11
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Особено при лошо време, на такъв самолет може да му се случи всичко. И ако пилотът не е достатъчно опитен, може да се случат лоши неща. А те опитните пилоти летят на големи самолети, на малки са обикновено току що завършили. Тъжно стечение на обстоятелствата. Особено внимание трябва да се обърне на собственика на самолета, който трябва да осигурява поддръжката и техническата изправност, както и на който е наел пилота.
10
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Или статията е неграмотно написана, или самолетът е имал повреда. Тия приказки за пилота са ни изветни - да не забравяме пилотът на немския полет дето го изкараха куц, сляп, сакат и побъркан. Щом е успял да излети, значи знае достатъчно затова как да държи самолета в правилно положение. Очевидно е уцелил и посоката след излитане, така че дотук явно познава компаса, авиохоризонта и висотомера. И не е сляп, очевидно. Вероятно самолетът е попаднал в някаква турбуленция, може и на по-голям самолет.
9
0
 
25
 
! Отговори
До 9 преди 5 години
Самолетът е напълно нормален. Това е , че малък и с един двигател няма никакво значение. За превоз на до 3-4 пътници или малък товар е нормално.С такъв клас машини, летят и в Аляска. А български Ан 2, прелитаха през Средиземно море да пръскат в Египет. Просто "пилотът" най-вероятно не е имал подготовка за "сляп полет", т.е по уреди. Явно е бил някакъв любител, който е искал да изкара пари. Жалко
8
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как се излита и лети в буря?
7
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Самолетът е супер смешен-малък с един двигател.Моето мнение е че се е повредил,възможно е да е ударил птица или просто да е претърпял авария.Дори и 50 годишни самолети имат на таблото висотомер и една скала с чертички която показва дали самолетът набира височина или губи височина,компас,скоростомер и количество гориво.Не е нужно някой да е ас за да не се блъсне в земята.Тая рязка загуба на височина и превъртане на 180 градуса едва ли е от загуба на ориентация.Нещо друго е.
6
0
 
21
 
! Отговори
void преди 5 години
"Останките на пилота Дейвид Ибътсън, чието тяло все се издирват благодарение на частна акция, която семейството му предприема." Като преписвах забравих откъде съм почнал и докъде съм стигнал. С други думи - тръгвам да заминавам, кат се върна пак ще дойда...
5
1
 
14
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Защо ми изтрийте коментара? 1. Заглавието е погрешно, защото Сала не е собственик на самолета.2. Пилотът няма възможност да се защити.
4
0
 
9
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Защо "под*човек" е цензурирана дума?
3
0
 
19
 
! Отговори
Бай Йох преди 5 години
Когато се правят простотии, резултатите са такива.Както на нашите *** с БМВ-та или други подобни ламарини - мислят си, че са безсмъртни и оцелелите ги гледат мама и тати как се напишкват в инвалидните си колички. Трябва се и малко акъл, освен грес в главите... Да извиняват футболните запалянковци, защото нямам идея какво имат в главите си, за да правят простотиите си. Не допускам все пак, че са фекалии...
2
2
 
21
 
! Отговори
Anon преди 5 години
До АнонименПътническите самолети летят на 10-11 000 м височина, такива самолетчета на няколкостотин. Няма как да се засекат.
1
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При този огромен трафик на пътнически самолети които летят за Англия и обратно е можело да стане голяма беля. Щяха да загинат стотици невинни хора заради някакъв *** който незнае да работи с приборите на самолет. Този да не си е мислел че кара автомобил. Самолет се кара само с прибори особено когато е облачно. Автопилота се включва след излитане и се изключва преди кацане. Някои пилоти даже го ползават и за кацане ако му имат доверие. Този не е трябвало да получи разрешително за летене.