Храни за повишаване на енергията и настроението

Можем да подобрим настроението си с малко храни по здравословен начин
Обновена: 5 яну 2012 14:49 | 5 яну 2012 12:48, Женя Величкова
0
Храни за повишаване на енергията и настроението
източник: Reuters
Здравословното хранене може да подобри метаболизма и мозъчната дейност, което от своя страна се отразява на нивата на енергия и настроение. 
 
За да се чувстваме физически и емоционално добре и достатъчно заредени със сили, е важно да се стремим да осигурим на организма храни, с които да поддържаме нивото на кръвна захар постоянно в нормални граници, както и храни, които повишават нивата на „хормоните на щастието“, като серотонин. 
 
Въглехидратите, например, са от съществено значение за стимулиране на енергията и настроението. Те повишават нивата на серотонин. 
 
Не трябва да се прекалява обаче с консумацията на сладкиши. Поглъщането на голямо количество калории може да причини постоянна промяна на кръвната захар - от ниски на високи стойности, което води до умора и промяна в настроението. 
 
За поддържане на нивата на кръвната захар и енергията стабилни, е препоръчително да консумираме повече храни като пълнозърнест хляб, кафяв ориз и зърнени култури. 
 
Дехидратацията и умората вървят „ръка за ръка“. Според изследвания дори лека дехидратация може да забави метаболизма и да „изсмуче“ енергията ни. 
 
Решението е просто - пийте вода или други неподсладени напитки на редовни интервали.
 
Всеки ден трябва да поемаме минимум 1,5 литра течности, казват специалистите.
 
За поддържане на енергията е важно и да консумираме редовно пресни плодове и зеленчуци. 
 
Хапването на няколко парченца черен шоколад също може да въздейства на енергията и настроението, подобрявайки нивата на ендорфини в мозъка. 
 

0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари