Как да намалим стреса с хранене?

От значение е качеството, а не количеството на храната
Обновена: 21 апр 2015 21:47 | 21 апр 2015 21:35, Анна Дантева
1
Как да намалим стреса с хранене?
Източник: Reuters, архив

Има различни стратегии за справяне със стреса, а храненето е една от тях. Много е важно в случая да се отбележи, че от значение е не количеството изконсумирана храна, а какво точно консумираме. Или кои са храните, които могат да се борят със стреса?

Всички въглехидрати стимулират мозъка да отделя повече серотонин. За постоянното „снабдяване“ с щастливия хормон, най-добрият начин е да се консумират сложни въглехидрати, които се усвояват от организма по-бавно. 

Сред тях препоръчителни са пълнозърнест хляб, паста и зърнени закуски, включително овесените ядки. Сложните въглехидрати също така могат да стабилизират нивата на кръвната захар, което да остави усещането за баланс.

Простите въглехидрати се усвояват бързо, което води до скок в нивата на серотонина. Действието им не продължава задълго, но е препоръчително тяхната консумацията да се ограничава, тъй като могат да се отразят неблагопиятно върху здравето.

Портокалите изобилстват от витамин C, а според редица проучвания той може да понижи нивата на хормоните, свързани със стреса. По време на едно от проучванията се установява, че при хората с високо кръвно налягане и високи нива на кортизола, които приемат витамин C, концентрацията на хормона в кръвта се понижава, преди стресираща задача. 

Главоболието и умората може да се отключат от недостиг на магнезий. Консумацията на количеството от една чаша спанак може да помогне за съхраняване на този минерал. За тези, които не обичат спанак, алтернативен вариант са другите листни зеленчуци, които също са добър негов източник.

Повече полезна информация за здравословно хранене може да намерите на Puls.bg


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
4
 
! Отговори
tenta,jega преди 5 години
hodene po vaje mnogo pomaga :-) zaspokoini nervi :-)