Какво да ядем, за да си набавим желязо?

И каква е дневната доза, от която се нуждае организмът
19 яну 2016 19:15, Анна Дантева
8
Какво да ядем, за да си набавим желязо?
Източник: Reuters, архив

Желязото е сред основните елементи, нужни за правилното функциониране на организма, който можем да си набавим по естествен път – чрез храната.

Количеството необходимо желязо за деня зависи от възрастта и пола. Мъжете се нуждаят от 8 мг. Жените следва да си набавят по 18 мг до 50-годишна възраст, но след това само по 8 мг. Бременните жени се нуждаят от 27 мг желязо дневно.

Ето какво да включим в хранителния си режим за набавянето на необходимото за организма желязо...

Говеждото месо е сред богатите източници на желязо. Порцията от около 170 г говеждо месо осигурява 3,2 г от важния минерал. 

Птичето месо също е чудесен източник на важния елемент. Без значение дали сме любители на пилешко, пуешко или патешко, всички те го осигуряват. В една порция от 85 г патешко месо могат да се открият 2,3 мг желязо. Същото количество пилешко и пуешко осигуряват 1 мг от минерала.

От кои други храни можем да си набавим желязо може да научите на Puls.bg


8
Още от
Напиши коментар Коментари
4
0
 
1
 
! Отговори
Плавник преди 2 години
Поредната *** здравословна статия! Излиза, че бременната ми жена трябва да яде по един килограм говеждо месо на ден, за да си осигури нужното количество желязо...
3
0
 
13
 
! Отговори
Джак преди 2 години
На мъжете им трябва повече цинк, не толкова желязо.
2
2
 
6
 
! Отговори
мутра преди 2 години
До Анонимен
има ама само със винце и то широка мелнишка а наздраве
1
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А КРАЛЯ НА ЖИВОТНИТЕ ПРАСЕНЦЕТО НЯМА ЛИ И В НЕГО ЖЕЛЯЗО ЧЕ НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАТЕ ХРУПКАВО И СЛАСТНО.

Вкусна напитка, богата на магнезий
Вкусна напитка, богата на магнезий

Вкусна напитка, богата на магнезий

Типове храни, които намаляват естествено кръвната захар (галерия)
Типове храни, които намаляват естествено кръвната захар (галерия)

Типове храни, които намаляват естествено кръвната захар (галерия)