Лекарство за диабет увеличава риска от... ампутация!

Илачът е за диабет тип 2, уточнява Европейската агенция по лекарства
22 фев 2017 09:57, Мария Захариева
1
Лекарство за диабет увеличава риска от... ампутация!
Снимка: архив, Reuters

Лекарство за диабет тип 2 увеличавало риска от ампутация на пръсти на краката. Заключението е на Комитета за оценка на риска при проследяване на лекарствената безопасност (PRAC) към Европейската агенция по лекарствата. Става въпрос за медикамента канаглифлозин, алармира "Труд".

Завишен брой ампутации на долен крайник, най-вече на пръстите, при пациентите, приемали препарата, е бил наблюдаван в две клинични проучвания.

Сравнението е с група пациенти, приемащи плацебо. В тези текущи проучвания са включени хора с висок риск от сърдечносъдови проблеми.

Механизмът, по който канаглифлозинът може да увеличи риска от ампутации, все още е неясен, уточняват от Изпълнителната агенция по лекарствата.

Завишен риск засега не е наблюдаван в проучвания с другите лекарства от същия клас – дапаглифлозин и емпаглифлозин. Въпреки това наличните данни са ограничени и рискът може да се отнася и до тях.
Очакват се още данни от текущи проучвания с канаглифлозин, дапаглифлозин и емпаглифлозин.


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
4
 
! Отговори
Висок стил преди 1 година
"Илачът" значи...
Мария пак показа майсторство 80 lvl като журналист.

ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс
ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс

ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс

Как да стегнете корема след раждането
Как да стегнете корема след раждането

Как да стегнете корема след раждането