Бира, приготвена с дрожди на над 40 милиона години?

Полезна колко и съвременната бира, но далеч не е съвременна
Бира, приготвена с дрожди на над 40 милиона години?
Източник: Reuters, архив

Бирата е най-старата и най-употребяваната алкохолна напитка в света. По популярност сред всички напитки, заема почитното трето място, отстъпвайки само на водата и чая.

За производството и се използва процес, познат като ферментация. Произхождащи от скорбялата на малцови, житни и други растения захарни съединения служат за храна на добавени, специфично подбрани дрожди – едноклетъчни гъбични организми. Дрождите се хранят със захарите, като ги разграждат, за да получат енергия и отделят като отпадни продукти въглероден диоксид и алкохол.

От вида на използваните дрожди зависят до голяма степен вкусът, алкохолното съдържание и качеството на получената бира. Големите биропроизводители често смятат типа, произхода и спецификите на дрождите си за фирмена тайна и усърдно ги крият. Един учен обаче решил да постъпи по противоположен начин – обявява публично, че бирата, приготвяна от фирмата му, използна една точно определена гъбичка, която не се отличавала с нищо специално... Освен, че е на близо 45 милиона години.

През 1993 г. Раул Кано изолира ДНК от древно насекомо, открито в парче кехлибар, точно както във филма "Джурасик парк". Неговото постижение смазало общоприетата в тогавашните научни среди хипотеза, че ДНК е нестабилна и неустойчива и не може да оцелее за дълги периоди от време. Парчето кехлибар, открито в Бурма, било подложено на специфично датиране – възрастта му била между 25 и 45 милиона години! Кано заключил, че наличните микроорганизми са били запечатани в кехлибара през епохата Еоцен, когато Австралия се отделила от Антарктдида, а на земята се появили първите бозайници.

Ученият искал да съживи бактерии, които открил в храносмилателната система на насекомото, с цел да извлече от тях нов тип антибиотици, които да помогнат на медицинските науки. Извадени от кехлибара, те се оказали дрожди, които все още били жизнеспособни. Спорите им били в покой и напълно изолирани от околния свят за 45 милиона години, но при  добавяне на малко вода и хранителни вещества, те се „събудили“. За съжаление, антибиотичните им способности не били задоволителни и дрождите дълго време били изоставени в лабораторията на д-р Кано. Докато не го осенява внезапната идея: „дрожди... защо не направим бира с тях?“

След получено разрешение и тестове за безопасност, първите бири приготвени с този гъбичен организъм, съвременник на динозаврите, започнали да печелят награди и хвалби за уникалния си, "древен" вкус. Активното и производство започва през 2006 г. и днес, благодарение на интернет, бирата е достъпна с поръчка по целия свят.

Суека преди 1 година
В България БИРАТА е чиста ХИМИЯ и нискокачествени продукти .... и не само бирата е така а ВСИЧКО ! Корпоративното ГЕНОЦИДНО Мислене е такова влагаш боклуци причиняващи ти цяла ШЕПА болести и ДНК изменения , но за сметка на това ПЕЧЕЛИШ МИЛИОНИ/МИЛИАРДИ !!!

Оригинален маникюр с арт линии (галерия)