Как да не преяждаме по Великденските празници

Заблуда е, че ще успеем да се въздържим от някои храни
11 апр 2017 09:23, Eкип на Puls.bg
1
Как да не преяждаме по Великденските празници
Reuters

Как да се справим разумно с многобройните изкушения на великденската трапеза и как да си помогнем, ако не успеем да им устоим и последват оплаквания от киселини, тежест, стомашни болки, махмурлук.

Заблуда е, че ще успеем да се въздържим и да се храним само с избрани, здравословни храни, докато близките ни пируват с козунак и месни деликатеси. Добра стратегия е да напълним чинията си с 2/3 зеленчуци (сурови или задушени), а останалата 1/3 да отделим за многобройните висококалорични изкушения. С голямо съдържание на фибри, богати на хранителни вещества, а бедни на калории, плодовете и зеленчуците са спасителният ни пояс срещу преяждането и стомашните оплаквания след него. 

Няма как празникът да мине и без алкохолни питиета. Те са висококалорични, не ни засищат, дори увеличават апетита, дехидратират организма. Последиците от прекомерната им консумация са известни. Газираните напитки също ни носят голямо количество „празни” калории и повишават киселинността на стомаха. Така се стига до подуване, газове и оплакване от киселини. Тук отново е важно да се контролира количеството. Чаша вино с вечерята е допустима – във виното също има много полезни съставки. Недопустим е обаче приемът на алкохол на празен стомах. Разумно е да се лишим от газирани напитки. За сметка на тях трябва да пием много вода, но преди и след хранене. Така подпомагаме храносмилането и преминаването на отпадните вещества. Хидратираме тялото и ускоряваме процеса на преработване на мазнините.
 
Опитите да се лишим напълно от десерт обикновено се оказват безуспешни .Затова най-добрият вариант е да заменим захарните изделия с плодове – сурови и сушени. Ако не можем  да се откажем от шоколада, нека си позволим това удоволствие, но да е черен (със 70-90% съдържание на какао) и да са само няколко малки парченца. Страстта към сладкото и захарните изделия е признак за дефицит на натриев фосфат. Това е минералът, който отговаря за алкално-киселинното равновесие и преработването на мазнините в организма.
 
Като застраховка срещу преяждането можем ежедневно да приемаме сутрин минералната сол калиев фосфат, която помага с по-малки количества храна да се регулират нивата на лептина – хормона, който ни дава усещане за ситост. Още една полза от калиевия фосфат е, че зарежда с енергия и добро настроение заради положителното си влияние върху нервната система. Може да се набави с прием на 3 таблетки Шуслерова сол №5 калиев фосфат сутрин или най-късно до 15 ч., тъй като действа ободряващо. Сол №5 може да се комбинира с Шуслерови соли №9 натриев фосфат и №10 натриев сулфат (по 5 таблетки от всяка, №10 и №5 – до обед, а №9 вечер) като програма за ускоряване на метаболизма и за подобряване на отделителните процеси и детоксикацията. В допълнения ежедневният прием на сол №9 натриев фосфат помага за овладяването на повишения апетит за сладки храни.


1
Още от
Напиши коментар Коментари
1
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Освен да се пенсионираме .....

Диетата на Мила Кунис, с която сваля 10 килограма
Диетата на Мила Кунис, с която сваля 10 килограма

Диетата на Мила Кунис, с която сваля 10 килограма

Стайлинг с флорална риза за лятото (галерия)
Стайлинг с флорална риза за лятото (галерия)

Стайлинг с флорална риза за лятото (галерия)