Какво да правим, за да спим по-добре

Храненето е много важно
14 авг 2017 12:30, Eкип на Puls.bg
4
Какво да правим, за да спим по-добре
Reuters

Качественият и достатъчен по-продължителност сън е едно от изискванията за пълноценен и здравословен живот. В забързаното ежедневие невинаги ни остава време да спазваме оптимален хранителен режим, който включва неколкократни хранения през деня с малки до умерени порции, за да бъде храната по-лесно смилаема и да покрие енергийните изисквания на организма във всеки един момент. 

В повечето случаи именно вечерните часове остават единственото време да се нахраним на спокойствие, но тъй като умората, натрупана през деня тогава надделява, често се обръщаме на помощ към т.нар. „бърза храна”, която не изисква време и енергия за нейното приготвяне. И тъй като сме много гладни вече, последната често е в извънредно големи количества. Неминуемо след това мозъкът ни получава информация, че сме се наситили, всички процеси в него се забавят и... заспиваме. Всичко това е много хубаво, но през нощта метаболитните процеси в организма се забавят и храната, което сме поели непосредствено преди лягане не може да се преработи и усвои пълноценно от организма и вследствие на това се натрупва...и то на най-нежеланите места по нашето тяло.
 
Основните правила във връзката хранене-сън са следните:
 
Спазване на оптимални хранителни навици през деня – важи основното правило „по-малко, но на често”;
 
Избягване консумацията, особено на големи количества храна, непосредствено преди лягане – излишната храна не само, че няма да се усвои правилно и ще се натрупа излишъка, но може от друга страна да ни накара да се почувстваме извънредно подути, което да попречи на скорошното ни заспиване. Пикантните храни също е препоръчително да се избягват вечерно време;
 
Избягване на консумацията на алкохол и кофеинсъдържащи напитки – злоупотребата с кофеин през деня може да стане причина за по-трудното ни заспиване, когато вече е дошло време за сън. Алкохолът от друга страна макар да ни успива на първо време, след като премине неговото действие, може да стане причина за нашето по-ранно събуждане през нощта.
 
Съществуват определени храни, в чийто състав се съдържат субстанции, имащи отношение към настъпването и поддържането на качествен сън. Кои са те, прочетете в Puls.bg

4
Още по темата: сънхраненезеленчуци
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
След ceкc веднага се заспива.
2
0
 
8
 
! Отговори
a преди 1 година
Той живота не е само бачкане...
1
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво да правим, за да спим по-добре
=====
Да ставаме сутрин рано и да бачкаме през целия ден. Така само да помиришеш възглавницата в 22 часа и ще спиш здраво до другата сутрин.

7 съвета от София Лорен към жените
7 съвета от София Лорен към жените

7 съвета от София Лорен към жените

Моите тайни за детоксикирана и млада кожа
Моите тайни за детоксикирана и млада кожа

Моите тайни за детоксикирана и млада кожа