Противовъзпалителна диета връща баланса в организма

По-скоро е начин на здравословно хранене
27 сеп 2017 19:42, Eкип на Puls.bg
1
Противовъзпалителна диета връща баланса в организма
Reuters

Много хора, без да подозират, всъщност страдат от хронично възпаление. Това състояние е предвестник на заболявания и има някои издайнически симптоми:

  • Повече мазнини около корема
Сериозността на това абдоминално (висцерално) затлъстяване се подценява от мнозина. На практика мастната тъкан е важен източник на паракринни и ендокринни фактори, част от които привличат макрофаги и други клетки на възпалението. Освен тях, и самите мастни клетки могат да станат източник на цитокини и други медиатори на възпалението. Колкото повече мастна тъкан, толкова повече цитокини.
  • Храносмилателни проблеми – газове, диария, запек, подуване.
  • Умора, подпухнало лице, потиснато настроение 
Какво да очакваме от противовъзпалителната диета?
 
Това не е диета, а начин на хранене, към който човек може да се приспособи за цял живот.
 
Храната не е панацея, с която ще се освободим от наличните проблеми, но пък може да ни навлече още такива. Начинът на хранене е независим рисков фактор за сърдечно-съдовите заболявания и захарен диабет тип 2. Хубавото е, че е и напълно контролируем и зависи изцяло от нас.
 
Медицината днес се стреми към мултисистемен подход в терапията – чрез обединяване силите на хирургия, медикаменти, физикална терапия, режим на хранене, психологична подкрепа и всичко, което може да допринесе за лечението.
 
Множество проучвания доказват, че спазване на противовъзпалителен режим – тоест избягването на храните, даващи гориво на възпалението – е добра профилактика за поддържане на здравето.
 
Нещо повече – при налични проблеми, този начин на хранене може да намали риска от усложнения както и да даде отчетливи резултати – например намаляване на кръвното налягане, спад на триглицеридите в кръвта, облекчаване на болките и сковаността, причинени от артрит и други.
 
Режимът не се различава от основните съвети за здравословно хранене, които би дал всеки един нутриционист:
 
Голямо количество плодове и зеленчуци
 
Тук е хубаво все пак да не се прекалява с плодовете. Цитрусите и доматите са едни от най-популярните представители на групата, но всъщност много хора имат известна непоносимост към тях, която влошава хроничните им болести. Изключването им за кратко от диетата лесно ще разкрие дали случаят е такъв.
 
Максимално ограничаване на наситените и транс мазнини за сметка на храните, богати на омега-3 мастни киселини (риба). Рибеното масло и зехтинът ни снабдяват с нужните правилни мазнини, подпомагайки баланса на холестерола.
 

1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации


Митове за диабета, застрашаващи здравето ви
Митове за диабета, застрашаващи здравето ви

Митове за диабета, застрашаващи здравето ви

Маникюр котешко око (галерия)
Маникюр котешко око (галерия)

Маникюр котешко око (галерия)