Подсилете организма с витамин С

Пази ни от вируси в студа
12 окт 2017 20:32, Eкип на Puls.bg
0
Подсилете организма с витамин С
Снимка: Reuters

Витамин C е най-разпространеният витамин в природата, но човекът е от малкото животински видове, които не могат да го синтезират и са напълно зависими от храната за набавяне на необходимото количество.

Дневната нужда от Витамин C при мъжете е 70-100 мг, при жените – 70-80 мг. Нуждите се покачват при пушачи и при простудни заболявания. Дневната доза може да достигне до 1000 мг. Резорбцията се осъществява в тънкото черво и зависи от дозата, процесът е насищаем и излишните количества от витамина се изхвърлят чрез урината.

Източник на витамин C са цитрусовите плодове, киви, шипки, червени чушки,броколи, спанак, зеле.

Молекулата на витамин C е изключително лабилна. Досегът до метали като желязо и мед са пагубни за нея. Използването на метални сокоизтисквачки значително намалява количествата на витамина в соковете.

За да е пълноценен, фрешът от портокал, приготвянето и консумацията му трябва да е бързо, тъй като аскорбиновата киселина много бързо се разпада под влияние на светлина и топлина. 

Слагането на резен лимон в чая също не е добра идея, ако търсим здравословния му ефект. Високата температура унищожава витамин C.

Аскорбиновата киселина, взема активно участие в окислително-възстановителни процеси в клетките ни. Той е мощен антиоксидант.

Още за ползите на витамин С може да видите в Puls.bg 

 

 

 


0
Напиши коментар Коментари

Етерични масла за мазна коса
Етерични масла за мазна коса

Етерични масла за мазна коса

Полезни храни, които развиват мозъка на бебето
Полезни храни, които развиват мозъка на бебето

Полезни храни, които развиват мозъка на бебето