По-малко сън - повече болести

Това показва ново проучване
10 дек 2017 10:38, Eкип на Puls.bg
2
По-малко сън - повече болести
Reuters

Проучване доказва, че хората, които спят по-малко от 6 часа на нощ, са 4 пъти по-застрашени от простудни заболявания от хората, чийто сън е по-дълъг от 7 часа. Резултатите за пореден път доказват силната роля на съня върху имунната ни система и фактът, че пълноценният сън е сред най-мощните естествени имуностимулатори. Дори няколкодневни проблеми със съня може да влошат функциите на имунитета, но когато недоспиването е хронично, последиците са неминуеми. 

За установяване влиянието на съня върху имунната система и податливостта към вирусни инфекции учени проследяват състоянието на близо 200 специално подбрани хора, разпределени в няколко групи, на база на моментното влияние на различни фактори, отслабващи имунната им система. Тези фактори включват безсъние, стрес, напреднала възраст, тютюнопушене.
 
След няколкоседмично проследяване на състоянието им и излагане на участниците на влиянието на вирусни частици, предизвикващи простуда, е установено, че най-податливи на разболяване са именно участниците, които страдат от безсъние.
 
Данните сочат, че влиянието на недоспиването върху имунната система е в пъти по-силно от това на останалите проследявани фактори. Учените не могат да потвърдят дали в основата на имунния срив е самото недоспиване или подлежащи проблеми, които нарушавайки съня, едновременно влияят и на имунитета. Ясно е обаче едно – подобряването на съня неминуемо подобрява защитните механизми на организма.
 
 
 
 

2
Още от
Напиши коментар Коментари
2
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Отдавна се знае, че сънят е полезен за здравето ни, особенно за ДЕЦАТА. По време на спане се възстановява организма. Има народи при които е традиция следобедния сън. А ние глупаците се ръководим от Поговорката "От сън спомен няма"-И защо предпочитаме спомена пред Здравето? Ами от глупост-Ето затова сме болни....
1
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Пълни глупости !

Как да балансираме тялото си след 35
Как да балансираме тялото си след 35

Как да балансираме тялото си след 35

Маникюр в свежо жълто (галерия)
Маникюр в свежо жълто (галерия)

Маникюр в свежо жълто (галерия)