Откриха микроби, виреещи свободно в миялните машини

Бактерии и гъбички живеят блажено в тях
Обновена: 30 яну 2018 16:35 | 30 яну 2018 15:55, Антон Асенов
Откриха микроби, виреещи свободно в миялните машини
Източник: Reuters

Сияйността и липсата на петна е белег за чистота, но не и за стерилност. Това е заключението на учени, проследяващи ефекта от измиването на кухненските съдове в миялна мащина. Оказва се, че кухненските съдове продължават да предлагат идеална среда за развитие на микроорганизми дори по време на престоя си в миялната. А в някои случаи, макар и измити, ги изкарваме с повече микроби по тях, отколкото е имало преди да ги измием.

Миялните машини в домакинството предлагат идеални условия за развитие на бактерии и гъбички. Това доказва научен екип от университет в Любляна, Словения.

Макар и работещи с много гореща вода, миялните не унищожават голяма част от микроорганизмите, заселващи се върху остатъците от храна по съдовете. Попадайки в топла и влажна среда, тези микроби процъфтяват и може да се разпространят върху всички съдове в уреда, а оттам - и в кухнята. Основното средство, което може да ги елиминира, са някои агресивни съставки в измивните препарати, които се ползват в машината. И все пак, рискът за здравето, който тези микроорганизми носят, не е сериозен.

Абе не знам за каква топла вода пишат тея, но знам, че ако сложиш някоя алумиева тава - вадиш я на дупки. Та не знам какви са тея микроби, дето ще издържат в тая агресивна среда.

Добре , от цялата работа излиза, че таблетките, препарата за блясък и солта всъщност развъждат бактерии , а не ги убиват ! Егаси устойчивите бактерии или еб**си тъпата статия!

Сп€€нс преди 3 месеца
В баровете където съм работил вилици и лъжици след изваждане от миялната се почистват с джин и чиста кърпа.
ПП джина е от лидъла от по 3€ литъра