6 храни, с които борим дефицита на калий

Това са най-богатите на калий храни
1 фев 2018 12:20, Антон Асенов
2
6 храни, с които борим дефицита на калий
Източник: Reuters

Има много причини да си подсигуряваме приема на достатъчно калий всеки ден. За радост, много са и храните, на които можем да разчитаме в тази насока. Има поне 6 храни, богати на калий, които можем да интегрираме към ежедневното си меню по много и различни начини – като десерти, основни ястия или сокове. 

Калият е основен химичен елемент със значение за поддържане баланса на течностите в организма, а оттам – и на кръвното налягане. Той е третият най-представен минерал в човешкото тяло, поради което по-правилно е да се означава не като микро-, а като макроелемент. Има пряка роля и върху действието на някои жизненоважни органи – сърцето, бъбреците, мозъка, мускулите.
 
Заради всичко това дори временният дефицит на калий отключва разпознаваеми симптоми като мускулна слабост, отпадналост, крампи, аритмия, рязко смъкване на кръвното налягане, често уриниране и др. Появата на подобни симптоми трябва да сигнализира нуждата от повишаване приема на калий. Дори при липса на такива оплаквания обаче приемът на калий трябва да е постоянен и в рамките на поне 4 г дневно. За целта може да се разчита на няколко храни. Всички знаем, че бананът е богат на калий, но има поне 6 храни, които съдържат този елемент в по-високи количества.
 
Авокадо
 
В едно авокадо се съдържат над 1 г калий. В допълнение то осигурява и големи количества магнезий, витамин А, фибри и ненасители мастни киселини (омега-6 и омега-3).
 
 

2
Напиши коментар Коментари
1
0
 
1
 
! Отговори
ц преди 3 месеца
Линкът не работи.
404 Page not found

Д-р Катрин Крахтова със специална серия натурална козметика
Д-р Катрин Крахтова със специална серия натурална козметика

Д-р Катрин Крахтова със специална серия натурална козметика

Вълшебна напитка срещу подуване на краката и лицето
Вълшебна напитка срещу подуване на краката и лицето

Вълшебна напитка срещу подуване на краката и лицето