4 ползи от ябълковия пектин

Това е едно от най-ефикасните баластни вещества
15 апр 2018 13:00, Антон Асенов
5
4 ползи от ябълковия пектин
Източник: Reuters

Пектинът е полизахрид, поддържат структурата на клетъчната стена при растенията. Най-високи количества пектин се откриват в недървесинните части на растенията и най-вече в плодовете им. Съдържанието на пектин е различнo в клетъчните стени на различните растителни видове, като ябълките са сред плодовете с най-високо такова. Това е причина фармацевтичната индустрия и производителите на хранителни добавки да извличат пектин именно от ябълки и да го предлагат в концентрирана форма. 

Ябълковият пектин се извлича в периода преди зреенето на плода, когато е с най-стабилна структура. При зреенето на ябълките той постепенно се хидролизира и съдържанието му намалява.
 
Изчислено е, че при консумация на 500 г растителна храна си набавяме едва 5 г чист пектин. Макар да няма особена хранителна стойност пектинът има много полезно действие за организма.
 
Като полизахарид, ябълковият пектин е отличен източник на разтворими фибри. Те преминават по протежението на тънките черва, без да претърпят особени структурни промени. Това е много полезна особеност, позволяваща им да формират непромокаема обвивка около храната и да забавят усвояването й
 

5
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
3
 
0
 
! Отговори
ТТТ преди 6 месеца
„Ябълков пектин“??? Че , има ли ДРУГ ПЕКТИН , ОСВЕН „ЯБЪЛКОВИЯТ“???
1
1
 
10
 
! Отговори
личен опит преди 6 месеца
суп. лъж. прахообразен пектин в кофичка кисело мляко - разбърква се и стои там около час. хапва се веднъж на ден. за седмица - две отслабвате. а държи сито. .......................

ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс
ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс

ТЕСТ: Имате ли нужда от дигитален детокс

Как да стегнете корема след раждането
Как да стегнете корема след раждането

Как да стегнете корема след раждането