За Sanofi водеща е подкрепата за пациентите и лекарите в страната

Лора Ивчева, Управляващ директор за България на френската биофармацевтична компания Sanofi
Обновена: 24 юни 2019 08:51 | 24 юни 2019 08:51, Боряна Павлова
За Sanofi водеща е подкрепата за пациентите и лекарите в страната

За нас в Sanofi водеща е подкрепата за пациентите и лекарите в страната за по-качественото здравеопазване!

Лора Ивчева, Управляващ директор за България на френската биофармацевтична компания Sanofi и мениджър Търговски операции за региона на Централна и Югоизточна Европа

Каква роля играят големите фармацевтични компании за здравето на българските пациенти?

За нас в Sanofi цел е да помогнем на хората да живеят живота си в пълния му потенциал. Едновременно сме до тези, които страдат от редки заболявания, както и до пациентите с дългогодишни хронични болести. Постоянно инвестираме в разработването на иновативни терапии, които значително да подобрят качеството на живот на пациентите и да предложат решения в области, които имат висока нужда от поява на терапия. Едновременно с това сме партньор на всички, които работят за достъпа на българските пациенти до по-качествено здравеопазване.  Вярваме, че в България има много качествени специалисти, като за тяхното развитие и мотивация да останат да се реализират тук, има отговорност не само държавата, но и бизнесът. Затова Sanofi подкрепи финансово Българския лекарски съюз за развитието на младите лекари в страната. За тази година сме най-големият дарител по тази програма. С помощта и на останалите спонсори, 45 студенти по медицина ще получат едногодишна стипендия. Едновременно с това, през цялата година БЛС ще финансира участия в национални и международни научни форуми на специализанти, докторанти и млади лекари до 35 години.

В това ли се изразява вашата социално-отговорна политика?

Освен разработването на нови ефективни лечения, наш дълг в Sanofi е образоването на пациентите и подпомагането на професионалното развитие на лекарите. Затова ежегодно организираме информационни кампании за превенция, ранна диагностика и правилно лечение на редица заболявания.

През 2012 г. стартирахме кампанията „Открито за диабета“, която продължаваме и до сега.  Диабетът е новата световна пандемия. По данни на Международната диабетна федерация броят на хората с диабет в България  на възраст между 20 и 79 години е над 450 000. Последните години работим с Ивет Лалова по тази кампания и с това партньорство вярвам, че караме повече българи да се замислят и грижат за своето здраве.

През 2018 г. започнахме друга мащабна информационна кампания „Открито за ваксините“, с която акцентираме на сериозните здравни последствия от грипа и ефективната превенция чрез ваксинация. Ние сме първата компания, която осигури на българите достъпа до четиравалентна ваксина срещу грип за оптимална защита.

От тази година стартирахме и информационна кампания за навременното откриване на заболяванията на черния дроб. Това е органът, който не боли и не дава навременни сигнали при нередности – ето защо и висок дял от населението, попада в рискова група по отношение на късното диагностициране на заболявания на черния дроб. Оказва се например, че близо 60% от хората в България рядко или никога не са си правили ехографско изследване на черния дроб, а почти 50% никога не са предприемали специализирано кръвно изследване, което искаме да променим. Също има и някои митове, които е нужно да се преодолеят: като например, че ако консумираме качествен алкохол няма риск за черния ни дроб. Всеки трети българин погрешно смята, че колкото е по-качествен алкохолът, който приема, толкова по-малък е рискът от чернодробно заболяване. Докато се оказва, че редица вредни навици оказват негативно влияние на чения ни дроб.

Превенцията ли е най-добрата защита от тежките заболявания?

Превенцията, навременното диагностициране и правилното лечение са комбинацията за поддържане на доброто здраве. Никой пациент не трябва да подценява знаците, които му дава неговото тяло и също така да не игнорира ежегодните профилактични прегледи.

Имаме и редица продукти, които помагат за превенция и поддържане на качеството на живот на хората при съвременния му, не винаги здравословен ритъм. Да вземем например нарушенията в съня, нещо, което често приемаме за нормално.

През 2016 г. проведохме националният стрес тест ЛЕКА НОЩ, който показа, че 80% от българите не се наспиват добре. Недостатъчния сън отключва сърдечно-съдови проблеми, понякога и сериозни отклонения при метаболизма. Повдигнахме тази тема на Световния ден на съня, защото това е един от проблемите на съвременното общество, за който предлагаме решение. Горди сме, че наскоро българските потребители определиха Novanight за „Продукт на годината“ в категорията „Хранителна добавка за сън“ в тазгодишното издание на едноименната международна награда за иновации. Това е едни от продуктите, които пуснахме миналата година на пазара в България.


Още по темата: SanofiNovanight
Още от
Спонсорирано съдържание