6 храни, богати на антиоксиданти

Подобряват имунитета
25 окт 2020 21:50, Михаела Лазарова
0
6 храни, богати на антиоксиданти
Снимка: Istock

Със смяната на сезоните, отново обръщаме внимание на това как да засилим имунитета си. Храната има главна роля в това да бъдем по-здрави и устойчиви на вируси и настинки.

Днес ще обърнем внимание на няколко алкални храни, които спомагат за баланса на рН в организма. Примери за такива храни са лимоните, кисело зеле, кимчи, ядки, семена, канела, боб, джинджифил, домати, кокосови орехи, нар, грейпфрут, билкови чайове и други.

От друга страна, храни с киселинен характер, които натоварват организма ни са захар, преработени храни, месо, яйца, млечни продукти, тестени изделия, зърнени храни, нишестени зеленчуци, изкуствени подсладители, газирани напитки, масло, маргарин, олио, алкохол.

Излишъкът от киселина отслабва имунната система, което повишава риска от редица заболявания. Затова трябва да внимаваме в какви количества консумираме тези храни.

Вижте кои други полезни алкални храни да добавите към менюто си.

Хапвайте кръстоцветни зеленчуци

Такива са карфиол, броколи, зеле и брюкселско зеле. Всички те са богати на антиоксидантни витамини, които подсилват имунната система. Редовната им консумация ще ви осигури и специални растителни биохимикали, които детоксикират тялото. Например, вкусният карфиол съдържа глутатион, мощен антиоксидант, който се бори с инфекциите.

Не пропускайте зелените зеленчуци

Сред едни от най-алкализиращите храни, които можете да хапвате за силен имунитет през цялата година са зеленчуци като зеле кейл, спанак, рукола. Те са с високо съдържание на витамин С, който е не само мощен антиоксидант, но и предпазва от инфекции. Витаминът спомага за усвояването на желязото от консумираната храна. Тези зеленчуци съдържат и фолат – имуностимулатор и детоксикатор.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


0
Още по темата: грипнастинкахрани
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари