4 промени в храненето при диабет тип 2, които намаляват и риска от него

Изберете източници на протеини с ниско съдържание на мазнини
29 юли 2021 22:10, Михаела Лазарова
2
4 промени в храненето при диабет тип 2, които намаляват и риска от него
Снимка: Istock

Диабет тип 2 е коварно заболяване, което засяга милиони хора по цял свят. Неговите симптоми и предпоставки могат да предшестват същинското му отключване в продължение на години, докато страдащият не подозира.

Диабет тип 2 се характеризира с високи нива на кръвна захар и инсулин. Когато панкреасът се изтощи след години свръхсекреция на инсулин, този важен за разграждането на глюкозата хормон намалява, като се отключва диабет. Ако в кръвта ни има прекалено много глюкоза, инсулинът не успява да помогне тя да влезе в клетките, за да бъде използвана за енергия подобаващо, от което възникват редица здравословни проблеми. Те могат да станат много сериозни, ако не се овладеят, лекуват и контролират навреме.

Хронично високите нива на кръвна захар увреждат тъканите, стените на кръвоносните съдове, бъбреците, нервите, водят до сърдечносъдови заболявания, изменения в очите, водещи до слепота.

За щастие има някои промени в начина на хранене и в ежедневието, които могат да помогнат да намалите риска от диабет тип 2, дори да овладеете съществуващия диабет и да живеете нормален пълноценен живот.

Ето 5 начина да промените диетата и двигателния си режим, за да се справите с диабет тип 2.

1. Разпределете приема на въглехидрати през целия ден.

Добре е храненето да се случва на два до четири пъти в малки порции. В тези порции трябва да се съдържат всички хранителни макроелементи – протеини, мазнини, въглехидрати. Въглехидратите са тези, които предизвикват скок в кръвната захар. Именно заради това те не трябва да са бързи и не трябва да се приемат накуп. Най-добрата стратегия е да ги разпределите между храненията през деня.

2. Намалете до минимум или изключете от менюто бързите въглехидрати.

За да се справите с диабет тип 2 и предшестващите го състояния е важно да приемате предимно въглехидрати от пълнозърнести храни и такива, които съдържат изобилие от фибри. Те се разграждат по-бавно, осигуряват енергия и не предизвикват внезапен скок в кръвната захар. Комбинирайте ги с храни, съдържащи протеини и мазнини. Така усвояването на въглехидратите се забавя още.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
д-р Иванов преди 1 месец
До анонимен 1: Има заместител на инсулина - казва се Liraglutid и се възприема много леко от организма! Проблема е че е предназначен само за диабет тип 2
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз имам инсулинова резистентност. На никого не пожелавам.