5 начина да повишим имунитета още през лятото

Не прекалявайте с храната
Обновена: 14 авг 2022 18:04 | 14 авг 2022 09:43, Михаела Лазарова
0
5 начина да повишим имунитета още през лятото
Снимка: Istock

В разгара на лятото искаме да се наслаждаваме на слънцето и ваканцията с пълна сила. Не искаме да мислим за наближаваща есен, пълна с ангажименти. Искаме да избягаме от сивотата и поне за няколко месеца да не мислим за вируси и настинки. Това е добра стратегия, но все пак, всеки сезон има своята красота. Можем ли да направим нещо още сега, което може да ни осигури по-добър имунитет и здраве през следващия сезон? Разбира се! Има няколко стъпки, които можем да следваме, за да се защитим от вирусите, като същевременно подготвим организма си за смяната на сезоните.

Хранете се със сезонни храни

Лятото изобилства от пресни плодове и зеленчуци. Те ще ви заредят с необходимите витамини, минерали и фибри. Освен това, те съдържат голямо количество вода – тя ще ви помогне да хидратирате тялото и да заситите чувството за глад. Ако сте фен на диета с ниско съдържание на захари - изберете зеленчуци. Домати, краставици, пресен лук – идеалните продукти за всяка салата, които освен вкусова наслада, ще донесат и редица ползи за тялото ви. Добавете полезни мазнини под формата на зехтин или маслини и протеин – пълномаслено сирене или моцарела.

Хапвайте повече протеин

Освен че поддържа мускулатурата и е основна градивна част от всяка клетка на нашия организъм, протеинът се разгражда по-бавно от тялото, което ни кара да се чувстваме сити за по-дълго време. Довавете 20-30 грама на всяко хранене – това ще ви осигури нужната дневна доза за деня (за жени се препоръчват около 1.5 г протеин на килограм телесно тегло; господата могат да приемат около 2 г и повече). Ако предпочитате веганска или вегетарианска диета можете да намерите високи нива на протеин в черната леща, фъстъците, черният боб, тофу и др.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари