GM може да хлопне вратите на заводи в Германия и Англия

Загубите на Opel през последните десет години са в размер на няколко милиарда евро
Обновена: 23 мар 2012 15:03 | 23 мар 2012 14:35, Бойчо Попов
4
GM може да хлопне вратите на заводи в Германия и Англия
Opel има спешна нужда от ремонт. Снимка: Reuters

General Motors става все по-сериозна по отношение на преструктурирането на своя проблемен европейски филиал Opel. Групата може да закрие един или два завода в Европа, заявиха запознати с процесите източници пред Wall Street Journal. Решението може да бъде взето в рамките на следващите няколко седмици. Очаква се Надзорният съвет на Opel да обсъди мерките на заседанието си следващата седмица.

Още по темата

Говорител на Opel не е пожелал да коментира информацията. „Ние вярваме, че съвместно подкрепената преценка от работодателите и служителите, че Opel трябва да бъде печеливша компания дори по време на влошаващите се икономически условия, остава валидна", казва той. „Ние работим по необходимите стратегии и ще информираме веднага щом има нещо конкретно. Но няма да вземем участие в спекулации". Председателят на работническия съвет на Opel Волфганг Шефер-Клуг също отказва коментир. 

Загубите на Opel през последните десет години са в размер на няколко милиарда евро, заради което GM е решена да преструктурира автомобилния производител. Представителите на работниците обаче са скептични по отношение на намаляването на работни места. „Здравословно свиване" не е специалитет на Opel, това е показало вече и миналото, заяви наскоро в интервю за Wall Street Journal Шефер-Клуг. „Opel е обречен да расте“.

Почти всички европейски производители на автомобили страдат от хроничен свръхкапацитет и намаляващи продажби. От 2007 г. насам продажбите на континента са спаднали с 14%. GM направи през последните десетилетия няколко опита да изправи на крака Opel и британската му сестринска марка Vauxhall. Хиляди работни места бяха премахнати, няколко завода - закрити. За последно през 2010 г. врати трябваше да затвори и заводът в Антверпен, Белгия.

12Следваща »


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
6
 
4
 
! Отговори
частник до 2 преди 8 години
Глупости, Рено е само 15% държавно.
Държавата трябва да стои далече от бизнеса, за да не го проваля!
Има си достатъчно държавнически задължения за вършене, та да влиза по стъкларниците като слон.
2
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Германия ако допусне това GM да загроби Опел ще загуби много, най вече престиж. Германия трябва да постъпи с Опел като Франция с Рено. Държавата купува и развива марката. Рено е държавна фирма.
1
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не съм особен фен на Опел, но бих го предпочел, пред някоя от множеството китайски бракми.

Спонсорирани публикации