Електромобилите – отговор на скъпите горива

В България за момента те са едва около 1000 и са предимно китайски
Обновена: 5 апр 2012 14:50 | 5 апр 2012 10:35,
175
Електромобилите – отговор на скъпите горива
Снимка: Ройтерс

Един от вариантите да се отговори на високите цени на горивата е пренасочването към електромобилите. В България обаче този преход става доста бавно – този тип коли са малко на брой, а инфраструктурата за зареждане почти липсва.

Към момента общият брой автомобили, които могат да се задвижват с ток, са около 1000, като голяма част от тях са съсредоточени по Черноморието.

Повечето от тези коли обаче не са типичните електромобили, а стандартни, при които двигателите са били заменени, посочва Илия Левков, председател на управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" в интервю за Investor.bg.

Основните предимства на автомобилите, захранвани с ток, са евтината им поддръжка и това, че са безшумни и екологично чисти. При пробег на ден от около 50 км пък те стават по-изгодни за използване от автомобилите с течни горива.

Електромобилите обаче си имат и недостатъци - при европейските марки например колите с електрически двигател цените са с около 50% по-високи спрямо представителите от същия клас, но с бензинов двигател. Поради тази причина повечето електромобили в България са внос от Китай.

Проблем е и зареждането на батериите, тъй като при обикновени условия то трае няколко часа. Ускореното зареждане за 20-30 минути е възможно, но от много по-скъпи съоръжения, коментира Левков.

Според него държавата би могла да стимулира покупките на електромобили с промяна на законодателството, като се даде дефиниция на това какво е електромобил. Така той може да получи право да се движи в бус-ленти, да паркира безплатно в синя зона и други.

Би трябвало също да се даде възможност да се поставят достатъчно зарядни станции на публични места. За да съм съвсем конкретен - когато индикаторът покаже, че е останал малко заряд и батерията трябва скоро да се зареди, наблизо трябва да има зарядна станция.

Има и друг вид стимули, които са директни и се прилагат в някои европейски страни. Например в Англия държавата дава 6000 паунда, с които се намалява стойността на електромобила при закупуването му. В Германия и Франция тази сума е 5000 евро.

Какво е бъдещето на електромобилите и хибридните автомобили в България, може да прочетете в интервюто с Илия Левков

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


175
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
152
0
 
4
 
! Отговори
ЕЛЕКТРОИНЖЕНЕР преди 12 години
-20 градуса по целзий са оперативен стандарт за всички литиево-полимерни, железофосфатни, нанофосфатни и т.н. АВТОМОБИЛНИ батерии, вграждани днес! 3000-5000 (половин млн. км.) цикъла също са днешен стандарт!После не умират, а капацитетът им е 80%Всички нови модели на пазара имат възможност за бърз заряд до 80% за някакви си минути на 3-фазен ток.*** ли си да тръгваш на работа с незаредена кола? GSM-а как го включваш редовно, а?!Чети: "Електромобилът - колата на бъдещето"- в-к Стандарт
151
0
 
3
 
! Отговори
ДРЪН-ДРЪН та ПЛЯС! преди 12 години
ДОРИ ПРИ 1МЛН. ел. коли в БГ, потреблението на ток ще скочи с 10%, а еко-токът ни е с дял над 9!Паднаха лицензите за домашно произвеждане на ток с фотопанели и перки!Ще караме безплатно на ток!ТЕЦ-ът има очистителни инсталации, BG-тарасясниците - НЕ!100км=2лв!Новите модели на пазара имат фабрична гаранция на батериите по 8г. (пр. Шеви Волт)
150
1
 
4
 
! Отговори
ф-1 преди 12 години
За момента електромобилите като себестойност и експлоатационни разходи са по-неизгодни,но след около 10 год.нещата ще се променат.
149
0
 
8
 
! Отговори
До 148 преди 12 години
Като чета поста ти и си спомням, какво са казали едно време големите чичковци от IBM (Intelligent Business Mashines) на Стив Джобс: "Че на кого му е нужен компютър вкъщи?!". Днес електромобилите се зареждат за 8 часа, но след напредък на технологията в тази област ще се стигне до зареждане за 2-3 минути. И тогава големите, лъскави, гълтащи скъпо фосилно гориво и вдигащи шум и пушилка "зверове" ще отидат където им е мястото- на ***. Нали помниш едно време как ходехме с "Нокия" за риба?
148
0
 
9
 
! Отговори
тихата_стъпка преди 12 години
Държавата би могла да стимулира закупуването на електрички единствено чрез данъчни облекчения и изградена мрежа за презареждане в цялата страна. Но това няма как да стане, докато праисторическия петролен звяр е хванал България в клещите си.
147
0
 
4
 
! Отговори
елко преди 12 години
Най-много Волтове има в Бургас тежко и горко на Лукчетата с 25 % е паднало потреблението на течни горива само за 3 месеца
146
2
 
3
 
! Отговори
DARK преди 12 години
Резервоара от 170 литра събира 8кг Водород и харчи по 4кг на 100км като 1кг е средно 7-8 евро в Германия мисля сметките са прости м/у 56 и 64лв. на 100км при положение че харчи 14/100 бензин което е 37,80лв.Обори ме!
145
1
 
3
 
! Отговори
до 167 преди 12 години
Ми написано си е повече от ясно че излиза над 3 пъти по евтино :)))резервоар за 8 кг. водорд с които може да измине повече от 200 км. :)))какъв ти е проблема ??? а и още нешо това хибриден двигател между водород и бензин и това е по стара и не толкова ефективна технология .Съветвам те да прочетеш за Honda FCX Clarity и домашната им енергетична станция HES.Накратко основната разлика е, че двигателя е изцяло електрически, а водорода се използва в горивната клетка за електричество
144
2
 
2
 
! Отговори
DARK преди 12 години
166На теб ли да вярвам или на BMW ? :) Все си мисля че те си знаят колко им гори колата.en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7
143
1
 
7
 
! Отговори
do DARK преди 12 години
някой не прави разлика между литър и килограм :)между втечнено и газообразно състояние :)и въобще сметките не са ти верни :)
142
2
 
3
 
! Отговори
DARK преди 12 години
Бързи сметки.Водорода има три пъти и малко по малка енергия за литър спрямо бензина.Демек ако го палзваш на нормална кола и тя консумира 6 на 100 бензин то тя ще гълта 19 на 100 водород.При цена на водорода около 1.15лв на литър ще ти трябват 21,85лв. а с бензина при текущата му цена 16,20лв. така че сам си прави сметката колко е на оферта.
141
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Пълни глупости! Тези коли са вредни и трябва да се забранят! Истината е в колите с водороден двигател.
140
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Преди 2-3 години Хонда пуснаха в експериментална продажба в Калифорня, хибеиден модел на ток и водород :) и тъй като няма достатъчно водородни станции, към колата вървеше и агрегат от 5 кв., който служи както за производство на водорд, така и за производство на ток за битови нужи от водород :))) Е на това му се вика енергиина независимост
139
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ел. автомобил с фотоволтаични панели вместо таван и разходите ви могат да паднат до нула.
138
0
 
1
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Tarikat:Ние с тебе явно караме някви много странни дизели според един тука,той каза че от 20 години кара дизел и такъв разход при него няма.170 коня му била колата и 10.5 на извънградско...
137
0
 
3
 
! Отговори
DARK преди 12 години
vvКъде го чете това за 5-години?Toyota Prius Second generation (XW20; 20032009) In the U.S., the battery pack of 2004 and later models is warranted for 150,000 miles (240,000 km) or 10 years in states that have adopted the stricter California emissions control standards, and 100,000 miles (160,000 km) or 8 years elsewhereChevrolet voltThe Volt's battery is guaranteed by General Motors for eight years or 100,000 miles (160,000 km), and will cover all 161 batteryponents
136
0
 
2
 
! Отговори
tarikat преди 12 години
Трънки за дизелите ,много по-добре е от бензина ,определено го усещам по джоба си!2 години си търсих идеалната за мен кола - Ц220 ЦДИ - 150к.с. ,7,5/100 градско и 5,3 извънградско
135
5
 
2
 
! Отговори
vv преди 12 години
1. Тази кола е 2 пъти по-скъпа от еквивалента и на бензин. ако бензиновата струва 25к, а електрическата 50к ви остават 25к за бензин, ако давате по около 300-500 лв за бензин ще ви стигнат за около 5 години2.На електрическата трябва да и се сменят батериите след около 5 години което не струва никак малко и така тази кола си остава вечно твоя понеже едвали някои би си купил кола на която след купуването трябва да даде куп пари за смяна на батерии
134
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
1553 лв за 100 км. не 3 лв на час.
133
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
3часа х 3 лева= 9 лева 80 километра , на пропан-бутан цена 1.28 лв то за 9 лева зареждам 7 литра газ при разход 10/100 това означава 70 километра за момента разликата не е голяма. ел.кола 60000 лева нормална 20000 лв газово пълен инжекцион 1000 лв труд 200 лв сложи ги 23000 разлика 37000 лв / 1.28 = 28906 литра газ с тях ще мина над 289 000 километра ще съм напред пред ел.колата за метана който иска да го смята. НЕЩА ЕЛ.КОЛА. СКЪПО МНОГО.

Спонсорирани публикации