Целите в жп сектора – нереалистични и скъпи

Скоростните трасета пък изобщо не били за българските условия
Обновена: 10 май 2012 15:07 | 10 май 2012 11:41, Миглена Иванова
12
Целите в жп сектора – нереалистични и скъпи

Заложените цели в железопътния сектор не са реалистични и икономически целесъобразни. Това каза в интервю за Investor.bg директорът на Мотт МакДоналд България Юлиян Тюфекчиев.

"Скорост от 160 км/ч за железопътно трасе е претенциозна за условията на нашата страна. Това е несравнимо по-скъпо от изграждането на едно трасе, позволяващо скорост на движение от 120 км/ч", коментира Тюфекчиев.

Демографската структура на България не предполага особено големи пътникопотоци между основните градски центрове – София, Пловдив, Бургас, Варна, които да направят икономически ефективна експлоатацията на скоростните железопътни трасета, смята той.

Що се отнася до най-сложния за строителство Лот 3 на магистрала "Струма", Юлиян Тюфекчиев посочи, че най-изгодният вариант би бил изграждане на естакада над съществуващото трасе.

По думите му не само строителството на тунел, но и експлоатацията му в последствие излиза по-скъпо.

Естакадата, освен че е по-евтин вариант, би била и по-изгодна за експлоатация.

Според Юлиян Тюфекчиев е време държавата да се съсредоточи върху т. нар. интегрирани градски проекти – едновременни ремонти на канализация, пътна настилка и тротоарно пространство, както и изграждането на по-зелена и приятна градска среда.

Цялото интервю с Юлиян Тюфекчиев можете да прочетете в Investor.bg


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
Abibe преди 8 години
aide pak "genialnite" idei na diplomiranite bg injeneri i na diplomiranite bg finansisti...
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Отдавна съм разбрал, че България трябва да стане германски протекторат, за да се оправят нещата.
Само Дойче Бан!
8
1
 
0
 
! Отговори
тцЪ преди 8 години
Г-н Тюфлекчиев, не знам до колко сте запознат с технологията на изграждане на високоскоростна линия, но съществена разлика в цената (строителна и експлоатационна) при жп линия за 120 км/ч и такава за 160 км/ч НЯМА. Настрана остава фактът, че при жп транспортът скорост от 160 км/ч отдавна вече не е висока. Затова не говорете глупости с тон на мъдрец. Проблемът на пътническите жп превози в Бг идва от това че подвижният състав е по-скоро подвижна барака.
7
0
 
3
 
! Отговори
масаро преди 8 години
Аман от тюфлеци!
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много интересни заключения!
1. Лелейна мечта на българската жп администрация е преминавнето на Стара Планина!Скъпият проект Столник Видин дава тази перспектива т.е. осигуряване на оста Север Юг /СЮ/!!!
2.Във връзка с оста СЮ преминаването на Кресненското дефиле може да се преодолее най-добре САМО с тунел!
3.Не е работа на държавата на дава средства за изграждането на ИНФРАСТРУКТУРАТА на града!! Това е ПУБЛИЧНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ! Ако се прави по изключения в София ,това е лоша практика в ущ
5
0
 
1
 
! Отговори
velofan преди 8 години
Deutsche Bahn, която е собственик на DB Schenker,
в момента извършва само товарни превози в България,
но скоро ще започне да извършва и пътнически превози.
(след умишленото фалиране на БДЖ Пътнически превози)
Затова са ни нужни нови, високоскоростни трасета.
България ще ги построи с големи заеми,
а ще ги използва познатата ни вече Deutsche Bahn...
4
0
 
5
 
! Отговори
до читател преди 8 години
Това, че ние нямаме подвижен състав за 160 си е наш проблем. По готовите трасета ще препускат товарни влакове с немски и австрийски Таурус-и със скорости по-високи от нашите бързи влакове. С пускането на тунела под Босфора, трафика ще стане голям, дори се съмнявам, че ще можем да го поемем с нашите полуудвоени(вероятно поради акълите на такива г-да като Г-н Тюфлекчиев) току що отремонтирани трасеа.
Доколкото знам, само DB са заявили 50 чифта влака на денонощие през страната.
3
1
 
8
 
! Отговори
Читател преди 8 години
Господинът е явно некомпетентен... Разликата между споменатата от него 120 км/ч и 160км/ч като цена на изпълнение не е съществена. По-същественото е капацитета на Мотт МакДоналд в изграждането и компетентността на цялостното изграждане на жп линии... на сайта им не забелязах да имат необходимия за подобно изказване опит... факт е, че подобна ЖП в България се изгражда - Пловдив - Свиленград, но е факт и че нямаме подвижния състав, който да се движи с тази скорост.
2
2
 
13
 
! Отговори
Ядосан преди 8 години
Тези е абсолютен ***! И взима и голяма заплата сигурно. Аман от такива нещастници!
1
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Господин Тюфлекчиев,
Най-евтино и оправдано ще ни излезе да не правиме нищо и дори да не ремонтираме скапаната жп и авто пътна мрежа. Австрия е изключително сходна страна с нашата, като география и количество население. Идете да видите вашите тъпи идеи, дали се прилагат там, или там просто ще ви изгонят и присмеят.
Заради такива като вас, страната ни последните 20г изостана в инфраструктурата с поне 40г спрямо нормалните държави.
За съжаление, вие сте типичен български бюрократ(в лошия смисъл!)