Край на уж спечелените награди, за които трябва да платиш

Съдът на ЕС забрани агресивните търговски практики
Обновена: 19 окт 2012 15:01 | 19 окт 2012 07:41,
11
Край на уж спечелените награди, за които трябва да платиш
Снимка: архив, Reuters

Съдът на Европейския съюз тотално забрани агресивните търговски практики, създаващи у потребителя невярно впечатление, че вече е спечелил награда, когато всъщност за да я получи, той трябва да направи някакъв разход, предаде БТА.

Агресивните търговски практики са забранени, дори ако наложеният на потребителя разход е незначителен в сравнение със стойността на наградата или дори ако не носи никаква печалба на търговеца.

Казусът е взет от дело срещу пет британски фирми, специализирани в разпространение на рекламни материали, от една страна, и от друга - Службата за лоялна търговия на Великобритания, на която е възложено да следи за прилагането в Обединеното кралство на правната уредба за защита на потребителите, по-специално във връзка с използваните от търговците практики.

Службата за лоялна търговия задължава тези фирми да преустановят практиката си да изпращат адресирани лично писма, купони и други рекламни притурки, поставени във вестници и списания, с които на потребителя се съобщава, че е спечелил награда или друга облага, чиято стойност може да бъде значителна или само символична.

Някои реклами например са предлагали като "награда" круизи в Средиземно море, но за да получи тази награда, потребителят е трябвало да заплати застраховката, както и различни добавки, за да получи кабина с едно или две легла; да поеме разходите за храна и напитки по време на пътуването, както
и пристанищните такси. При тези условия, за да участват в този круиз, две двойки от по двама души е трябвало да заплатят по 399 паунда на човек.

В годишната статистика за 2011 г. на организацията, която обединява европейските потребителски центрове, има регистрирани над 42 000 жалби от недоволни потребители. От тях 5 на сто са именно срещу агресивните търговски практики.

По данни на Комисията за защита на потребителите, в раздела "Нелоялни търговски практики", през 2011 г. у нас са докладвани около 250 случая със съмнение за наличие на нелоялна търговска практика. В 132 случая КЗП се е произнесла, че има наличие на нелоялна търговска практика.

От КЗП обобщават, че нелоялните търговски практики у нас се извършват по няколко основни начина: предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури и съобщения; премълчаване и прикриване на съществена информация в Интернет съобщения до потребителя; агресивни и непоискани търговски съобщения до потребителя чрез SMS през мобилните телефони.

У нас агресивни търговски практики са се прилагали най-често при продажбата на туристически услуги, мобилни услуги и предлагането на хранителни и нехранителни продукти.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
32
 
! Отговори
аз преди 11 години
TO TEL. EDNO, A DOSTAV4ICITE NA NET I KABELNA SA BEZ DUMI.
9
3
 
45
 
! Отговори
Клиент преди 11 години
На мобилните оператори има много лесен начин да им затвориш устата. Когато някой *** ти се обади за удължаване на договора, просто го попитай какво ще стане, ако не си го подновиш? Телефона ли ще ти спре? След тези два въпроса обезателно замълчават, като женски полов орган. Само веднъж един нахакан разправяше, че щял да ми го спре. Викам: емиии спирай го, така и така мислех да минавам на друг оператор. Оня запелтечи: Ама аз такова, аз онакова. Пък аз: Ми ко ме лъжеш тогава, *** нещастен?
8
0
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Спомнете си агресивната кампания на "РИЙДЪРС ДАЙДЖЕСТ - България"
7
0
 
39
 
! Отговори
Иван Пешев До 6 преди 11 години
Законите на важат за хората с пари.Закони има ама като започнем от метача до конституционния съд всеки си ги тълкува както му изнася.Иначе си абсолютно прав в панделата за измама да видим дали някой после ще ми обяснява, че имам непотърсена награда и само трябва да си дам телефона и да играя на някаква игра с СМС-и за по 2.50 на СМС
6
1
 
49
 
! Отговори
! преди 11 години
Откога измамата се нарича "агресивна търговска практика"?"Чл. 209. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г.) Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага възбуди или поддържа у някого заблуждение и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода до шест години."
5
0
 
77
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Е тука сякаш с тилифоните малко се успокои работата... Тъмън си задрямал и телефона получава СМС - ако си достатъчно *** можеш да си платиш с насрещни СМС и да се надяваш, че може би нявга ще спечелиш държане на жезъла на дедо Боже. Агресивните реклами вървят, понеже има прекалено много агресивно-*** потребители, които тръпнат в очакване да направят от нищо нещо и после се оплакват. Та се налага да се въвеждат закони та да им се неутрализира тъпнята.
4
0
 
71
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Вбесява ме знъненето не само по телефона ,но и на вратата ми за да ме карат да удължа договора си. Специално мобилните оператори са супер нахални и нагли. Извинявам се на служителите там ,но действията им нямат нищо общо с възпитанието и уважението към човека насреща когото безпокоят ,че и мамят. С други думи към мошенници ще се държа като към такива!
3
0
 
43
 
! Отговори
Кашчей Безсмертний преди 11 години
До АнонименНе се знае какво значи. Фидосова може да промени някоя думичка...
2
2
 
63
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пратил съм поне 20 сигнала до Комисията за Защита на потребителите и Комисията за зашита на конкуренцията за нелоялни търговски практики. Никакъв отговор и никаква реакция. Е.ем ти и държавата нещастна
1
0
 
66
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това значи ли ,че ще спрат наградите на мобилните оператори ако им отговоря на няколко въпроса.Демек да им пратя десетина SMS - а по 1.20 лв.

Спонсорирани публикации