Съоснователите на Jimmy Choo стават конкуренти

Бивш директор на модната къща: Чу никога не е правил дизайн за обувки
Обновена: 12 окт 2013 19:55 | 12 окт 2013 17:52,
0
Съоснователите на Jimmy Choo стават конкуренти
Снимка: архив Reuters

Малайзийският моден дизайнер Джими Чу нямал креативно мислене за обувките, носещи неговото име. Това заяви съоснователят на луксозната марка и бивш творчески директор Тамара Мелън пред CNBC. „Джими притежава технически способности и се справя с изработването на обувките, но няма добри идеи, за да създаде колекция. Затова се наложи да се превърна в дизайнер“, твърди Мелън.

По думите й двете заедно с племенницата на Чу Сандра са правили заедно скиците за новите колекции: „Аз й обяснявах моите идеи, а тя ги пресъздаваше върху хартия“.

Твърденията на Мелън се появиха точно, когато тя пуска мемоарите си за живота в света на модата и обувките. В тях тя казва, че Джими Чу никога не е правил дори един дизайн за обувки, въпреки че марката носи неговото име.

Засега няма реакция от дизайнера или компанията.

Jimmy Choo е създадена през 1996 г. в Лондон от Мелън (тогава редактор в британския Vogue) и Чу. Oттогава обувките, носещи марката, станаха едни от най-известните и желани в цял свят, като за това спомогна и сериалът „Сексът и градът“.

През 2007 г. модната къща, която предлага чанти и други аксесоари, беше продадена на TowerBrook Capital Partners за 294,7 млн. долара и след това през 2011 г. на швейцарската луксозна Labelux за 812 млн. долара. Точно тогава напусна и Тамара.

Преди да се захване с модния бизнес, Чу е имал опит в дяловото инвестиране. Според Тамара обаче това не му е помогнал особено, защото "модата и финансите са два напълно различни свята".

„Много от тези, които се занимават с това, искат просто да си подхвърлят компаниите по между си, но една модна къща не може да бъде препродавана на всеки 2-3 години, просто не е редно“, казва Мелън.

Според нея обаче несигурната икономическа обстановка в света ще принуди амбициозните дизайнери и големите модни къщи да потърсят фондове с  дялов капитал, за да имат на разположение повече средства.

Бившият творчески директор на Jimmy Choo започна да разработва своя собствена марка през 2013 г. Тя е сигурна, че луксозните стоки ще продължават да се разрастват. Подобно на други компании и тя ще разчита на китайския пазар да бъде двигател на ръста в сферата й.

Вижте повече за бизнес идеите на Тамара Мелън във видеоматериала на Bloomberg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари

Спонсорирани публикации