Vivacom е начислявала неустойки за прекратяване на несъществуващи договори

ВАС постанови, че "устно" сключване на срочни договори от разстояние не може да има
Обновена: 20 авг 2014 14:23 | 20 авг 2014 13:05,
8
Vivacom е начислявала неустойки за прекратяване на несъществуващи договори
Снимка: freeimages.com

Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на потребителите (КЗП), с което беше преустановена нелоялна търговска практика, прилагана от телекомуникационната компания БТК (Vivacom). Компанията е начислявала неустойки за „предсрочно прекратяване” на срочни договори, сключвани от разстояние, съобщават от Комисията.

Според решението на съда тези договори не могат да бъдат сключвани само "устно" и следователно не могат да бъдат прекратени предсрочно.

От КЗП припомнят схемата на сключването на срочните договори от разстояние – клиентите получават предложение по телефона за сключване на срочен договор. На хората обаче не се дава възможност да се запознаят навреме с условията в писмен вид, включително и важното условие на коя дата влиза в сила договорът. Според анализите на Комисията това е предпоставка клиентът да пропусне срока за отказ от договора – 7 дни, а след промените в Закона за защита на потребителите срокът е вече удължен на 14 дни.

В повечето случаи потребителите не подозират, че имат валидно сключен договор, тъй като не са полагали подписа си под такъв, а отказът от него им струва сумата от месечните такси до края на срока му.

„Едва след жалби и намеса на КЗП телекомът се съгласява да прекрати без неустойки така „сключените” договори и да върне на клиентите си внесените от тях суми, като посочва, че наличието на договор се дължи на „техническа грешка” , допълват от КЗП.

От Комисията определят тази практика като некоректна и противоречаща на изискването за добросъвестност и професионална компетентност. Подобни действия обаче са били прилагани преди промените в Закона за защита на потребителите. Тогава имаше възможност за сключване на договори от разстояние без подпис на потребителя върху хартиен носител, допълват още от КЗП.

Към настоящия момент устното приемане на предложение за сключване на договор не води до наличието на такъв. Необходимо е търговецът да предостави на клиента си пълната информация във връзка с отправеното предложение, заедно с договора и общите условия към него и едва след полагането на подпис от потребителя или изпращане на писмено съгласие за приемане на предложението, контрактът се счита за сключен.

Още новини можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: Виваком
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ВалентинАко им напишеш имената на български всичко си идва на място:"Свиваком", "Ментил", "Грабил"
6
0
 
4
 
! Отговори
ИВО преди 9 години
ВИВАКОЛЗВАМ М СИ ИГРАЯТ С ХОРАТА ПОЛЗВАМ ИНТЕРНЕТ ОПТИЧЕН СКОРОСТИТЕ ИМ СА НИСКИ ОТ ТОВА КОЕТО СИ ПОДПИСАЛ ПО ДОГОВОР И АЗ ЩЕ ГИ СЪДЯ ЗА НЕУСТОЙКА
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не са едни и същи *** - аз лично с БТК никога повече няма да имам нещо общо.
4
0
 
8
 
! Отговори
Валентин преди 9 години
От коментарите излиза че Vivacom, Mtel и Globul са все едни и същи ***
3
0
 
6
 
! Отговори
mentel преди 9 години
не забравяйте и МенТел , там работата е същата.
2
0
 
4
 
! Отговори
ева преди 9 години
преди две години ми скъсаха нервите.при голям шеф не можеш да се добереш,накрая комисията за регулиране на съобщенията ми решиха проблема за което им благодаря.
1
1
 
4
 
! Отговори
Факт преди 9 години
Аз още когато се появи Глобул се откачих от БТК и не мисля да се връзвам пак с тези кожодери.

Спонсорирани публикации