В Слънчевата система може би има още две планети

Учени забелязали странно поведение на космическите тела
18 яну 2015 14:22,
В Слънчевата система може би има още две планети
Снимка: Reuters, архив

Странното поведение и разпределение на обектите след Нептун може да бъде обяснено само с наличието на поне две неизвестни планети в Слънчевата система, които се крият зад него и Плутон, съобщи Юнивърс тудей.

Ако това бъде потвърдено, границите на Слънчевата система ще се разширят.

Учени от университета Комплутенсе в Мадрид и от Кембриджския университет анализираха ефектите от механизма на Козай, който е свързан с гравитационните смущения, упражнявани от голям обект върху орбитата на много по-малко и отдалечено от него тяло.

Според общоприетата теория за транснептуновите обекти те трябва да орбитират на разстояние на около 150 астрономически единици и да са в орбитална равнина или наклон, подобно на планетите в Слънчевата система, както и да са разпределени произволно. Това обаче не се потвърждава от наблюденията. Астрономите виждат групи от обекти на много различни разстояния ( от 15 до 525 астрономически единици) и наклони вариращи от 0 до 20 градуса.

"Изобилието на обекти с неочаквани орбитални параметри ни кара да вярваме, че някакви невидими сили променят разпределението на орбиталните елементи на най-отдалечените транснептунови обекти" - каза Карлос де ла Фуенте Маркос. Смятаме, че най-вероятното обяснение са други неизвестни планети зад Нептун и Плутон".

За изследването си учените разглеждат 13 различни космически обекта, като ексцентричната комета 96Р/ Макхолц и въздействието на Юпитер върху нея, както и планетата-джудже 2102 VP113, открита миналата година в облака на Оорт, която според някои специалисти е под въздействието на тъмна и ледена суперземя до 10 пъти по-голяма от нашата планета.

Неотдавна откритият планетообразуващ диск около звездата HLTauri е на повече от 100 астрономически единици от нея. Звездата е по-млади и масивна от Слънцето и откритието показва, че планетите могат да се образуват на няколкостотин астрономически единици разстояние от центъра на системата.

Според сегашните модели за образуването на Слънчевата система в нея няма други планети на кръгова орбита след Нептун.

С какво се друсаш?

Измама преди 9 години
Няма никакви планети! Земята със всичките си обитатели е единствената "планета" и е плод мащабен научен експеримент на извънземен интелект който се намира в паралелната истинска вселена до която ние нямаме достъп. Това което наричаме нашата вселена и космос.....и небето и звездите всичко е холограма и не съществува. Изкуствено генериран мини свят за ескперименти. Извънземните ни държат като опитни мишки и ни наблюдават. Ако решат могат да рестартират експеримента и да ни унищожат (за 7 път)

BUL преди 9 години
Единствено се знае че ние човечеството сме с еустроили в планетат земя и няма да ходиме никъде ако не стане нещо катастрофално.

Сто процента има още планети с живот в слънчевата система. От къде дойдоха *** 1989 година ако не от някоя от тия планети.

аа преди 9 години
откакто го нач*каха на плутон (вече не си планета, флай ин пийс), съмнително да стане.

Дедо Шмърк преди 9 години
Бръжко да се арестуват тия със странното поведение, нещо не им е чиста работата, мое да са джихадисти!

Напишете в Гугъл: Бреговчанин се е срещал с извънземни и го гледайте! Отначало ми беше даже смешно, но после ми стана интересно и накрая вече бях убеден, че казва истината! Скоро по Интернет гледах поредица предавания Въпрос на гледна точка по ТВ 7 за контактите с извънземни цивилизации, също много интересно и достоверно, доста факти има които са много убедителни за това, че наистина отдавна се контактува с тях, но всичко е било засекретено, чак в последните години много неща излизат наяве

Може би има?.

Звездите ми го говорят! Главите ви пълни с бозЪ! Смешковци!

Тия новите планети няма да ми платят тока,а и комунистите няма да спрат да ограбват България и народа.

Аз съм намирал с моя любителски телескоп поне още 7 планети в слънчевата система. Сигурен съм, че ги знаят и учените, но може би ги пазят в тайна. Какво ако на тях има живот?

В сезона на домашните ракии се правят такива открития :)

Да видим какво ще кажат астролозите.

Уфолога преди 9 години
Е чак сега си е_а мамата.

Лумпенщилцхен преди 9 години
Там са планетите Догания и Позитания, от които на Земята долетя расата на влечугите-кръвопийци. Чинията им още е паркирана на Бузлуджа...

Когато Слънце стопи Земята след няколко милиона години ще трябва да бягаме към Плутон.

Светът и Вселената са зъздадени познаваеми, иначе нищо нямаше да знаем.Но познанието тук е ограничено в някакви рамки.Разбира се това не значи да не мислим и да не опознаваме. Но въпроса е да имаме точна представа за нещата. А не да си мислим, че сме велики и всичко знаещи.Ако поставим на една везна това, което знаем и от друга страна това, което не знаем, то знанието ни направо ще се загуби на фона на незнанието ни.Но разбира се важно е, че имаме познание за Истината. Това е важното.

Древните египтяни са знаели доста за космоса.Например пирамидите са така наредени, че от космоса се виждат по определен начин.За вярвашият човек (православният християнин) това си има своето обяснение, но за всички останали е загадка.Има една книга на йеромонах Серафим (Роуз), в която обяснява научно явлението 'НЛО", от православна гледна точка.Но може би не е за всеки. Хората си обичат да вярват в щуротии.Всъщност истината,е че почти нищо не знаем за Вселената.Имаме само догадки и теории.

древната шумерска цивилизация ги знае тези планети отдавнаНали няма начин едни диваци просто ей така да знаят неща, които чак сега се откриват и то след сложни научни изчисления! Истината е, че извънземните винаги са ни посещавали и са ни давали знанията, същото се предполага и за Никола Тесла, чийто открития дори и сега не могат да се осмислят от учените!

Един Марс от 100 години не разучиха тръгнали ми зад Нептун да ровят !