Експериментът в Dnes.bg: Велоалея или лунен пейзаж?

Дупки и разровена настилка карат велосипедистите да карат по шосето в "Бъкстон"
Обновена: 4 май 2016 15:43 | 8 май 2015 08:39,
40
Експериментът в Dnes.bg: Велоалея или лунен пейзаж?
Снимка: Dnes.bg

Велоалеята на булевард "Братя Бъкстон" не стимулира по никакъв начин колоездачите да я ползват, дори напротив - принуждава ги да карат по платното или на тротоара. След като проверихме огромните дупки по софийската улица "Кюстендил", наш читател ни съобщи и за "лунния пейзаж", който представлява велоалеята на скоро ремонтирания булевард в южния квартал.

Ивайло Георгиев ни сигнализира, че по велоалеята има дупки, настилката е разровена, на места въобще я няма. Недомислени шахти по средата на пътя също пречат на нормалното каране на колело.

По думите му скоро след пускането в експлоатация на велоалеята, настилката се е развалила и е станала на дупки. Той е подал жалба в общината, а отговорът е бил, че настилката е експериментална и фирмата изпълнител ще поеме отговорност. След това "отговорността" била поета като премахнали цялата настилка и алеята била боядисана с червена боя.

Решихме да проверим на място каква е ситуацията на велоалеята. От спирка "ул. Вихрен" на тролей №2 до Околовръстното шосе велоаелята е в окаяно състояние. Цялата настилка е разровена, образували са се дупки и по алеята се търкалят дребни камъчета. Често има и шахти, през които точно минава велоалеята. Пътят за велосипедистите минава и през джоб на спирка, където ако има спряло превозно средство, колоездачът трябва да изчака пътниците да слязат и да се качат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Положението с велоалеите и другите транспортни магистрали може да е било лошо, но това е било ПРЕДИ 1 ГОДИНА. Сега вече няма повод за недоволство. Само за 1 ГОДИНА, под мъдрото ръководство на ГЕРБ, ситуацията е коренно подобрена.
33
5
 
1
 
! Отговори
Хлебчи преди 8 години
Айде и за "тия" магистрала да построим.*** неблагодарния народ
32
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Росенчо от Гоце делчевско по тази велоалея ли иска да оди на работа, докато създава бизнес и хай тек паркове?
31
0
 
2
 
! Отговори
партиен член преди 8 години
При нас всичко е така.По документи всичко имаме и е законно но, реално и морално нямаме нищо нормално.То да са само велоалеите .Всичко е така огледайте се около вас и вижте че всичко е не както трябва.
30
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Честно, тия експерименти на Днес.бг са ми адски *** поне на мен.Все са някакви такива.Да покажем "нещо", а то "нищо".
29
0
 
1
 
! Отговори
Петър преди 8 години
Освен че качеството на "алеята" беше видимо още докато я правеха, другото скандално нещо е че всъщност "алеите" са две - от двете страни на улицата(наречена булевард). А това не само че е безмислено от функционална гледна точка, то си е и чиста кражба от джоба ни, защото изпълнителя е гушнал пари за две алеи, които даже не са алеи!
28
0
 
1
 
! Отговори
бил на запад преди 8 години
До Никола Константиновhttps://google.bg/maps/@48.148474,11.622703,3a,40.3y,120.38h,88.8t/data=!3m4!1e1!3m2!1seHYDRh6uYO8diSM0XcwO1A!2e0!6m1!1e1?hl=bgМюнхен...тоталната простотия с настилките не я коментирам
27
0
 
6
 
! Отговори
Никола Константинов преди 8 години
Ето затова на запад никъде не прокарват вело алеи, разделяйки просто един до преди това нормално функциониращ тротоар. Ние сме много горди от това обаче, че кипи някаква макар и бизсмислена дейност и вещи в това да я обличаме в едни много суфистицирани думи, които нямат нищо общо с реалността. Живея в този район и още от самото начало тази алея освен, че беше абсолютно нефункционална с тези преминавания буквално през спирките на градския транспорт, а и изобщо трън в очите на всички пешеходци.
26
0
 
15
 
! Отговори
адъ преди 8 години
С колело могат да се развиват не малки скорости - до 40-50 - км/час. Който се придвижва редовно с колело постига средна скорост 20-30 км/ч, което автомобилите в София не успяват.Затова е редно велоалите да се правят не като част от тротоарите, а като част от улиците. Както е на бул. Витоша и бул. България - с колчета по границата. Така и пешеходците ще ходят спокойно. Ама то трябва и акъл за тая работа.
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Дайте си малко зорСтига бе! Ти да не говориш за революция?
24
1
 
13
 
! Отговори
Дайте си малко зор преди 8 години
Журналистите не трябва ли да стигат по-далеч в "разследванията" си? Попитайте кметицата кой е виновен за това безобразие и колко ни е струвало. Попитайте коя е фирмата и прекратени ли са бъдещите договори с нея. Това, че се извършват кражби и безобразия го знаят и децата в училищата. Вашата е работа е да разберете КОЙ? КАК? И КОЛКО? и да го напишете, за да реагира обществото. Това е работата на журналиста, поне според скромното ми мнение.
23
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако с колело, още повече планински бегач, направен да се лашка по горски пътеки и баири ви е проблем 2мм разлика между местата с настилка и без или 0.5 см ръб на шахта - по-добре си продайте колелото и ходете пеша. Пак хубаво, че има някаква алея. на дота места няма и толкова и там става много интересно.
22
0
 
11
 
! Отговори
С колелото преди 8 години
На Борисов и Кметицата му работа им е все такава - с боя пръдня правят. Боядисаха тротоарите с по 2 жълти ивици, и се хвалиха колко километра велоалеи били построили.
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
важното е че котарашките фирми са взели парите, ленторезача сигурно се е снимал и дотам.алея? забравете. ето днес се откриват нови 3 спирки на метрото. да одят там да си карат велосипедите
20
0
 
17
 
! Отговори
Lora преди 8 години
Никой няма полза от колоездачи за съжаление. Ще си купят 1 колело за 5 години и това са им разходите. Не дават за акцизни горива, не плащат такси, застраховки, прегледи, не бутат на катаджии, не плащат за ремонти - въобще къде е икономическата изгода от един колоездач, че и платно за движение да му правят. Аре всички по колите и в задръстванията - че в асфалт, магистрали, тол-такси, глоби и т.н. има къде повече пари за нечий джобове...
19
0
 
20
 
! Отговори
Един Българин преди 8 години
Голям проблем е краденето на пари от велоалеи, т.к. стимулира мързела и мърсотията в града. Във Франция мисля беше дават добавка към заплатата на всеки, който идва с колело на работа. Много разумна постъпка - населението спортува, градовете стават по-чисти, променя се начинът на мислене на хората (не като у нас да паркираш във входа).Допълнителен проблем е липсата на велоалеи в северните квартали на София (изкл. Надежда), а също и към Витоша и останалите планини около града.
18
0
 
21
 
! Отговори
Ганчо пак краде ! преди 8 години
Хората в проспериращите страни мислят как да направят нещо добре и да спечелят от него, а *** мисли как да подкупи кметицата, да сложи някаква имитация, да прибере парите и да бега. Това е жалката истина.
17
0
 
17
 
! Отговори
:) преди 8 години
Леле, това се скапало по-бързо от на Бойчо магистралите, бре !Колко ли милиона сме дали за тази "качествена" велоалея? И колко ли процента от тези пари са отишли по джобовете на политиците???
16
0
 
7
 
! Отговори
1,1 преди 8 години
До Анонимен 3Като писах за Букурещ в моя първи пост, то с оглед на твоя следва да добавя, че има и двупосочни велоалеи там. В Румъния. Пък тук нека определени платени кракьори се величаят поредните величия на деня. Хората не са слепи, обаче.
15
4
 
4
 
! Отговори
Калоян преди 8 години
Мястото на велоалеята не е на тротоара, а на пътното платно. От него трябва да се вземе. Също така аз видях се само се е изронила не е толкова трагично

Спонсорирани публикации